Dwars slapen

Dag dames…
Ik heb even jullie advies nodig.
Mijn kleine meid is inmiddels alweer 10 maanden. En ik denk dat het alweer 4 maanden geleden is dat ik hier ben geweest. Dus ik weet niet of dit al besproken is… Zo wel, sorry…

Maar ik zit met een klein probleempje.
Sanne slaapt sinds een poosje af en toe erg rumoerig. Vanaf dag 1 slaapt ze veelvuldig 's nachts door. Maar tegenwoordig is het vaak misseboel. Dan schreeuwt ze en is ze een beetje aan het jammeren.
Vaak laten we haar dan maar ff jammeren, maar pas geleden kwamen we er achter dat ze zich omrolt in haar bedje. Nu vindt ze het dus helemaal niets om op haar buik te liggen (vandaar ook dat gejammer) behalve als ze kan en mag tijgeren…
Van de week vond mijn man haar bij het wakker maken 's ochtends dwars in bed! Is ze ws zo gaan draaien en kruipen en er best wel moe van geworden en dus in slaap gevallen…
Vanavond liet ze zich weer horen na een poosje. Ik er heen, lag ze weer overdwars. Met haar beentjes opgetrokken tussen de spijlen… Zielig bijna.

Nu hebben mijn man en ik ‘afgesproken’ dat we 's avonds voor we naar bed gaan even gaan kijken hoe ze erbij ligt. Als ze dan dwars ligt leggen we haar weer terug. (dit hebben we gisteren besloten…)

Nu was mijn vraag of jullie hier ook ervaring mee hebben. Sanne slaapt altijd onder dekentje van de Hema met een trappelzak en pyjama aan, dus áls ze zo vreemd ligt (ze ligt nl ook wel eens helemaal aan het hoofdstuk) kan ze het niet echt koud krijgen…

Tips? Ervaring? Ik lees het graag…

Liefs Jenny

Trotse mama van Sanne 22 augustus 2008

Waar blijft de tijd

Hier ook zo’n dwars kindje Wij gaan inderdaad s’avonds ook altijd nog even bij haar kijken, en leggen haar dan weer ‘normaal’ in bed. Heb niet het idee dat het helpt, ze ligt s’morgens namelijk altijd weer bovenin het bedje. En ook met beentjes door de spijlen en op de buik. Danique ligt ook in een slaapzakje, en afhankelijk van hoe warm het is met een lakentje/dekentje/pyjama. We zitten hier ook al in babyboeken te zoeken naar een oplossing. Vooral voor het feit dat ze haar beentjes door de spijlen steekt. Misschien is dit een oplossing: Bij de meeste babyzaken hebben ze voor in het ledikant een hoofdbeschermer, dat is een stuk stof wat je binnenin het ledikant doet, en dan rechtop tegen het hoofdeinde en het bovenste deel van de spijlen. Zeg maar… (Weet niet of dat duidelijk genoeg is, anders hier een link van wat ik bedoel: http://www.baby-walz.nl/group/55278/product/227749/L/3/NL-Produktdetail.a833.0.html)

Hoi hoi,

die beschermers schijnen dus niet te mogen hier in Nederland… vraag me niet waarom maar het zal met nare ervaringen te maken hebben. Lijkt me idd niet zo veilig met van die ontdekkende babies, die net zo lang kunnen trekken totdat iets loslaat… maar dit is mijn mening…

Grtz Von

[img]http://lb1f.lilypie.com/G45yp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

[img]http://lbyf.lilypie.com/XFYnp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

Dat vind ik dan best wel gek, want je kan ze bij de wehkamp en eigenlijk alle grote postorderbedrijven krijgen… Sowieso, als iets niet veilig is, waarom wordt het dan verkocht! Zit wel wat in wat je zegt, en we moeten natuurlijk zeker geen ongelukken hebben!

Als ze zo beweeglijk zijn, zou ik alles uit bed halen (lakens, dekentje, etc.). Als ze daaronder terechtkomt en niet terugkan, dan heb je een probleem. Een pyjama en slaapzakje is warm genoeg. Ik twijfelde daar eerst ook aan, maar het werkt toch prima en hij mist het niet.

