Echt rot geschrokken!

Inderdaad, ga alsjeblieft allemaal die cursus doen, want dat scheelt een hoop paniek als er iets met je kindje gebeurt. Ik ben heel blij dat ik de cursus gedaan heb, zo kon ik afgelopen dinsdag in eerste instantie heel kalm reageren en wist ik precies waar ik op moest letten.

Heel veel mensen weten niet eens dat zo’n Kinder-EHBO-cursus bestaat. Eigenlijk vind ik dat ze daar via de consultatiebureaus veel mee aandacht aan moeten geven. Kleine moeite om ouders een A4-tje mee te geven bij het groene boekje.

De schrik en het beroerde gevoel krijg je met zo’n cursus nooit weg natuurlijk maar dat is alleen maar een goed teken want je wilt gewoon niet dat je kind iets overkomt.

Overigens weet ik dat verschillende ziektekostenverzekeraars bepaalde cursussen voor een deel vergoeden. En dan gaat het voornamelijk om cursussen die ziektekostenverlagend zijn. Daar vallen EHBO-cursussen volgens mij ook onder. Altijd goed om eens te informeren bij je verzekeraar!

Even een update hoe het met de kleine meid is: die leek dinsdag al vrij snel weer opgeknapt, en inderdaad ze heeft ook geen terugslag meer gehad. Ze slaapt goed, speelt lekker actief, heeft heel veel plezier, en inmiddels loopt ze aan de hand en gisteren stond ze zelfs even los! Dus haar ontwikkeling heeft er zeker niet onder geleden. Hihi!

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)