Duplo/kado's voor 4e verjaardag?

Ook Seth zijn 4e verjaardag begint in zicht te komen en Sinterklaas natuurlijk.
Nu ben ik wel aan het nadenken over kado’s voor deze feesten, maar vind het wel moeilijk. Zelf wil hij het liefst alles wat voor jongens is.

Wij hebben nu een redelijke verzameling duplo en daar wordt nog zeer regelmatig mee gespeeld. Zelf zou hij graag nog wat andere dingen hebben voor de duplo, maar ik vraag me dus af of ik dat nog moet doen, voor zijn 4e verjaardag.
Ook heeft hij wel wat dingen van playmobil gezien die hij zou willen hebben. Lego beginnen we nog maar even niet aan, ik denk dat hij daar nog net te jong voor is.

Wat zouden jullie doen?
Liefs, Anne

Hier is het playmobil een groot succes. Lego vind hij ook heel leuk maar zelf bouwen kan hij nog niet.
Ik heb geen duplo meer gegeven wel over getwijfeld. Ben toch voor het lego vanaf 4 jaar gegaan.

Liefs Michelle

Hier heb ik lego en duplo staan.
Met de duplo speelt ons dametje zeker nog wel. Je kan merken dat ze nu naar eigen fantasie gaat spelen/bouwen.
Met de lego bouwt ze niet met eigen fantasie ze bouwt daar de bouwtekeningen na.
Hier heeft ze een aantal setjes van lego friends. Ze is straks in dec jarig en wordt dan 5 jaar en we gaan haar zeker weer lego geven.
Ik vindt zelf dat met playmobiel je daar niet mee kan bouwen je set het neer en spelen maar. Met duplo bouw je iets met je fantasie ik heb het idee dat hier onze dochter haar ei beter in kwijt kan.

Groet, Cora

Ja dat dilemma hadden wij ook een beetje. Wij zijn toch voor lego en playmobil gegaan.
Rens kan met lego nog niet echt een bouwtekening nabouwen maar hij bouwt wel volgens z’n eigen fantasie een auto of iets dat daar op moet lijken.
Hij krijgt met sinterklaas een basisdoos legostenen. Met zijn verjaardag vraagt hij aan visite dingen zoals lego wielen, grondplaten en dat soort dingen.
Dus nog geen voertuigen/gebouwen ed.
Meestal zie je wel dat als ze 4 zijn duplo snel kinderachtig word.
Rens krijgt ook het een en ander van playmobil. Hij heeft als een piratenschip daarvan en daar speelt hij leuk mee.
Verder krijgt hij nog miniloco, daar vroeg hij pas om(doet hij bij de oppas).
Voor zijn verjaardag krijgt hij van ons ook een andere fiets, zijn 12 inch word echt te klein en hij fiets nu prima zonder zijwielen.
Verder nog wat dingen zoals knutselspullen en een beker en broodtrommel voor school.

Groetjes Ramona

Persoonlijk zou ik niet meer voor de duplo gaan. Misschien speel hij er nu nog veel mee maar over een paar maand vindt hij de lego uitdagender. Je hebt al lego vanaf 4 jaar wat vrij makkelijk in elkaar te zetten is. En een grote doos met basis lego erbij. Via mp kun je ook veel lego kopen.
De lego is hier heel favoriet zelfs Dion redt zich er al goed mee. Mijn man had een nog een hele doos van zichzelf staan dus hier zijn ze de eerste tijd wel zoet. Ik heb een box gekocht met allemaal kleine vakjes waar ik de kleine stukjes heb gesorteerd zodat ze makkelijk terug te vinden zijn.
Duplo hebben ze hier wel maar kijken ze niet echt naar om.

Marijn 8 april 2008
Dion 15 oktober2009

Ja, ik verwahte al dat de meesten geen duplo meer kregen en eigenlijk ontgroeit hij het natuurlijk langzaam, alhoewel hij er dus nog wel heerlijk mee kan spelen.

Over playmobil twijfel ik dus ook een beetje, want juist en zelf bouwen met de duplo doet hij nu veel, en dat kan niet zo goed met playmobil… Hij heeft wel een kraan, maar die gebruikt hij gewoon bij de auto’s, dus dat is helemaal leuk. Verder heeft hij iets van een paard en wagen, motor en speedboot van Playmobil, maar dat raakt hij nauwelijks aan…
Misschien dan toch overstappen op de lego?

Lastig!

@Ramona: We hebben wel bambino loco, dat doen we af en toe, maar is nu niet zo uitdagend meer. Ik twijfel of ik over moet stappen op de mini loco…
Wel willen we wat nieuwe spellen, want ik merk dat de spellen die we nu hebben ook wat minder leuk beginnen te worden. Hij heeft uitdaging nodig, vooral met tellen, rekenen en woorden/letters!
Hoe lang is Rens trouwens? Seth fietst eigenlijk nog prima (ook zonder zijwielen naast ons) op zijn 12 inch fiets.

Liefs, Anne

Liefs, Anne

Ik denk dat het er aan ligt wat je van de playmobil hebt Dylano heeft de dierenkliniek gekregen en iets met biggetjes en dat vind hij helemaal geweldig, van het circus ook. Dat comboneert hij samen terwijl hij ook piraten heeft ( of zijn het ridders) en dat is veel minder on trek.
Hij krijgt met sinterklaas ook miniloco is toch weer meer uitdaging dan het bambinoloco

Hier ook nog 12 inch fiets volgens mij. Ga nu twijfelen want hij kan nog niet met beide voetjes op de grond.

