Echo heupen

Bij vier vrouwen in mijn familie (vaders kant) zit twee of meer cm beenverschil. Ik ben een van die vrouwen, mijn achternichtje en twee van onze oudtantes zijn de andere. Het zijn ook alleen vrouwen die het hebben. Omdat Morgan mijn benen heeft krijgt ze vandaag op aanvraag van het CB (wij hebben die ene goede arts getroffen) een preventieve echo. Gewoon onderzoek heeft niks uitgewezen, maar ze wil het zekere voor het onzekere nemen en het laten checken.

Heeft iemand er verder ervaring mee?? Ik weet wat het is natuurlijk maar bij mij waren ze al te laat om er nog iets aan te doen en mijn rug is ook gecorigeerd.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Sanne had bij haar geboorte haar voetjes erg naar binnen staan. Wij hebben dit zelf gemasseerd op advies van de verloskundige. Toen na 3 weken de huisarts (eindelijk) langs kwam voor de controle van de pasgeborene, dacht hij aan iets wat op klompvoetjes leek. Nu gingen bij mij gelijk mijn haren rechtovereind staan, alleen al bij het woord… Maar om alles uit te sluiten heeft hij ons doorgestuurd naar een orthopedagoog. Hier konden we de week er op direct terecht, dus dat was wel erg aardig…
De orthopedagoog (erg aardige man) stelde ons direct gerust, want het waren geen klompvoetjes. Sanne heeft gewoon klem gezeten in mijn buik, en daardoor zijn de voetjes wat scheef komen te staan. Door inderdaad zelf te masseren en de voetjes in de goede stand te zetten en een beetje oprekken. In totaal zijn we 3 keer teruggeweest ter controle. De 2e keer zei hij dat hij de volgende keer ook de heupjes wilde controleren. Zogezegd zo gedaan. Vorige week was het dan zover, de voetjes zagen er goed uit. We moeten gewoon door blijven gaan met onze eigen huis-tuin-en-keuken-therapie. Als Sanne gaat lopen, trekt het nog beter bij. Toen werd er een foto gemaakt van de heupjes. Mijn man was mee, kreeg een loden-schort voor en bij Sanne werden de voortplantingsorganen afgedekt met lood, ze hield zich dapper. (tis een erg beweeglijk meisje, dus stil liggen was ff wat moeilijk… maar met behulp van papa’s handen, lukt het aardig…)
De foto zag er goed uit, dus we hoefden niet meer terug te komen…
Dus ervaring heb ik niet met een echo maar wel van de foto.
Succes en ik lees t wel weer…!!
Liefs

Trotse mama van Sanne

Het is even geleden maar we zijn druk geweest. Morgan heeft geen zichtbar afwijking van haar heupen. Ze loopt alleen voor. Ze hadden het over plaatjes (!?!?) die zouden bij haar al dichtgegroeid zijn. Dus of ze echt 3.5 maanden was. Ja dat is ze. Dus ze loopt voor. Ze is ook heel sterk in haar benen. Bij de groei zal blijken of ze het ook heeft of niet. We hopen dat ze pappa’s gesteld heeft want dat van mij is bagger. Maar dat zal later pas uitwijzen.

Enne zo’n echt stelt niks voor. Het is broek uit, luier los, even met dat ding erover (gel wordt verwarmd) en klaar. In en uit…

Groetjes,

Michèle

“Is ze echt drieënhalve maand?” Duh. “Nee, ze is stiekem vijf maanden maar we doen net alsof ze jonger is om jullie te foppen.” Nou ja, ze moeten toch iets vragen zeg maar.

Maarre, fijn dat het er goed uitzag! Weer een zorgje minder toch?

Ja ik had zoiets toen ze dat vroegen van ik heb haar gebaard hoor, niet geadoppteerd.

Maar ja zeker te weten. En ja zeker een zorg minder, maar we houden het wel in de gaten. Bij mij toonde het ook pas met 4 jaar.

Groetjes,

Michèle

Hoi MIchele,

Fijn dat alles goed is. Ik had al eerder willen reageren maar ik ken alleen de slechte kant van dit verhaal. Guusje heeft twee weken in tractie gelegen wegens heupluxatie en zit nu al weer 7 weken in een gipsbroek van haar middel tot aan de teentjes.

Ik wist niet goed hoe ik je dit moest vertellen zonder je ongerust te maken vandaar geen reactie van mijn kant!

Wel inderdaad gezien jouw geschiedenis goed in de gaten houden, maar als er nu geen afwijkingen zijn zullen ze waarschijnlijk ook niet meer ontstaan!

Liefs Tams

Geeft niet Tams, ik ken haar verhaal een beetje, maar daar maakte we ons ook niet druk om. Dat dat het niet was wisten we al. Het ging echt om te kijken of er iets zichtbaar was wat lengte verschil aan zou kunnen duiden, maar niet dus. Bij mij en de rest van de dames in de familie ie nooit onderziek gedaan dus we wisten ook niet waar we op moesten letten. Dus nu is het een kwestie van in de gaten houden, maar het ziet er naar uit dat ze mijn vorm benen heeft, maar pappa’s gestel en dat is maar beter ook.

Groetjes,

Michèle