Verder kan je er weinig aan doen. Het hoort erbij. Ze gaat vanzelf terugrollen als ze het op haar buik zo naar vindt, maar dat kan even duren. Vindt ze het zelf vervelend om met haar beentjes tussen de spijlen te liggen? Ze slaapt dan wel toch? Dan zou ik zeggen: jij vindt het zielig, maar als zij er geen last van heeft…

Weinig tips dus behalve het laten gaan. Sorry!

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

wat je ook kan doen is bij de babyzaak een soort riem halen waar je de slaapzak mee vast kan leggen zodat ze niet op hun buik kunnen draaien of onder de dekentjes kunnen kruipen.

Lilypie

Hier ook een manneke dat ik overal in zijn bed vindt waar ik hem niet weggelegd heb lekker laten gaan als ze echt niet terug kunnen of dergelijke gaan ze wel huilen.

Die beschermers mogen indd niet meer ivm wiegedood kunnen ze met der neusje en zo tegenaan gaan liggen.
Moet zeggen bij mijn dochter (18 jaar geleden) mocht het wel en vond ze toch wel makkelijk ivm hoofd stoten enzo maarja alles voor de veiligheid

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

hier ook hoor. we vinden haar altijd op een andere plek en op een andere manier terug dan dat we ze hebben neergelegd. gewoon lekker laten liggen. wij kijken ook altijd wel voordat wij naar bed gaan maar ik leg ze eigenlijk nooit anders neer omdat mevrouw dan wakker wordt en denkt dat t speeltijd is. tenzij ze er echt heel onhandig bijligt laten we ze gewoon liggen. laatst lag ze op d’r buikje maar wel met een armpje helemaal verwrongen onder d’r lijfje, dus toen wel even goedgelegd maar anders niet.

@Elmo: vastleggen met wat dan ook is naar mijn idee absoluut niet de oplossing, ze moeten kunnen bewegen. betekend dat dat je er misschien 's nachts een keer uitmoet omdat ze huilt vanwege het niet lekker liggen, jammer dan!

liefs,
Rinske

indd NOOIT vastleggen levensgevaarlijk

Liefs Michelle

kailani ligt ook altyd dwars in haar bed gek genoeg wel altyd dwars op de zelfde plaats… draait dus met haar (bovenkant)hooftje naar de raam kant iedere keer.
laat haar ook gewoon lekker liggen aleen als ik ga slapen draai ik haar even goed en terug onder de denken die stamt ze ook altyd af zelfs met de zak aan

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

quote:
wat je ook kan doen is bij de babyzaak een soort riem halen waar je de slaapzak mee vast kan leggen zodat ze niet op hun buik kunnen draaien of onder de dekentjes kunnen kruipen.

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/w5XVp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” /></a>

Niet doen! Laat ze lekker bewegen en rollen in bed, echt gevaarlijk om ze vast te leggen.

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

Eva rolt zich om zodra ze in bed ligt. Soms valt ze dan zo in slaap, op haar buik. Vindt ze dat niet fijn, dan gaat ze ‘roepen’, zodat we haar terug kunnen leggen. Ze kan zelf niet terugrollen namelijk…Ik laat haar nu maar liggen zoals ze ligt hoor. Ze is bijna 10 maanden en ik maak me er niet meer zo druk om. Wel gaan we nu ook kijken voor we gaan slapen en dan draai ik haar om. 's Ochtends vind ik haar altijd op haar buik, maar dan is ze wakker en heeft ze al zo liggen spelen. Dwars ligt ze trouwens ook vaak hoor. Ik denk dat je er niet veel aan kan doen. Zeker niet vastleggen! Hoe zou je het zelf vinden om vast te liggen? Ik doe bij Eva niks wat ik zelf ook niet zou willen (m.u.v. inbakeren dan)!

Groetjes Rainbow, trotse mama

quote:
Dag dames... ....