Liefs Michelle

Oh hier komt de duplo echt alle dagen uit de bak!
Dus ook voor 5-12 halen wij gewoon duplo. Voor de oudste dan waarschijnlijk het prinsessenkasteel. Ze speel er nu ook nog mee, dus denk niet dat dat met een paar maanden ineens niet meer is omdat ze 4 is. Zolang ze niks anders heeft, en genoeg uitbreiding van de duplo, denk ik dat ze er zeker nog wel een jaar mee toe kan!

Groetjes Manderijn.

Hier beneden met duplo (Levi te klein voor playmobil) maar boven mag hij met playmobil spelen… Merk dat hij daar meer als fantasie mee speelt. Zoals rollenspellen met brandweer/politie etc.

Wat raden jullie voor spellen aan voor 4jarige? Naast loco etc want dat huren we bij bieb…

@lalala

Ik ben toevallig vandaag met Rens naar het CB geweest en die is nu 1.08.
Bambino loco hebben wij niet gehad. Maar je hebt van miniloco een heleboel boekjes van 4 tot 5 jaar wat allemaal aansluit bij wat ze op school leren.

@miniboy Rens vind domino heel leuk en ook ganzenbord/mens erger je niet/ lotto. dat spel elefun lijkt mij ook wel heel leuk.

Groetjes Ramona

Ik zou niet meer aan duplo beginnen. Ik heb met Tim voor zijn verjaardag lego gevraagd. De basisdoos met heel veel blokjes en al een aantal auto’s die vanaf 4 jaar zijn. Tim vind het helemaal leuk en is er uren zoet mee. Hij heeft ook al een Cars lego autotje voor 5 jaar en ook daar speelt hij al mee. Hij kan nog niet echt iets volgens een boekje maken. Al probeert hij het wel en gaat het steeds beter. Meestal bouwt hij iets volgens eigen fantasie en dat gaat heel goed. Aantal lego autootjes die hij heeft laat hij in elkaar zodat hij er lekker mee kan rijden. Hier dus echt een aanrader om voor lego te gaan. Ga dus met sinterklaas ook weer wat lego voor hem kopen.

Verder had ik Cars mens erger je niet gevraagd, vind Tim ook helemaal leuk. Spel duurt vaak wel 1 uur, maar dat gaat prima. Ook broodtrommel, beker en rugtas van Simply Color met naam van Tim erop. Weet niet of hij Bambino Loco heeft, maar Tim heeft mini loco, is van 4 tot 6 jaar. En daar zitten ook hele leuke boekjes bij die ze nu al kunnen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Nou, ik ben even met Seth langs de speelgoedwinkel geweest om gewoon even rustig met hem te kijken.
Dat was een succes! Hij zag hele leuke dingen die hij wilde van lego!
Ook wil hij heel graag het vliegtuig van playmobil, maar dat vinden we te duur.

We hebben het nu opgelost door een actie van de ToysXL: 3 halen=2 betalen.
Daarmee hebben we een basisdoos besteld, een door met allerlei onderdelen voor auto’s en het vliegtuig van lego.
De basisdoos krijgt hij met sinterklaas, dan kan hij vast oefenen

Over de rest ga ik nog even nadenken. Hij krijgt sowieso nog een boekje met rekenen voor bij zijn bambinoloco, dan slaan we de mini loco denk ik nog maar even over…

@Ramona: Rens is wel wat langer dan Seth, hij is nu ongeveer 1.01 m. We kopen een niet al te duur kado voor zijn verjaardag dan kunnen we altijd halverwege het jaar nog een tweederhands fiets aanschaffen als het echt nodig is.

Liefs, Anne

Nou, ik ben even met Seth langs de speelgoedwinkel geweest om gewoon even rustig met hem te kijken.
Dat was een succes! Hij zag hele leuke dingen die hij wilde van lego!
Ook wil hij heel graag het vliegtuig van playmobil, maar dat vinden we te duur.

We hebben het nu opgelost door een actie van de ToysXL: 3 halen=2 betalen.
Daarmee hebben we een basisdoos besteld, een door met allerlei onderdelen voor auto’s en het vliegtuig van lego.
De basisdoos krijgt hij met sinterklaas, dan kan hij vast oefenen

Over de rest ga ik nog even nadenken. Hij krijgt sowieso nog een boekje met rekenen voor bij zijn bambinoloco, dan slaan we de mini loco denk ik nog maar even over…

@Ramona: Rens is wel wat langer dan Seth, hij is nu ongeveer 1.01 m. We kopen een niet al te duur kado voor zijn verjaardag dan kunnen we altijd halverwege het jaar nog een tweederhands fiets aanschaffen als het echt nodig is.

Liefs, Anne

Ik weet niet of je wel eens van Kapla heb gehoord?

Met houten latjes kunnen ze mooie bouwwerken maken. Zo kunnen ze van alles bouwen van bruggen, kasteel tot piratenschip etc… De plankje hebben allemaal hetzelfde formaat.
Het schijnt vooral bij ons op de kleuterschool een hit te zijn en bij de BSO.
Erg creatief en goed voor de motoriek. Er zijn ook boeken met voorbeelden.