Onze oudste was 16 maanden toen haar zusje geboren werd dus voor ons was het wel de moeite om een duowagen te kopen. Ze was echt te klein om er altijd naast te lopen en ze was in onze ogen zelfs te jong voor zo’n meerijdplankje.
Wij hebben dus nu 3 seizoenen een duowagen gebruikt dus die heeft dubbel en dwars zijn geld opgebracht (hoewel hij er nog als nieuw uit ziet).
Overigens voor een gewone boodschap op het winkelcentrum liet ik de oudste wel zelf lopen en nam ik de eenpersoonswagen mee voor de baby. Maar wij hebben ook elk jaar Eftelingabonnementen en voor zulke uitstapjes is een duowagen wel erg handig.
Wat je ook kunt doen is een buggy kopen voor de oudste. Als je uitstapjes maakt ga je als het goed is nooit in je eentje met de kinderen dus altijd minimaal 2 mensen om ieder een kinderwagen te nemen. En als je alleen met je kindjes op pad gaat voor een boodschap op het winkelcentrum ofzo, is de oudste met haar bijna 2 jaar oud genoeg om gewoon mee te lopen.
Als ik nu in jouw situatie zou zitten zou ik een buggy bij kopen en ook eens afwachten of je een meerijdplankje gaat missen. Probeer het eerst een tijdje uit zonder meerijdplankje. Die kosten namelijk ook niet niks. En zo’n ding is snel genoeg gekocht als het echt nodig blijkt te zijn.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 03 Oct 2007 19:45:58