Sanne had bij haar geboorte haar voetjes erg naar binnen staan. Wij hebben dit zelf gemasseerd op advies van de verloskundige. Toen na 3 weken de huisarts (eindelijk) langs kwam voor de controle van de pasgeborene, dacht hij aan iets wat op klompvoetjes leek. Nu gingen bij mij gelijk mijn haren rechtovereind staan, alleen al bij het woord… Maar om alles uit te sluiten heeft hij ons doorgestuurd naar een orthopedagoog. Hier konden we de week er op direct terecht, dus dat was wel erg aardig…
De orthopedagoog (erg aardige man) stelde ons direct gerust, want het waren geen klompvoetjes. Sanne heeft gewoon klem gezeten in mijn buik, en daardoor zijn de voetjes wat scheef komen te staan. Door inderdaad zelf te masseren en de voetjes in de goede stand te zetten en een beetje oprekken. In totaal zijn we 3 keer teruggeweest ter controle. De 2e keer zei hij dat hij de volgende keer ook de heupjes wilde controleren. Zogezegd zo gedaan. Vorige week was het dan zover, de voetjes zagen er goed uit. We moeten gewoon door blijven gaan met onze eigen huis-tuin-en-keuken-therapie. Als Sanne gaat lopen, trekt het nog beter bij. Toen werd er een foto gemaakt van de heupjes. Mijn man was mee, kreeg een loden-schort voor en bij Sanne werden de voortplantingsorganen afgedekt met lood, ze hield zich dapper. (tis een erg beweeglijk meisje, dus stil liggen was ff wat moeilijk… maar met behulp van papa’s handen, lukt het aardig…)
De foto zag er goed uit, dus we hoefden niet meer terug te komen…
Dus ervaring heb ik niet met een echo maar wel van de foto.
Succes en ik lees t wel weer…!!
Liefs
Trotse mama van Sanne