Durft nog steeds niet alleen in slaap te vallen

Hallo Allemaal,

Milan durft nog steeds niet alleen in slaap te vallen.
We moeten naast zijn bed blijven zitten en als hij dan eenmaal slaapt kruipen wij HEEL zachtjes weg.
Maar als hij s’nachts wakker word omdat hij zijn speen kwijt is is het weer feest!
Nu slaapt hij al 2 nachten in een campingbedje bij ons op de kamer.
En dat gaat heel goed.
Want hij voelt toch onze aanwezigheid.
Maja dat kan natuurlijk niet zo blijven.
Dus op advies van het CB gaan we morgen beginnen om Milan weer alleen te laten gaan slapen.
Maar o mijn god wat zal dat zwaar gaan worden.
Ik zie er nu al tegenop.
Morgenavond op bed leggen en dan laten huilen als hij gaat huilen en dan 5 min later ff kijken aai over de bol speen erin enz…
Dan 10 min laten enz enz enz…
Maar ik weet haast wel zeker dat Milan het gewoon volhou om een half uur te huilen…
Maar we houden moed het moet gewoon lukken.
Iemand ervaring hiermee…

Hoe oud is Milan eigenlijk? Hebben jullie een vast bedritueel?

Wij hebben hier geen ervaring mee, maar misschien kun je iets van een cassettebandje of cd’tje opnemen met daarop een verhaaltje dat door jullie wordt voorgelezen. Dan is het toch net of jullie bij hem zijn.

Een half uurtje huilen, da’s nog niks Dat heeft hier wel eens veel langer geduurd en dan toch volhouden, een hele kunst.

Misschien is het een idee om zelf boven te blijven rommelen (wasje strijken, bijvoorbeeld), zodat hij je nog hoort en toch leert om zelf in slaap te vallen? Of eerst naast hem zitten tot hij slaapt en dan elke avond steeds verder bij hem weg gaan zitten tot je uiteindelijk de kamer uit bent en hij zelf in slaap kan vallen? En dan wel duidelijk van tevoren zeggen dat je weggaat als hij eenmaal slaapt, maar dat mama en papa gewoon in de buurt zijn en hem echt wel horen als er iets is.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

quote:
Een half uurtje huilen, da's nog niks Dat heeft hier wel eens veel langer geduurd en dan toch volhouden, een hele kunst.

Misschien is het een idee om zelf boven te blijven rommelen (wasje strijken, bijvoorbeeld), zodat hij je nog hoort en toch leert om zelf in slaap te vallen? Of eerst naast hem zitten tot hij slaapt en dan elke avond steeds verder bij hem weg gaan zitten tot je uiteindelijk de kamer uit bent en hij zelf in slaap kan vallen? En dan wel duidelijk van tevoren zeggen dat je weggaat als hij eenmaal slaapt, maar dat mama en papa gewoon in de buurt zijn en hem echt wel horen als er iets is.

Groetjes,
M

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/FG5jp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Maakt strijken bij jou zoveel lawaai dan?

M.

Idd gewoon een paar nachten doorpakken, hij zal het toch moeten leren.
Hier is 's nachts nooit gedonder, wij hebben ze ook altijd gewoon laten krijsen MITS er niks aan de hand was natuurlijk.
Wil jij niet slapen? Nou joh dan niet, je krijst maar raak.
Bij Job maakte het allemaal geen barst uit, of je hem nou aanpakte een tik op zn gat gaf of wat dan ook, die krees gewoon door.
Bij Saar is het genoeg als je een keer heel duidelijk zegt dat ze moet gaan slapen en je haar niet meer wilt horen.

O en een half uur was hier ook niks, Job hield het rustig een uurtje of 2 vol.

@Marsel, ik heb een enorm groot stoomstrijkijzer, die blaast je haast omver. Komt me toch een geluid uit!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers