Ja hoor, in deze leuke fase, was ik ook erg blij dat we een gang in het huis hadden gebouwd. Deze heeft prima dienst gedaan. Ik probeer me wel eerst aan de waarschuwing te houden, 1 keer is waarschuwing dat de 2e keer gang is en die wordt het dan ook echt bij een 2e keer.
Tandjes poetsen is weer een ander verhaal denk ik, onze 2e liet dat ook niet doen. Whahaha alleen door Kimmetje als die op visite was, tja vreemde ogen dwingen blijkbaar. Werkt daar een beloningssysteem niet voor ? Elke keer goed laten poetsen verdient een sticker en bij 4 stickers een kleinigheidje. Zodra ze dat eerste kleinigheidje gekregen hebben, snappen ze wat de bedoeling is en kan je bv in plaats van 4 stickers uitbreiden naar 6 enz. Wat hier in deze fase ook redelijk hielp was een bloem met lange stengel ( van karton gemaakt). De stengel telde 10 stapjes. Op een wasknijper had ik een mooi blad en bij elke goeie daad mocht 1 blaadje omhoog. Deze bloem hing/hangt aan de kast en bovenop staat een glazen pot met prullaria waaruit ze mogen kiezen als het blaadje boven is. Doordat ik de pot op de kast had staan, konden ze meteen zien waar ze het ook voor deden. Want zoals ik bij de jongste merkte, was de mededeling dat hij een klein kadeautje zou verdienen, “een ver van me bed show”.
Maar je moet er niet zo eentje hebben zoals me jongste die boos tegen me zei “hoef niet blaadje omhoog”. Hij schoof een stoel voor de kast, rukte dat ding eraf, scheurde hem woest door midden en liep weg. whahaha schurk.
Succes met de kleine dame.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!