Dylan een

beugel moet…

afgelopen donderdag moesten we voor controle,en eigenlijk wisten we al dat hij er ooit een moest,dylan heeft te lang geduimd en heeft echt geduwd met zijn duim,gevolg 2 tanden groeien helemaal naar voren en 1 nog meer maar goed,dat het nu al een afspraak moesten maken was nieuw…

ik dach nou als hij een jaar of 9 is dan geburd dat,maar ik moest al bellen voor afspraak omdat er een wachtlijst is van 3 jaar pfffffffff…

morgen ochtend bel ik ff op want smiddags kan je niet beleln alleen voor speod en ja maandag laat huis en dinsdag gewerkt vanmorgen vriendin geweest dus morgen bel ik…
wweet niet wat me te wachten staat,maar vind het wel eng je kindje met een beugel en ja de vraag welke

maarja moet het maar over me heen laten komen want het moet toch he.

iemaand toevallig ervaring en kan me wat vertellen erover

Hij is dus net 8 jaar.
Jee, wanneer heb ik mijn beugel nou gekregen?
Effe denken hoor…
Volgens mij toen ik 9 jaar was idd.
Maar ja, dat ene jaartje maakt op zich toch niet zoveel uit Bianc ?
Des te eerder is hij er vanaf!!!
Je kan beter op je achtste een beugel hebben dan op je 12e of 13e jaar ofzo (leuk, puberteit,
wil je er goed uitzien etc. )

Maar ik snap dat je het eng vind hoor.
Hoewel dat geweldig meevalt.
Kwestie van gips happen (is ff minder lekker, maar niet eng) en dan plaatjes op je tanden lijmen.
Alleen het aandraaien van die plaatjes om de zoveel tijd was ff een onprettig gevoel, omdat je tanden natuurlijk letterlijk in een andere positie “gedwongen” worden.
En in het begin met die plaatjes had ik blaren aan de binnenkant van mijn mond, door die plaatjes dus.
Maar da’s alleen in het begin.

Maar ik weet natuurlijk niet wat voor een soort beugel hij krijgt.
Wat mezelf betreft praat ik over zo’n 20 jaar geleden (whaaaa Ben 'k al zo oud joh??? Hihi)
Dus een tijd geleden en tegenwoordig hebben ze vast alweer andere technieken enzo.

In ieder geval heel veel succes ermee!!!

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 23 Feb 2005 21:45:17

oke bedankt weet al iest meer,ja hans en ik hebben nooit 1 gehad en de rest van de familie ook niet,dylan is de eerste.

zal proberen morgen foto te maken van die tanden,het gaat om de voorste 2 bovenste

arm manneke,maar 1 ding hij is niet bang voor de tandarts,want bij binnen komst is het gelijk ja aarbei voor de fluor hahhaaa

Das minder, geen ramp natuurlijk, maar toch, liever niet dan wel.

Ik probeer lucas nu al minder te laten duimen, maar zijn boventand kwam al scheef door, dus weet niet of dat nu direct van het duimen komt.
De tandarts denkt ook van niet.
Tis toch afwachten, maar doe wel mijn best, volgens de tandarts kan dat nog goed komen als hij dadelijk minder duimt (alleen bij het slapen gaan).

Groetjes Mim

Lilypie 4th Birthday

Staan de tanden erg naar voren. Mijn man zijn tanden staan ook iets scheef. Zijn moeder heeft toen aan de tandarts gevraagd of ie een beugel moest ( letterlijk zou je dat bij je eigen zoon ook doen) Nee had de tandartts gezegd. Enne mijn man heeft een supersterk gebit geen enkel gaatje voor 34 jaar lang. Terwijl ik heb een superrecht gebit en zit vol met vullingen. Wat is de wereld toch wreed (hihahi).

Dat zou ik me afvragen hoor. Echt als ze zeker te ver naar voren stonden en je het ziet bij hem zou ik er wat aan doen.

Wil je niet onzeker maken. Maar denk er goed over na.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

ik heb ook een beugel gehad, mijn voortanden stonden ook extreem naar voren, spleet ertussen, maar of dat van duimen komt? daar word weleens aan getwijfeld.
Gioia erft iid de spleet, dat is nu al te zien, dus ik houd er maar vast rekening mee

maar zo’n beugel: er zijn verschillende, en het hangt er erg vanaf “hoe erg het is”, moet er veel gecorrigeerd worden, is er ruimte in de kaak.
soms moet er wel eens een kies getrokken worden, om ruimte te creeren (niet om je bang te maken hoor, maar dat is bij mij gedaan, vond ik toen niet eng of pijnlijk, had ookk rond die leeftijd een beugel)

je hebt plaatjes die je zelf in kunt doen, en uit, of idd van die ijzertjes die op je tanden worden geplakt, met een draadje.
heb ze beide gehad.
Ik vond het nooit eng ofzo, alleen het aandraaien, eens in de zoveel tijd moest ie strakker, en dat was 1 of twee dagen echt een rot gevoel, maar daarna, merkte niet meer dat ik um droeg.

heb je ook nog van die buitenbeugels, met zo’n band om het hoofd, ziet er enorm eng uit, is ut niet, ook gehad.
alleen: mijn vader ging mee, orthodontist zei: die moet ze 24 uur pd dragen, en mijn vader meteen: helemaal niet! hoe kom je daar nou toch weer bij, ze draagt um s nachts, en verder niet. hoeft ze niet mee over straat

die orthodontist geheel geschokt dat kon helemaal niet, mijn vader mocht zich er niet mee bemoeien, en dat ding moetst 24 uur pd.
mijn vader: waarom dan?
orthodontist: anders kan het wel eens langer duren voor haar tanden recht staan.
dus mijn vader: nou, dat is dan geregeld, draagt ze um alleen s nachts, duurt het maar wat langer.

je raad het al: ik hoefde niet met dat ding over straat blij natuurlijk, dan maar wat langer met een gewone beugel.

dus: kijk goed hoor: wat wil je zelf, vind je het nodig? want ze roepen wel snel: die moet een beugel, maar moet het ook echt? is het lastig met eten, of “estetisch echt niet verandwoord” zeg maar, dan aan de beugel, is helemaal niet erg.

ik heb er leuke herinneringen aan: hoefde ik eens in de maand een middag niet naar school maar naar ortho, en dan gingen mijn moeder en ik lekker de stad in

Mo