Dames,
Zouden jullie mij even wat dingen op willen noemen dat echt hollands speelgoed is, mag ook boeken etc!
We mogen een verlanglijstje opsturen naar Oma, maar kan eigenlijk niets meer bedenken dan; Jip en Janneke boeken! hihihhih
Misschien weten jullie iets? Mag overigens ook iets zijn wat niet echt hollands is maar wel redelijkerwijs “europees”! hahahah echt vreemd dat je die dingen zo snel vergeet!
Echt Hollands speelgoed!
Ehuuuummm!?
-Mens erger je niet
-poppenkas poppen (Jan klaasen b.v.)
-springtouw!
Jeetje dat is nog best lastig!!!
Ik hoop dat er nog oud hollandse moeders reageren , want aan mij heb je niet veel
Lieve groet,
Monique, mama van Silver
Bliklopen, kegelspel, jeux de boule (hardstikke frans, maar de speelgoedwinkels liggen er hier ook vol mee) ganzenbord.
Groetjes Anouk
duplo. little people? of heb je dat daar ook zat?
driewielertje of loopfietsje
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!
“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”
en een hoepel, elastieken (bij oudholland denk ik even aan mn eiegn jeugd… )
een lolabal (die bestaan vast niet meer)
Hier zijn die waveboards nu helemaal in.
Denk nog even verder erover na.
liefs
Echt hollandse boeken zijn natuurlijk zo ie zo Annie MG Smit (pluk, jip en janneke, een visje bij de thee e.a.). Verder natuurlijk dik trom, pietje bel en abeltje. Kwa speelgoed, eh springtouw, bliklopen, knikkeren. Anders misschien even op de site van bart smit kijken voor speelgoed en bol.com voor boeken.
Ik weet niet of je het leuk vind, maar kijk eens bij bol.com naar het geweldige boek voor meisjes. Dat heb ik voor morgan gekocht en ik vind het echt fantastisch.
Groetjes,
Michèle
Oohh wat een leuke ideeen hebben jullie!
@ Liske,
wat is een lolabal???!?!?!?!?
nooit van gehoord!
maar bromtol, leuk, knikkeren, springtouw, skippybal, en elastieken echt gaaf! Tja nu weet ik wel wat ik allemaal moet vragen! hieheihei hoop dat ik niet te veel vraag!
Typ lolobal in op Google en je krijgt foto’s te zien.
Ze zijn destijds uit de handel gehaald omdat ze niet veilig zouden zijn. Inmiddels zijn ze er weer. Mogelijk veiligere versie ofzo.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 15 Jun 2010 13:55:46
Oh, lolobal… kan ook, ja. Zo’n soort planeet is het, vroeger uren mee gespeeld. Je had er ook nog zo een met een paal in het midden, maar hoe die dan weer heet… Jeugdsentiment…
Verder geen inspiratie meer gekregen, maar er zijn al leuke suggesties gedaan.
liefs
quote:
een lolabal (die bestaan vast niet meer)
Deze heb ik vorige week nog in de winkel zien liggen!!
Verder misschien Diabolo, boeken van Nijntje, voorleesboek van W.G. Van der Hulst (vroeger heb ik daar ademloos naar geluisterd…), houten speelgoed, stoepkrijt, vingerverf??, knikkeren, hoelahoep, hinkelen en een paraplu (omdat het hier altijd regent )
Gewijzigd door - Judith en Anna op 15 Jun 2010 15:15:29
ow je zou ook gewoon een luisterboek kunnen doen van WG van de Hulst!
skipibal (misschien dat ze daar nog wel te klein voor is)
Step is ook erg leuk (weet overigens niet of het echt hollands is:S)