Duowagen mee in auto

En toen zijn we vanmiddag wezen kijken bij de babydump naar de duo wagens. Maar wat viel mij die wagen tegen (urban jungle). Niet qua uiterlijk etc hoor. Maar het inklappen… het blijft dan een lompe wagen om te zien. Past nooit in mijn auto volgens mij??

Iemand ervaring hiermee?

Heb ook de andere duo wagens bekeken die met naast elkaar … had nl mijn voorkeur. Maar die blijven zo breed als je ze inklap. De banden kunnen er wel af… maar dat is maar minimaal wat scheelt.

Ook in de dierentuin vandaag kwamen we veel duo wagens tegen. De meeste waren de Kees de Luxe. Deze mama wilde best proefrijden maar de durf/lef niet om het te vragen

Mijn man vond die er het mooiste comfortabelst uitzien.

Maar wat is jullie ervaring met duo-wagens in de auto? (kan hier geen topic over vinden vandaar deze topic )

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://bd.lilypie.com/JBVFp1.png" alt=“Lilypie In verwachting Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - mini-boy op 05 May 2010 22:23:36

Ik had een duowagen (achter elkaar zitten) van het merk Marco en die paste prima in mijn Peugeot 106. Moest wel de hoedenplank eruit maar dat vond ik niet erg.

(Tip, maak van de titel “Duowagen mee in auto”. Da’s duidelijker en dan krijg je mogelijk meer reacties.)

Je kunt ook aan de winkel vragen of je de ingeklapte wagen in je auto mag passen. Als daar een personeelslid bij blijft staan, moet dat geen probleem zijn lijkt me. Je zult niet de eerste zijn die met dat verzoek komt.

Groetekes, Sje

Oei… gezakt voor de titel … hoe kan ik hem aanpassen?

Ik heb je tips en advies uit de link van de vorige gelezen, en zag dat je er eentje achter elkaar had. Begreep ook dat hij goed beviel! Vind het persoonlijk heel moeilijk om hier keuze in te maken… maar denk toch dat het hier ook achter elkaar wordt. Vooral omdat mijn man daar voorstander van is… en omdat je dan (bijna) overal gewoon door de deur kan.

Nadelen:
*de kleine achterin ziet stuk minder … (is in het begin niet belangrijk maar toch) …
*naast elkaar vind ik er liever/leuker uitzien… (dat is ook niet bepalend natuurlijk)

Dus alle tips /adviezen zijn welkom… moet nl niet te lang meer wachten met beslissen en wil het toch via mp doen. Dit omdat we al een duren quinny hebben staan … en Jurian als hij 3 is toch zelf mag gaan lopen

Lilypie In verwachting Ticker

Nee lieve schat, van mij mag je de titel laten staan, maar ik geef je alleen maar een tip hoe je mogelijk meer reacties krijgt.

Volgens mij kun je de titel wijzigen door in het allereerste berichtje op de editknop te drukken en dan kun je weer bij de titel.

Dat het kindje wat achterin zit minder ziet, valt wel mee hoor. Ze kijken toch niet altijd alleen maar recht vooruit. Ik heb dat voor onze jongste nooit als nadeel ervaren. En op een gegeven moment als de jongste goed kan zitten (dus vanaf fietsstoeltjestijd, dan kun je de kinderen ook afwisselen in die wagen.

Althans, in die Marco-wagen van ons waren de 2 zitplekken gelijk aan elkaar. Alleen van de achterste was zo’n nestje te maken waar een baby in kon liggen. Dus omdat je dan gewend bent dat de jongste achterin ligt, blijf je dat kindje op die plek neerzetten als het wat groter is. Maar er is niks mis mee om de kleinste ook eens voorin te zetten.

Tenminste als die plek zich daar bij andere wagens voor leent. Bij de Marco-wagen kon de jongste ook prima voorin zitten want daar zat ook een 5-puntsgordel en een beugel voorlangs.

Voordeel van die Marco vond ik ook dat ze allebei een eigen zonnedakje hebben. Dat hebben ook niet alle duowagens. Bijv. de XAdventure heeft alleen een zonnedakje boven de achterste zitplaats. Het voorste kindje zit dus altijd in de zon tenzij je met een parasolletje gaat lopen rommelen en dan kun je bij elke bocht die je neemt de parasol bijstellen. Niet handig! Dus 2 zonnedakjes is ideaal!

Groetekes, Sje

Goed gelukt die titel!!!

Groetekes, Sje

quote:
Nee lieve schat, van mij mag je de titel laten staan, maar ik geef je alleen maar een tip hoe je mogelijk meer reacties krijgt.

En zo’n tip laat ik me niet voorbij gaan… dus bedankt!!

Ja het zijn ook niet de nadelen die de koop moeten beslissen, de andere dingen. Comfort-inklappen-zwenkwielen etc zijn veel belangrijker om de koop te beslissen…!!

