Mijn bevalling (van mijn 1 ste kindje) duurde lang van gebroken vliezen tot geboorte maar opzich niet zwaar!
Ik had al paar dagen het gevoel dat ik ongesteld moest worden zon gevoel van een eisprong! dus die zaterdag 26 Mei 2007 lagen we in bed en midden in de nacht om 03.00 voelde ik het ineens nat worden tussen mijn benen, ik wist ook gelijk dat dit geen urine was! Ik ging staan en er kwam een hele plons vruchtwater. Wij het vruchtwater opvangen natuurlijk maar die zag er goed uit, ik dacht wat nu? Mijn man wist t ook niet maar ja op t briefje van de verloskundige stond dat als het vruchtwater helder was je pas smorgens hoefde te bellen. Dus mijn man is gaan slapen en ik heb wat gerommeld en beneden wat gecomputerd! Ik dacht nou weeen kom maar op maar het enige wat ik voelde was nog steeds dat ongesteldheids gevoel!
Om 8.00u heb ik de verloskundige gebeld met de mededeling dat mijn vliezen zijn gebroken maar er nog niks aan de hand was verder. Ze zou die dag nog langs komen. Om 15.00 kwam ze toen werden mijn weeen ook al wat meer maar ja ik wist niet hoe t voelde maar de verloskundige zei dat het nog niks speciaals was en ik pas echt bezig was als de weeen echt pijn doen en dit tussen de 3 min 1 minuut lang was! Nou dus rond 19.00 werd het heviger mijn man bij houden met een briefje wanneer de weeen kwamen maar net weer allemaal niet genoeg! Mijn moeder mocht bij de bevalling zijn die kwam even langs maar die heb ik weer naar huis gestuurd want het duurde allemaal veel te lang! Ik heb 2x een half uur onder de douche gestaan want dat schijnt de weeen op te wekken! En idd dat hielp toch wel! We zijn maar rond 21.00 naar bed gegaan, maar eenmaal in bed werden de weeen heftiger.... mijn man me maar masseren en ik ze elke keer opvangen!
Rond 02.00u deden ze toch wel heel erg zeer dus ik mijn moeder gebeld dat ik nu toch wel hevige weeen had! Mijn moeder is gekomen en we hadden nog even getwijfeld of we de verloskundige uit haar bed moesten bellen maar ik zat al 24 uur met gebroken vliezen! Dus we hebben haar gebeld en ze was gekomen. Bij het inwendig onderzoek had ik pas 1 a 2 cm ontsluiting dus ik moest opgenomen in het ziekenhhuis omdat het dus 24 uur later was. Nou in het ziekenhuis had ik om het uur een cm verder ontsluiting! Mama en mijn man mee die masseerde me onstebeurt de weeen weg. en ik had allemaal van die dingen aan mijn buikhangen voor de weeen te meten en het hartje van de kleine in de gaten te houden. Rond kwart voor 10 had ik pers weeen, en toen ze voelde was t 9 cm. Om 10.10u kon ik het dan ook niet meer ophouden en mocht ik ook beginnen met persen! Ik heb dus eigenlijk 3 persweeen gehad en bij de derde was ze dan geboren om 10.42. Het was zon opluchting die kleine op je buik, ik kon het gewoon niet geloven dat zei van mij was! Het was toen 2de pinksterdag 28 Mei 2007.
De gynecoloog voelde wat de schade was dat deedt echt het pijnste van heel de bevalling, met dat gaasje in mijn wond... Ik had 3 inschuringen die werden gehecht! Yarah was 2715 gr en 47 cm. Ze had gelijk haar oogjes open die snep! Ze was 2,5 week te vroeg en zag er mooi gaaf uit! De visitte kwam eigenlijk al bijna gelijk en ik lag daar nog helemaal vies dat vond ik minder. Heb mijn kleintje aan de borst gelegt en dronk gelijk goed. Daarna ik ben lekker in de douche gegaan en moest nog 2 dagen blijven in het ziekenhuis en daarna lekker naar huis!
Nou zon bevalling wil ik de volgende keer dus ook wel weer!
Groetjes Joyce