Echo met 15 weken zwangerschap. Ik ben zo blij.
Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-2002) en zwanger van pukkie nummer 2 (02-12-2004).
Echo met 15 weken
Hallo Elly,
mijn moeder is mee geweest met de echo en toen zij inverwachting was van mij (30 jaar geleden) heeft zij ook echo’s gehad maar dat ging in de tijd heel anders vertelde ze. Ik heb ook de echo van mezelf gezien en dat lijkt niet eens op de echo’s die ze tegenwoordig maken.
Wel leuk om te zien hoe de techniek zich heeft ontwikkeld.
Liefs Jolanda.
he jolanda
wat een leuke echo mooie duidelijk lief hoor ,je kleine wonder .geniet maar lekker van je zwangerschap .
groetjes marielle mama van tanja
jeetje wat is het al duidelijk he? onvoorstelbaar, je ziet al helemaal het gezichtje. prachtig echt waar! enne groeit je buik al een beetje? ik denk het wel he. kus van mij
maureenmaureen
Wat een mooie echo zeg!
En inderdaad zo duidelijk!
Leuk hoor! Geniet er lekker van!
Liefs, mamma van Stephan
Oh wat leuk …zo speciaal he een echo …Veel geluk en geniet er lekker van…
Groetjesss
heb ze alle 7 op een rij .ze werken alleen in ploegendienst
Hoi Elly,
Ik spreek even voor mezelf hoor, zoals het hier werkt (waar ik woon).
Hier krijg je maar één keer een echo, met een week of 12, 13.
Alleen als er iets aan de hand is (zoals bij mij het geval was, miskramen en daarna met Steef zwangerschapsvergiftiging) doen ze het vaker.
Groetjes, mamma van Stephan
Gewijzigd door - Bieb op 03 Jul 2004 17:51:52
Hoi Elly,
Toevallig hebben wij dus zo’n pret-echo laten maken.
Maar dat gebeurd niet in een ziekenhuis hoor (bij de gynaecoloog) !
Daar zijn gewoon mensen voor met een eigen “praktijk” (jemig, kan het even niet beter onder woorden brengen) en daar kan je dan een afspraak maken.
Wij zijn bijv. in Zandvoort geweest. Dat was gewoon in een huis bij iemand die dat vroeger voor haar werk had gedaan geloof ik.
Wij hebben dat gedaan omdat we graag het kindje wilde zien en het ziekenhuis je dus in principe verder geen echo’s meer aanbiedt.
Maar toch vooral omdat we wilden weten of het een jongen of meisje was.
Dat was met 21,5 week.
Dus gelukkig kost dit geen extra personeel van een ziekenhuis!!! (ik heb zelf ervaren hoe krap ze zitten met verpleegkundigen).
Gewijzigd door - Bieb op 03 Jul 2004 21:50:27
Bij ons krijg je ook geen echo zomaar …Bij Xander heb ik dus toen ook een pretecho laten maken toen ik 16 en 24 weken was…Later kreeg ik nog wel een echo omdat ze vonden dat ie zo groot was ( bij de geboorte 4240 gram en 54 cm)…
Bij Maeike kreeg ik veel echo’s in het begin…we liepen in het zh om zwanger te worden en vlak voor de kijkoperatie werd ik spontaan zwanger…heb toen tot 12 weken iedere 2 weken een echo gehad , later toen ik in het zh lag (deed veel overgeven en was daardoor uitgedroogt en moest opgenomen worden) kreeg ik nog een paar echo;s …Op het laatst nog een aantal groeiecho’s want Maeike was ook flink (4640 gram en 54 cm) en 2 weken overtijd geboren …Tussendoor hebben we 2 pretecho’s laten maken 1 bij een vrouwtje dat dit thuis deed dat was slechte kwaliteit en je kon niet horen wat zij zij dus geen uitleg op de band …later op het zh ( wel particulier) en deze was duidelijk .
Bij Jesper heb ik in het begin 2 echo’s gekregen 1x om te kijken hoever is ik was ( omdat Jesper een verrassing was wist ik dus helemaal niet wat de laatste menstruatie was) en 1x omdat ik een bloeding heb gehad…Ook tussendoor een pretecho laten maken en na de 30 weken kreeg ik iedere 2 weken een groeiecho( die niet veel meer uithaalde op een gegeven moment want Jesper was niet meer te meten )…Met 38 weken kreg ik nog een spoedecho omdat ik was gevallen plat op mijn buik …maar gelukkig bleek alles goed …dit was op vrijdag en op maandag hebben ze me ingeleid omdat anders Jesper te groot werd om op een natuurlijke manier te bevallen(4480gram en ruim 56 cm)…zoals je ziet heb ik veel medischie echo’s gehad en een aantal pretecho’s …Ergens was ik daar heel blij mee omdat je hier dus weinig zo een echo krijgt …
heb ze alle 7 op een rij .ze werken alleen in ploegendienst
Ja, ik was stiekum ook wel blij dat ik om medische redenen zoveel echo’s kreeg