Echo heupjes

hoi allemaal,

kom net ven cb vandaan! en kreeg een verwijzing mee om echo te laten maken van heupjes van Mirte. Ik vroeg hoezo? Was omdat ze tot 37 weken in stuit heeft gelegen en doen ze dus standaard. Toen vroeg ik is dit iets nieuws dan?
Neeeeeee mevrouw is al jaren kreeg ik te horen. Ik zei nou dan had ik dat met lieke ook moeten laten doen die lag nog een week langer in stuit en daar hebben ze het toen nooit over gehad.
Het was wel een nieuwe arts. (nou ja arts???, zal mijn vriendin niet worden haha)
Is bij jullie in de regio’s ook standaard??
Was ik even benieuwd naar.

groetjes gytha

Hoi hoi

Femke heeft ook in stuit gelegen, ook niet eens zo heel lang, maar ook zij hoefde daarom geen echo.
Nu krijgt ze dat toch wel, omdat 't in de fam zit, maar da’s wat anders.

Misschien hangt 't af van hoe lang ze in stuit hebben gelegen…?

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

ja dat zei ze wel.
Mirte lag van begin tot 37 weken in stuit maar is wel zelf gedraaid en dan was het standaard zei ze. kindjes die tot 37 weken in stuit hebben gelegen krijgen een echo van heupjes met 3 maanden?
echt raar want lieke lag vanaf begin tot 38 weken in stuit.

groetjes gytha

ook puck heeft deze echo met 3 maanden gehad omdat ze in een stuit heeft gelegen. ze hebben mij dit in het ziekenhuis al medegedeeld. standaard procedure. stelt weinig voor en het is pijnloos. wel heel raar dat e het met lieke niet hebt gehad.

Ja idd raar.

dit was wel een nieuwe arts op cb maar ja die andere had dat toch ook moeten weten? Maar ach aan lieke’s heupjes mankeert gelukkig niks die loopt, rent buigt etc.
Maar ik schrok wel een beetje ik dacht wat krijgen we nu een echo? dacht dat ze iets gezien had aan mirte’s heupjes maar ze zag er niks vreemds aan zei ze dus echt standaard procedure.
We zullen wel zien

groetjes gytha

Morgan heeft alleen een echo gehad om te kijken of ze iets konden zien omdat ik 2 cm beenverschil heb en meer vrouwen in mijn fam hebben verchil zonder dat we ze oorzaak kennen. Maar ik heb nog nooit gehoord dat ze een echo krijgen venwege stuitligging. Mijn buurmeisje heeft er wel 1 gehad omdat ze in stuit geboren was.

Groetjes,

Michèle

magicalkingdoms.com Ticker
Free Disney Tickers

Een ander vrouwtje wat ik ken via een forum, haar dochtertje heeft in stuit gelegen is zo ook ingedaald geweest, dus wat meer in de knel. Dit kindje is echter via ks geboren, maar heeft wel t/m haar 2e jaar in een spreidbroek gezeten.

Dus ik denk dat dat ook al verschil maakt: ingedaald in stuit en evt. ook stuitbevalling. Dan komt 't allemaal net even meer in de knel, zeg maar.

Lilypie 3rd Birthday Ticker

Merel heeft deze echo ook gehad. Zij heeft tot het einde in een stuit gelegen. Het is inderdaad een standaardprocedure. Op het bureau en ook de kinderarts zagen geen afwijkingen van de buitenkant, maar ze doen het toch voor de zekerheid. En het doet inderdaad geen pijn. Merel vond het juist wel leuk om in het schuimblok te liggen.

Groetjes Natasja

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Jacqueline heeft ook in stuit gelegen. (tot 35,5weken) Ook zij heeft een echo gehad. Ik kreeg in het ziekenhuis kort na de geboorte al te horen dat Jacqueline een echo zou krijgen. Silvana, die niet erg makkelijk heeft gelegen (boven in de buik ‘over’ Jacqueline heen), hoefde geen echo.

Lindsey heeft tot week 35 in een stuit gelegen, dit is toen in het ziekenhuis gedraaid. hier heb ik echter nooit te horen gekregen dat er een echo gemaakt moest worden. ben nu toch wel erg benieuwd moet ik zeggen, want als er daardoor iets gevonden kan worden en het ergens anders aangegeven wordt als standaardprocedure vind ik t toch wel een beetje vreemd dat dat hier niet zo is gegaan. 11 juni moet ik weer naar cb ga ik t gelijk is vragen…

liefs,
Rinske

[img]http://b1.lilypie.com/SThIp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

hoi hoi,

heupdysplasie komt vaker bij meisjes voor dan bij jongentjes.
Rico heeft TOCH een heup echo gekregen maar dat was omdat ik vroeger zelf een spreidbroekje heb gehad vanwege die heupdysplasie.
mocht het zijn dat haar heupjes niet goed zijn krijgt ze gewoon een spreidbroekje die ze als het goed is tot 1 jaar aan moet hebben.
zelf kreeg ik hem pas toen ik 6 mnd was omdat dat beter was ik weet niet of dat tegenwoordig ook nog zo is

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

quote:
ja dat zei ze wel. Mirte lag van begin tot 37 weken in stuit maar is wel zelf gedraaid en dan was het standaard zei ze. kindjes die tot 37 weken in stuit hebben gelegen krijgen een echo van heupjes met 3 maanden? echt raar want lieke lag vanaf begin tot 38 weken in stuit.

groetjes gytha

hier is het ook normaal, ik moest met Emma ook voor de echo. zij heeft tot 37,6 weken in stuit gelegen.
Tip; maak de faspraak voor de echo niet te vroeg! dat had ik, moest ik de maand erna weer!!

groetjes Gidget

Bij ons is dit niet standaard maar met 4 maanden ontdekten ze een extra bilplooi en beenlengte verschil bij Lieke en toen moesten we een echo laten maken en vervolgens nog rontgenfoto’s. Uiteindelijk zit Lieke nu al weer 3,5 maand in een spreidbroek vanwege heupdysplasie. Gelukkig zijn ze er bij ons vroeg bij want als ze er pas later achterkomen dan is de behandeltijd ook langer.

Groetjes,

Vivian

oooooooo wat ben ik erg…
kijk ik net op mijn zwangerschapskaart en zie ik het volgende met 28 weken lag mirte in stuit tot 31 weken. met 33 weken lag ze goed en is ze goed blijven liggen.
huuuuuuuummmm hoe kom ik erbij dat ze zo lang in stuit lag.
ga denk ik toch maar even cb bellen om te vragen of de echo dan wel nodig is?
die zullen wel lachen.
Nog zwangerschapsdementie???
hahah

groetjes gytha

hahaha, dat zal het zijn

quote:
oooooooo wat ben ik erg........... kijk ik net op mijn zwangerschapskaart en zie ik het volgende met 28 weken lag mirte in stuit tot 31 weken. met 33 weken lag ze goed en is ze goed blijven liggen. huuuuuuuummmm hoe kom ik erbij dat ze zo lang in stuit lag. ga denk ik toch maar even cb bellen om te vragen of de echo dan wel nodig is? die zullen wel lachen. Nog zwangerschapsdementie????????????????????? hahah

groetjes gytha

zeg had ik jou al gefeliciteerd met de geboorte van Mirte?
haha sorry!! bij deze dus(K)