Duowagen/plankje OF....?

Hoe doen jullie dat als ouders van 2 kinderen???

Mijn schoonmoeder gaat in Maart oppassen op Seth en zijn kleine neefje van dan 3 maanden. Nu zoeken we naar een oplossing waarmee ze toch naar buiten kunnen, maar dat is nog vrij lastig.

De wagen die mijn schoonzus heeft voor ons neefje, daar kan geen plankje achter (het kan wel, alleen past Seth er dan niet meer op, stoot zijn hoofd tegen het handvat), dus dat is geen optie.

Nu hebben we naar goedkope duowagens gekeken, zo achter elkaar, maar dat was een drama. Die kappen zijn zo laag dat ze nieteens over Seth zijn hoofd kunnen en de kwaliteit is slecht.
Verder heb je nog 2 van die buggy’s naast elkaar, maar daar zat Seth nbu al krap in (terwijl hij toch niet zo groot is).

We zoeken wel naar een oplossing die niet al te prijzig is, maar hebben het nog niet helemaal gevonden. Hebben jullie nog ideeën?

liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers

Niet vervelend bedoeld, maar kan Seth niet gewoon lopen? Of zijn het grote afstanden die ze moeten overbruggen?

@Yavahn: Ik roep heel de tijd: Seth kan wel lopen
Maargoed, ze wil graag naaar de winkels kunnen lopen, en ja… dat red Seth wel heen, maar niet terug.
Dus er moet wel wat komen, maar voor hoe lang het is, is de vraag!

We gaan het bedrag sowieso door 3 splitsen.
Ik zal eens kijken naar die KEES.

Liefs, Anne

Wij hebben nu sinds 2 weken een KEES, en ik wil hem niet meer missen! Ideaal!!!

Welke wagen hebben jullie dan precies van KEES?

Liefs, Anne

Ik zou het persoonlijk zonde vinden een al te dure aanschaf te doen. Tim vind het nog prima in de buggy, maar ik neem hem zelden meer mee in de buggy.
Vind dat hij nu wel oud genoeg is om te lopen en dat vind hij zelf ook prima. Als we lange tijd weggaan, dan neem ik de buggy wel mee. Maar als ik bijv.
naar het winkelcentrum ga voor een paar boodschappen. Dan is het 20 minuten heen en 20 minuten teruglopen en dan nog de tijd dat we in de winkel
lopen. Zeg dat we een uurtje weg zijn, dat vind hij prima om zelf te lopen. Heeft hij lekker zijn beweging ook weer gehad Ook als we bijv. in het
bos zijn vind hij het prima alles zelf te lopen.

Groetjes,
Sandra

Zo’n fietsje is inderdaad ook nog een uitkomst, tof dat ze ook van die fietsjes voor echte ukkepukkies hebben

Groetjes,
M

Super, die links, bakmama!
Ik ga ze gelijk even doorsturen, om te overleggen!

Verder hebben we al wel een loopfietsje voor Seth, dus vind het zonde om er nog een aan te schaffen.
Ik denk dat hij er in de zomer wel op kan, dus dat scheelt alweer.

@Sandra: Weet je wat het is, Seth kan wel een stukje lopen, want inderdaad in het bos loopt hij zo een uur.
Maar als we soms van de winkel vandaan lopen, dan weigert hij gewoon na 10 min.
En ja, wat dan! Mij maakt het niet zoveel uit.
Maar mijn schoonmoeder voorziet hele drama’s, en ja ze kan hem niet tillen dan, en hoe moet dat dan enz…

liefs, Anne

quote:
Maar als we soms van de winkel vandaan lopen, dan weigert hij gewoon na 10 min. En ja, wat dan! Mij maakt het niet zoveel uit. Maar mijn schoonmoeder voorziet hele drama's, en ja ze kan hem niet tillen dan, en hoe moet dat dan enz...

liefs, Anne

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/l8zop1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Dan moet ze leren dat ze hem gewoon laat staan. "Doei Seth, wij lopen lekker door naar huis!"
En dan komt 'ie (uiteindelijk) heus wel.
Oma moet even leren streng te zijn.

Groetjes,
M

Aangezien ze op deze leeftijd die afstand makkelijk moeten kunnen lopen en Seth in het bos wel gewoon loopt,
zou ik idd even streng zijn. Doorlopen en dan komt Seth er vanzelf wel achteraan. Hij moet tenslotte ook leren
dat hij niet meteen de buggy in mag als hij geen zin heeft om te lopen Of in dit geval zal oma even streng
moeten zijn.

Groetjes,
Sandra

Hou er wel rekening mee dat niet alle kinderen uiteindelijk vanzelf wel achterop komen!
Lisa blijft namelijk gewoon keihard staan!!!
Ik heb eens een kwartier om een hoekje gewacht (kon haar wel in de gaten houden),
maar geen haa r op d’r hoof die er aan dacht om mee te gaan hoor!!

Hahaha ja hier nog zo eentje!
Als zij die kant op wil, dan doet ze dat gewoon. Pakt mama haar bij de hand? Dan ga je toch lekker op t gemakje liggen met je handjes achter je bol?!

Ze gaat ook zo met iedereen mee hoor.
Als ik bij mn moeder in de winkel werk klimt ze gerust op schoot bij klanten, en sommige zijn dan helemaal dol op haar en houden haar lekker bezig heel handig.
Gaan ze naar huis toe, is ze boos!!!
Laatst zei er iemand voor de grap tegen haar, "kom ga je met mij mee? Zeg maar dag mama."
En madam pakt haar jas en roept "mama DOEIIIII!"
Oeh… toen de mevrouw toch maar zonder haar wegging was ze kwaad op mij dat ze niet mee mocht!

Ik zou denk ik wel voor een plankje gaan… duowagen is misschien voor even handig, maar er zal toch een tijd komen dat Seth er echt te groot voor wordt… moet je voor de baby weer een nieuwe wagen kopen…
(of gewoon nog een baby erbij maken hahahahaha)

Nou Dames, aankomend weekend gaan we een weekendje weg met mijn schoonouders.
Dan zal ik het nog weleens met haar erover hebben.
EN zullen we Seth even flink laten lopen (kijken hoeveel hij aankan).

Ik denk persoonlijk ook dat ze strenger moet zijn, maar krijg dat er maar eens in…
Zal van het weekend ook eens opletten hoe ze het allemaal met Seth doet, en even commentaar geven,
als het naar mijn idee wel anders kan

@Suzsje: Een plankje wordt het sowieso niet, want dan stoot Seth zijn hoofd tegen de duwstang:S

Liefs, Anne