Hoi allemaal,
Ik weet natuurlijk niet, of jullie het programma Taxi gezien hadden (ik niet), maar net op het Jeugdjournaal lieten ze een stukje zien, over een jongen, Walid van 11 jaar, die misschien toch met zijn oma terug naar Somalie moet. Hij vertelde in Taxi zijn levensverhaal: vader en moeder die verdwenen zijn, opa voor zijn ogen vermoord en hij kon alleen maar aan dode mensen denken, als ie terug dacht aan zijn geboorteland. Het was echt vreselijk zielig, echt waar en de mensen die het ook gezien hebben, vinden dat vast ook. Nu wilt de NCRV een E-card actie houden, vanaf morgen, om Balkenende er van te overtuigen, dat Walid (die al helemaal "Vernederlandsd"is) en zijn oma echt niet terug kunnen naar Somalie, omdat ze daar hun leven niet zeker zijn.
Nu is dit dus beslist niet een berichtje om een discussie over asielzoekers te gaan openen, maar ik wil wel vragen, of er hier misschien ook mensen zijn, die Walid willen steunen en meedoen met de E-card actie… Immers Nee heb je en ja kan je krijgen toch? Dit is de link, waar het op terug te vinden is, van de NCRV.
http://info.omroep.nl/ncrv?nav=paxfHsHtGPHgDjD
gr Monique
ps ik zet dit berichtje op meerdere pagina’s, dus het kan dubbel gelezen zijn!
groetjes Monique