Echo heupjes nu goede uitslag!

hoi meiden

zit er best mee in mijn maag.
Was afgelopen maandag op cb en ze zagen dat 1 bilplooi lager zat als de andere dus niet gelijk.
CB arts twijfelde en stuurde me naar de huisarts. ben gisteren bij ha geweest en twijfelde ook een beetje maar hij zei laat toch maar een echo van heupjes maken.
Want beter nu als dat we iets ontdekken als ze een jaar is.
Ze beweegt beide beetjes prima en waren soepel aldus ha. en ja dat is ook want ze is een heel beweegelijke baby.
Nu moet ik maandag naar het zkh voor de echo. Hoop zo dat er niks uitkomt.
Het zit niet in familie een heupafwijking of iets. Mijn moeder vertelde me wel dat ze met mij ook vroeger naar het zkh moest om dezelfde reden maar het was loos alarm! Dus hopen dat het bij Mirte ook Loos alarm is!
De ha zei wel dat het vaak loosalarm is en dat ik me niet druk moest maken, maar ja dat doe je toch!

Ze hebben het verder ook nog nooit ontdenkt en elke maand zijn de heupjes gecontroleerd.

Groetjes Gytha

Gewijzigd door - gytha en Lieke op 29 Oct 2009 14:03:23

Oh meid, da’s schrikken! Hopen dat het uiteindelijk meevalt, maar net wat je zegt: beter dat ze het nu ontdekken dan dat je een jaar verder bent. Dan duurt herstellen veel langer! Nu krijgt ze er nog relatief weinig van mee als ze in een spreidbroekje moet. Zodra ze het jaar gepasseerd is en beweeglijker is, wordt dat veel lastiger.

Groetekes, Sje

Hoi Gytha,

Inderdaad schrikken zeg. Hoop voor jou en voor mirte dat het allemaal meevalt.
Ben wel benieuwd wat er uitkomt. Je laat het toch wel even weten als je meer weet?

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wat spannend. Ik hoop met je mee dat het niets zal blijken te zijn. Sterkte en succes!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi hoi,

ik ben ook geweest met 3 maanden met Lisa, omdat bij ons ook de arts van het CB het zag ( ook 1 bilplooi lager dan de andere) en de HA stuurde me ook door met haar. Bij ons zit het heel erg in de familie, maar bij Lisa was het gelukkig vals alarm. Ze zeggen dat er heel vaak mensen voor niets komen en dat er maar een heel klein percentage is waar er wel iets is. Maar goed, better safe than sorry he Maak je er niet te druk om…

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

ja tuurlijk laat ik jullie weten hoe het geggaan is.
Maar de uitslag zal ik niet meteen na de echo krijgen volgens mij gaat dat via de ha. Dus weer een aantal dagen wachten!!!
heb er hoofdpijn van, ik weet moet niet van het ergste uitgaan en vaak ik het loos alarm, maar toch, zie het allemaal al helammal voor me, mijn kleine meisje!
mijn man is dan wer veel koeler! die zegt wacht het nu eens af en als het niet goed is, dat is niet leuk maar het is dan toch zo! grrrrr en mijn hoodje denkt even nergens anders aan.

Groetjes Gytha

Gewijzigd door - gytha en Lieke op 24 Oct 2009 14:10:22

Tjemig Gythe, dat is schrikken als je zo iets hoort. Ze kunnen allemaal wel makkelijk zeggen niet druk maken, maar dat doen we als moeder zijn toch!
Hoop dat de echo maandag lukt en hoop dat je een goede uitslag te horen krijgt, ben benieuwd naar de uitslag.

Groet Vanessa

Schrikken zeg maar misschien valt het inderdaad mee en heeft ze de bouw van haar moeder

Kan me zeker voorstellen dat je er heel de tijd mee bezig ben. Zou ik ook doen.

Sterkte meid

Bianca

ooooooo wat een opluchting voor ons zeg!
kom net terug van zkh. en de vp vertelde dat het er allemaal goed uitzag op echo.
grote afwijkingen zijn het in ieder geval niet want dan had hij dat al moeten zien.
Ze gaan de echo nog vergroten en dan kunnen de EVT kleinere afwijkingen gezien worden.
Maar hij zei al het ziet er goed uit. Donderdag kan ik voor de definitieve uitslag naar de huisarts bellen!
Maar dit is eigenlijk al een hele grote opluchting!
En mijn schatje deed het zo goed! geen kick gelaten!
zo trots op mijn meisje!

Groetjes Gytha

Gewijzigd door - gytha en Lieke op 26 Oct 2009 15:25:03

Wat super fijn Gytha!!! Ik ben erg blij voor je en de kleine mevrouw natuurlijk!

Wat fijn gytha,

Niets ernstigs in ieder geval, en wat goed dat mirte het zo goed deed met de echo.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wat een goed nieuws!!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat een fijn nieuws zeg, zal wel een last van je schouders zijn gevallen vanmiddag. Nou even donderdag nog afwachten en dan weet je of er ook geen kleine afwijkingen zijn.

Groet Vanessa

wat fijn meid dat de uitslag goed was!

ik heb zelf een heupafwijking gehad, en met een spreidbroekje was dat op den duur opgelost.
ik wil nu niet zeggen dat je je onnodig zorgen maakt, maar als de afwijking klein is (als dat de definitieve uitslag zou zijn) komt het wel goed met je meisje.
ik ben echt heel blij voor jou dat er niks ergs te zien is! kan me goed voorstellen dat je je hier zorgen over maakte.
maar over die bil plooi he, wat is dat dan? en trekt dat dan bij of hoe zit dat precies?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

je hebt in beide bovenbenen plloien zitten(babyvet zeg maar) en als je dan beide beentjes strekt en tegen elkaar legt (net zoals bij lengte meten) zie je dat die plooien niet op 1 lijn liggen maar de linker iets hoger als de rechter, en dat kan lijden op een heupafwijking.
Snap je hem nog? moeilijk uit te leggen zo!

maar er is echt een grote last van me schouders

Groetjes Gytha

Fijn om te horen dat alles waarschijnlijk goed zit.

Bij ons zitten heupafwijkingen in de familie, dus wij moesten ook met Tim toen hij 3 maanden was. Gelukkig was bij Tim ook alles goed, dus kan me heel goed voorstellen dat je toch even geschrokken bent.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

fijn dat alles goed is! :smiley:
en wat goed van de kleine meid dat ze zich zo netjes heeft gedragen!

groetjes!!

karin

JOEPIEEEEEEEEEEEEEEEEE
heb net de huisarts gebeld voor de uitslag! En er is niks aan de hand alles was PRIMA!!! Niks geen afwijkingen op echo te zien!
Wat ben ik opgelucht zeg! Dus is Mirte net de mama he

Groetjes Gytha

Toppie!!!

Ik zei toch al dat ze gewoon de bouw van haar moeder heeft.

Toppie!!! en wat een opluchting zeg. Fijn voor jullie

Bianca