Echo

hallo allemaal

Vandaag de echo. Het is niet zo positief als gehoopt…We kwamen binnen, en die echoscopiste ging kijken (inwendig brrr) Toen ze zei na een minuutje of 2: nee ik zie niks hoor, weet je wel zeker dat je zwanger bent?? Heb je wel een posi test gehad??? JA duhhhhh ik lig hier voor mijn plezier met mijn benen wijd… Stom mens… Afijn na nog ff zoeken vond ze een vrij groot vruchtzakje, duidelijk te zien, bovenaan mijn bm, volgens haar was het allemaal moeilijk omdat ik dik ben (HUH??? tis toch inwendig??? dan heb je toch geen last van vetkwabben of ligt dat aan mij) Maar je ligt daar met een ding tussen je benen en ik was best nerveus, dus alles ontging me een beetje. Paul en ik zagen gelijk een kloppend hartje, en zij zei ook, kijk een kloppend hartje, ik verstond dr niet goed dus vroeg: klopt t niet??? Nou zegt ze, ik zag t WEL kloppen…Na 1 minuut nog prutsen zei ze, kom maar over 10 dagen terug tis nog te onduidelijk, en ik zie ook geen hartje…Wel verdorie,dat zag ze toch wel? Nee hoor, kon ook de apparatuur zijn geweest… En meer duidelijkheid kregen we niet… Ben er een beetje ondersteboven van, echt veel geluk met medici heb ik niet geloof ik…

Erna naar de vroedvrouw geweest, dat was HEEL FIJN voor de verandering, ze was heel meedenkend en aardig wel nuchter maar daar is niks mis mee. Ze kon me weinig meer duidelijkheid over de echo geven want daar zat ze niet naast. En de echoscopiste had alleen maar opgeschreven dat t niet duidelijk was. Bloeddruk was prima, 7 buisjes bloed afgenomen en 3 juli terug voor een echo (augustus pas weer voor de vroedvrouw)

Toen kwamen we thuis, en het zat me allemaal een beetje hoog, dus na een half uurtje barst ik in tranen uit. Gaat Paul de onbegrijpende man uithangen, geeft geen troost niks…Pfffff toen had ik het helemaal gehad dus ook nog eens op paul lopen mopperen, alles is inmiddels weer redelijk goed…

Groetjes, Els

Ach meid, dat zat niet mee… ja, soms… Mannen… Argh… hahaha…
Gelukkig kan je hier ook even lekker komen mopperen tussen alle begripvolle vrouwen online!!!
Alles is vast goed!!! De volgende keer zie je je kindje lekker rondzwemmen…
Dikke knuf van ons

Veel liefs, Chantal
Mama van Mirthe (15-11-2001)

Mirthe haar eigen webplekkie: http://vrienden.clubs.nl/mirthe

Goh Els,

Dat is werkelijk zwaar k… Mijn eerste zwangerschap was een miskraam dus ik weet dat deze weken heel spannend voor je moeten zijn. Ik had destijds ook een inwendige echo want echt slank ben ik ook niet.
Neem het Paul maar niet kwalijk, mannen weten nu eenmaal niet hoe ze hier mee om moeten gaan. Neem maar van mij aan dat hij ook niet echt rustig zit.

Heel veel sterkte
Liefs Miriam

Hoi Els,

Ik had je natuurlijk al “vers” gesproken op msn, dus ik wist het allemaal van je. Balen ja, bah. Maar joh, t zit vast goed hoor. De echo mevrouw (van 60 jaar) had toch een dringende… nodig woehahahhaa.

suc6

Zo weer op naar een heldendaad, zoefff SuperMoooo

Hoi Els,

Je spookt zo’n beetje de hele dag door mijn hoofd, ja zelfs op het werk. Heb daarnet nogmaals je verhaal gelezen. Hoe gaat het nu met je, kun je het een beetje volhouden. Ik kan me zo voorstellen dat het niet meevalt. Die vrouw komt me nogal onzeker over, mijn advies, als je echt iets eerder wat wil weten vraag daar dan om. Denk namelijk wel dat je gelijk hebt, bij een inwendige echo moet het toch behoorlijk duidelijk zijn en jullie en zij ook zagen toch een kloppend hartje. Sorry hoor als ik me met iets bemoei wat me niet aangaat. Trek me dit onderwerp best aan omdat ik het zelf ook bijna zo heb meegemaakt.
Heel veel sterkte meid, je bent voorlopig nog niet uit m’n hoofd.

Groetjes Miriam

Ja ik heb me er een beetje bij neergelegd, wordt wel hoe langer hoe bozer erom moet ik eerlijk zeggen. Ik hou t nog wel een week vol, dat wel, en als t mis is dan is t mis daar doet zo’n echo niks aan af. Vraag me alleen af waarom zo’n mens zo reageert, had ze een slechte dag, heeft ze een hekel aan dikke mensen, had ze het idee dat we er alleen voor de lol kwamen??? Over een week hoop ik een andere echoscopiste te hebben, misschien bel ik nog van tevoren om te vragen of ik ook een andere krijg, want wil niet weer zoiets. Het is wel van de zotte dat je wat geruststelling zoekt en met een kluitje in het riet wordt gestuurd. Kijk is t misschien echt mis, en zag ze echt niks dan kan ik daarmee omgaan…En als ze wel wat zag dan ben ik daar blij mee, maar tis nu allemaal wel erg dubbel.

Dank jullie wel trouwens, en jij bedankt voor je berichtje miriam, misschien was het idd wel onzekerheid… Ze was ook nogal ‘in paniek’ dat ze niks vond en toen er een overduidelijk vruchtzakje kwam zei ze dat dat kwam doordat mijn bm zo ver naar voren zat, en doordat ik dik ben, ze zocht misschien een vorm van excuus

Groetjes, Els

Els,

Ben blij dat je zelf nu zegt als het mis is dan is het zo. Want echt meid, ook daar moet je dan mee omgaan. Ik had ook idd zoiets van als het niet goed is dan is het zo, de natuur grijpt in. Heb wel makkelijk praten, ik heb een moeder die het zelf heeft meegemaakt (haar eerste 3 zwangerschappen waren een miskraam). Heb dus een beetje een voorbeeld. Ik was ook vrij nuchter. Maar idd het kan ook nog gewoon goed zijn, vind het knap dat je toch vrij rustig bent.
Sterkte, enne ik zal aan je denken.

Liefs Miriam