Sanne slaapt altijd onder dekentje van de Hema met een trappelzak en pyjama aan, dus áls ze zo vreemd ligt (ze ligt nl ook wel eens helemaal aan het hoofdstuk) kan ze het niet echt koud krijgen…

Hmmm }

Met de huidige temperaturen denk jij aan “koud krijgen”?
Denk eerder dat het een poging is om aan de warmte te ontsnappen.
Pyjama en trappelzak zijn voldoende.
Die trappelzak hoeft trouwens met 10 maanden niet echt meer.
Hylke ligt nu in Pyjama onder een lakentje, deken ligt wel klaar.
Die gaat vanavond misschien een beetje over hem heen.

Dat dwars liggen hoort er gewoon bij.
Blijkbaar vinden ze dat fijn ofzo.
Het ziet er misschien zielig uit, maar zo ervaren die kleintjes het zeker niet.

M.

quote:
... We zitten hier ook al in babyboeken te zoeken naar een oplossing. Vooral voor het feit dat ze haar beentjes door de spijlen steekt. ...

Je kunt ook proberen het niet erg te vinden, en haar lekker haar gang laten gaan. Als ze er zelf een probleem mee heeft dat de beetjes tussen de spijlen
zitten, en ze zich er niet uit kan wurmen, dan meldt ze zich wel.

Met een paar maandjes is het weer over.

M.

quote:

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/w5XVp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” /></a>

Zie mijn vorige reactie.

Enne, vastleggen? Echt niet!

M.

quote:
kailani ligt ook altyd dwars in haar bed gek genoeg wel altyd dwars op de zelfde plaats... draait dus met haar (bovenkant)hooftje naar de raam kant iedere keer. laat haar ook gewoon lekker liggen aleen als ik ga slapen draai ik haar even goed en terug onder de denken die stamt ze ook altyd af zelfs met de zak aan

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://m1.lilypie.com/UxS2p2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Misschien moet je het bed gewoon in die richting zetten :smiley:

M.

Dames, bedankt voor jullie verhalen. We gaan nu standaard kijken voor we gaan slapen en als we dan 's ochtends op haar kamertje komen, ligt ze regelmatig weer dwars.
Maar goed. Als het erbij hoort…
Sanne heeft trouwens haar beentjes niet door de spijlen heen. Wel murmelt ze zelf haar knuffeltje er door, maar verder doet ze er niet zo veel mee.

Enneh meiden, wat zijn jullie kanjers al weer groot!!! Als je zo een poos niet bent geweest en je bekijkt dan weer de foto’s dan zie je duidelijk verschil…

Ik zal weer wat vaker langskomen…

Trotse mama van Sanne 22 augustus 2008

Waar blijft de tijd

was ik ook al aant denken maar de arts zij dat we het beter zo konden zetten ivm voorkeurs houding en dan zou de raam links van haar moetten zijn…
ze is het er dus niet mee eens:D

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Elmo, levensgevaarlijk dat vastleggen! Geef die tip nooit meer! Aan niemand! Je voelt je levenslang schuldig als het door jouw tip ooit eens mis gaat en er een kindje overlijdt!

Nooit een kindje vastleggen, op geen enkele manier. Ook niet door het slaapzakje onder het voeteneind door te halen! Nooit, nooit, nooit! Ook niet met dingen die in speciaalzaken verkocht worden.

En andere toestanden zoals hoofdbeschermers, ook niet doen. Laat zo’n kleine mop gewoon gaan.

Als je zelf in bed vastgelegd zou worden of er lag allerlei beschermend materiaal dan vond je dat ook niet tof.

Zodra ze gaan slapen volgens een route: alles uit bed, alleen laten slapen in een slaapzakje en laten gaan die kleine mop!

Je kunt beter 10x je bed uit moeten voor een kind wat goedgelegd moet worden dan dat je nooit meer je bed uit hoeft omdat het kindje er door allerlei vastleg-praktijken niet meer is. Bjek!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 28 Jun 2009 09:45:09