Best een hele beslissing hoor. Het blijft natuurlijk altijd een hele persoonlijke beslissing. Ik zou als ik nu voor de keuze stond zo weer zo’n zelfde Marco nemen. Compact in te klappen, zwemkwielen die ook vastgezet konden worden, groot bagagenet eronder, regenhoes bijgeleverd, 5 punts gordels, aparte zonnedakjes (voorste zonnedakje er makkelijk af te halen i.v.m. makkelijk in auto vervoeren).

Bij die wagen moest overigens het “nestje” voor de baby apart aangeschaft worden en dat hebben wij niet gedaan. Ik heb voor 19,95 een hele comfortabele warme universele voetenzak gekocht bij de Prenatal (daar heeft Morgan ook nog plezier van gehad als het goed is ) en daar legde ik de kleine mop in. Ging prima!

Zonde van het geld om voor die korte tijd een duur nestje te kopen. Zeker als je een baby in de zomer krijgt! Onze jongste werd in de winter geboren dus daar was een warm nestje wel voor nodig, maar in de zomer mag het allemaal wat luchtiger zijn en dan is zo’n nestje sowieso te warm.

Groetekes, Sje

Ik dacht dat jou Marco niet meer leverbaar was?? Kon hem nl niet vinden.

Ik heb een kinderwagen (3 in 1) van Urban Rider.

Ik ben bij Prenatal geweest en nu vertelde zij mij daar, dat Noah er straks wel in kan zitten, en de baby kan er met speciale klemmen bovenop bij de handvaten-stang zeg maar…
Dit lijkt mij nog al appart, en om nou voor 1jaar een speciale duawagen te kopen vind ik ook weer wat… Noah zat met 1 jaar ook al in de buggy…

maar de meeste duawagens zijn inderdaad erg lomp…ik heb ook een peugeot 106 en daar past mijn kinderwagen echt niet in… dan zou ik de bank omlaag moeten doen…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Wij hebben de urban jungle duowagen ( wist je al maar goed voor de andere lezers ) en die kan bij ons achterin omdat we een station auto hebben… anders zou hij niet passen. Inderdaad dus handig om voor je koopt te kijken of ie in je auto past. Overigens nemen wij hem bijna nooit mee in de auto, we nemen altijd de enkele wagen ( waar de maxi cosi op kan, deze wagen heb ik nog van Minke) mee voor Neeltje en Minke loopt gewoon of we nemen de buggy mee. Zijn we heel snel klaar . De duowagen gebruik ik vooral in ons eigen buurtje als we echt een stuk gaan lopen, dus hij staat altijd uitgeklapt in de gang, klaar om mee weg te gaan. Heel fijn!
groetjes!

Ja daar dachten wij eerst ook aan…

Maar gister in de dierentuin (niet dat we dit elke dag gaan doen ) liepen er ook 2 ouders met 2 wagens… en tja wat als je kindje dan zelf wil lopen? Dan heb je armen tekort …

Het blijft een lastig punt … maar dat meenemen in de auto vind ik toch wel belangrijk…

Ze zeggen dat een duowagen naast elkaar véél fijner rijdt dan eentje waarbij je achter elkaar zit. Deze rijdt lomper?? Ervaringen?

@Mini-boy zoek in Google op de woorden Marco verboom kinderwagen

Verboom is namelijk importeur van het merk Marco.

Groetekes, Sje

Dan toch maar een grotere auto kopen hoor :smiley:

M.

Tuurlijk, net zo makkelijk. Iedereen heeft een geldboom in z’n tuin toch?!

Groetekes, Sje

Jaa wij hebben er 1 gepoot, het groeit alleen niet…hahahahahahaha Gekheid

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Hier ook alleen maar dorre dode bladeren/takken eraan… Misschien heeft onze mannelijke lid de tip hoe hij tot groei komt… Compost ??

Haha en ik maar denken dat het aan onze kleigrond ligt dat de geldboom niet groeit.

Groetjes,
Sandra

Tja nu is het helemaal voorbij voor jou Sandra want op bestrating groeit hij helemaal niet

Haha mini-boy ik wil de hoop niet opgeven, daarom hebben we links van de achtertuin nog een border met planten. Ook de voortuin is niet helemaal betegeld, dus we houden hoop

Groetjes,
Sandra

nou ik heb dus ook een wagen achter elkaar gahad en hij is makkelijk in te klappen.
en past goed in de auto.
heb nu alleen een naast elkaar genomen omdat de achterste het voorste kindje steeds trapte en aan de haren trok maar daar zul jij geen last van hebben met twee verschillende leeftijden als dit niet het geval was geweest had ik deze wagen wel gehouden en geen naast elkaar genomen het is echt wel een stukje makkelijker achter elkaar.
hoop dat je hier wat aan hebt.

[/url]

[/url]