Duplo schoonmaken?

Hoe maken jullie de duplo schoon. Ik doe het nu met de hand elke keer maar vind het een heidens karwei…

Jurian (&Levi ) hebben nl nog al veel duplo… iemand dé tip?

Hoorde in de wasmachine maar is dat niet te heet? En knalt niet alles dan kapot? Lijkt me een heerlijk muziek

In de wasmachine op max. 30 graden. Wel in een kussensloop doen en die goed dichtbinden, want die losse blokjes in je wasmachine beschadigen de machine en beschadigen zichzelf.

Als ik lego of duplo waste dan deed ik er zelfs een extra sloop omheen. Stel dat de binnenste sloop het zou begeven, dan zit die 2e sloop er altijd nog omheen.

Groetekes, Sje

ja ik heb geen afwasmachine, maar ik gooi haar dingen altijd in een emmer met sop, nachtje laten weken, en dan afspoelen en dan leg ik ze op het afdroogrek om te drogen !

Tim heeft ook erg veel duplo, maar ik heb het eerlijk gezegd nog nooit schoongemaakt.

Hoe vaak maken jullie het dan schoon?

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Sandra ik hier precies hetzelfde oeps ehhmm ook maar eens doen dus,…

Ik zie het woord afwasmachine voorbij komen: om verwarring te voorkomen: nooit in de afwasmachine doen! Die wordt veel te heet!

Alleen in de wasmachine als je het niet met de hand wilt doen.

Groetekes, Sje

Een andere vraag over duplo, waar bewaren jullie het in, want Dylano heeft zoveel gekregen dat er weer een mand bij moet in me kamer geloof ik

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Sandra: hier doe ik het om de 2 maanden ongeveer. Dit omdat Jurian zo mega veel kwijlt. Is gewoon mijn eigen schoonmaak woede!

Sje ik ga het straks gelijk doen… wel even wachten tot de kindjes uit bed zijn

Ja Sje heeft gelijk zo deden we het thuis vroeger ook. In de wasmachine in een kussensloop, goed dichtbinden met een haar elastiekje ofzo! Komt er plachtig schoon weer uit!

Ah oke.

Tim kwijlt zelden, maar het kan natuurlijk nooit kaad om het een keer in de wasmachine te gooien. Haha dat worden dan volgens mij wel 2 wassen, zoveel heeft hij.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Pregnancy tickers

@Michelle: in een grote Curverbak op wieltjes.

Groetjes,
M

Michelle: hier 2 grote dichte curverbakken (niet doorschijnend).

De was is hier ook 2 x gedraaid Sandra. Jurian stond met open mond te kijken. Mag wel opletten dat hij het niet zelf ook gaat doen hihihi…

Heb alleen de trein er maar niet bij in gedaan. Drong net op tijd tot me door dat die het dan weleens zou begeven (stroom).

Dat is inderdaad slim om de trein niet mee te wassen. Haha!

Groetekes, Sje

@Sandra: Ik heb het ook nog nooit gewassen
Maar zat er vandaag wel aan te denken, aangezien het nu wel wat vies wordt.

Ik denk dat ik het voor Seth zijn verjaardag doe, aangezien hij dan veel nieuwe duplo erbij krijgt.
O.a. ook de trein

Wij hebben het in een curver doos met deksel.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik heb het net inderdaad in de wasmachine gedaan. Ik begon ze met de hand schoon te maken maar op een gegeven moment dacht ik waar ben ik mee bezig En toen heb ik alles in een kussensloop gedaan en hup in de wasmachine.

Misschien een domme vraag:

Maar, doe er dan ook wasmiddel bij of zoiets?

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Wat een domme vraag.

Ik heb hier eigenlijk heel niet over nagedacht en het gewoon gedaan. Denk dat dit ook geen kwaad kan want als ik het met de hand doe dit ik dit ook met sop…

Maar pas op … doe oorkleppen op. Man wat een herrie

ik deed het eerst met de hand, ofja dan liet ik het weken maar vond dat zo’n gedoe allemaal, doe ze nu in een sloop van een kussen oid en was ze dan in het wasmachine. wel zo koel mogenlijk niet boven de 30 graden zeiden ze bij de speelgoedzaak

@Michelle: ik heb van cars zo’n opbergkist gekocht, daar heb ik het ingedaan want in die starterspakketten van duplo (de groene kisten) daar paste het niet meer in
bij de action kun je ook speelgoedkisten kopen, daar kun je het ook ingooien.

Bij de Hema voor 4 euro een bak van 30 liter of een kliene van 10 liter voor maar 2,50 met deksel !
In verschillende kleurtjes.
Ik heb de doorzichtige genomen want dan kan Dion mooi zien wat er in zit en dus kan kiezen waar hij mee wil gaan spelen ze zijn ook stapelbaar en de deksel klikt vast maar zijn makkelijk door kinderhandjes te openen.

Wat een tip zeg, … de doplo in de wasmachiene daar had ik nooit opgekomen.
Ik zou er denk ik ook een paar handdoeken bij gooien tegen het rammelen in de trommel.