Echt kind van der vader

Gewoonlijk als je met je kind de supermarkt in loopt/ rijdt is het eerste dat ze willen dat je naar de slager en kaas afdeling gaat. Want daar staat over het algemeen een plateautje kaas of ze krijgen worst. Morgan niet, die is helemaal gelukkig als we de groente en fruit afdeling oprijden want dan kan ze een sperciboon pakken die dan ook met veel smaak opgegeten wordt. Een stukje kaas wil ze soms ook wel, maar meestal moet ik 3 tot 4 keer terug naar de groente om nog een spercieboon te pakken. Ik neem er daarom maar meestal een paar mee want anders blijf ik de winkel op en neer lopen. Vandaag ook weer, koek wilde ze niet maar de bonen… Tja pappa is groenteman he.

Groetjes,

Michèle

Hahah super!
Nou erg gezond in ieder geval ze zal dr vitamientjes wel binnen krijgen

Pff hou op als Mervin 's middags groente schoonmaakt staat ze ook altijd om rauwe groente bedelen. Ze eet zo 4 bloemen broccoli of bloemkool.

Groetjes,

Michèle

Da’s bijzonder en dan ook nog eens rauwe groente. Laatst was ik boontjes aan het punten en pakte hij ook eentje uit de pan om te proeven…hij spuugde het nog harder uit dan als het gekookt zou zijn geweest. Dus ik zeg: fijn dat Morgan er zo van houdt!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik moet er zelf niet eens aan denken rauwe groente te eten Bah
Maar gelukkig dat zij er zo gek op is, dat is inderdaad beter dan vette worst of kaas En laatst al die komkommer Dat word een heeeeeeel gezond meisje

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

hahaha wat grappig zeg.
Bij Lindsey is het nog niet zo erg dat ze het ook in de winkel eet maar ook zij is gek op groenten. Een hele tijd terug had ik al is gemeld dat Lindsey geen vleesetertje is maar groenten daarentegen gaan er altijd met veel smaak in. en idd ook hier word het net zo makkelijk rauw gegeten haha.

liefs,
Rinske

van de site van het voedingscentrum:

Sperziebonen zijn niet geschikt om rauw te eten. In rauwe bonen en peulvruchten komt van nature een giftige stof voor die door het koken van de bonen onwerkzaam wordt. Bonen in pot en blik en uit de diepvries zijn niet meer rauw.

Ik dacht al zoiets te herinneren, dus ik zocht het even op. Pas dus op met rauwe sperziebonen!

Verder wel ideaal dat ze zo gek is op groenten en fruit! Nora is gek op fruit, groenten gaan niet echt van harte, maar krijgt ze wel voldoende binnen… Maar er gaat niets boven vlees voor haar! Ook net haar vader!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

@ Liske waarschijnlijk zal het hier ook om grote hoeveelheden gaan. Mervin is groenteman he dus die zal echt niet zijn dochter iets laten eten waar ze ziek van wordt. En die drie bonen max zullen het echt niet doen.

Fruit is hier trouwens ook latijd goed. Ze eet tegenwoordig zelfs kiwi’s.

Groetjes,

Michèle

Luka wil ook altijd alles rauw proeven en vind het vaak nog lekker ook!
Met name wortel, bietjes en sperziebonen gaan er rauw prima in!
Maar handig idd, met een vader als groenteman!

Wat fijn dat Morgan zo’n gezond kind is! Eva eet alleen groenten ales het gemixt is door haar eten en niet meer echt herkenbaar als bv bloemkool of boontje én zij gaat meer voor de vette worst en kaasjes! Was zij maar zoals Morgan een groenten- en fruitmonster, superfijn!

Groetjes Rainbow, trotse mama

quote:
@ Liske waarschijnlijk zal het hier ook om grote hoeveelheden gaan. Mervin is groenteman he dus die zal echt niet zijn dochter iets laten eten waar ze ziek van wordt. En die drie bonen max zullen het echt niet doen.

Fruit is hier trouwens ook latijd goed. Ze eet tegenwoordig zelfs kiwi’s.

Groetjes,

Michèle

Michele, ik snap dat jullie niet moedwillig Morgan iets geven wat slecht kan zijn, hoor! Ik dacht alleen dat je het niet wist. Ik geef het niet aan Nora in elk geval. Doe ermee wat je wilt!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

@ Liske op het voedingscentrum staat als het gaan om veelvuldige en regelmatige consumptie. Dus die 4 rauwe bonen die ze in een week eet zijn echt niet schadelijk.

Overigens kreeg ze ze gisteravond gekookt en toen waren ze vies zei ze

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 13 Feb 2011 08:45:45