Duowagen is achteraf niet fijn

Wij hebben een duowagen gekocht via een vriendin van mij. Zij werkt voor X-Adventure en wij kregen de wagen met een flinke korting. Wij hebben ook onze gewone wandelwagen van X-Adventure en die is hartstikke fijn, maar deze achteraf toch niet. Max ligt achter Eva in een soort van sporttas (daar lijkt 'ie echt op), daar noemen ze het een ‘nestje’. Eva zit voor in een stoeltje. Klinkt allemaal ok, maar:

• de wagen rijdt zwaar;
  • Eva past maar net in het stoeltje;
  • Eva regent nat, want er zit geen kap over haar deel van de wagen, alleen bij Max;
  • Eva kan niet in een wagenzak, want dan past ze niet in het zitje;
  • Max ziet niks in de wagen en huilt alleen maar als hij er in ligt.

Kortom: ik ben er minder tevreden over. Toen ik 'm zag leek hij me ideaal! Ik vraag me af watvoor duowagen jullie hebben en of die bevalt? Of hebben jullie toch zo’n plankje waar Eva op kan staan? Ik merk nu dat ik weinig met beide kids ga lopen, terwijl dat juist zo gezellig kan zijn! Ik rijd nu altijd met mijn gewone X-Adventure, met Max daar op gekoppeld in de maxi cosi…dat rijdt prima. Ik zoek een wagen waar ze allebei lekker in kunnen zitten en ook waar we langere tijd mee kunnen doen. Met deze wagen doe je namelijk hooguit een jaar, aangezien je er geen twee zits van kunt maken…niet zo handig…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Hahaha ik moest wel erg lachen om die sporttas
Maar je hebt gelijk, daar lijkt zo’n nestje wel op! Ik heb voor de kinderen een duowagen van top-mark, bij Duimeland gekocht. Het was een van de goedkopere, en in de winkel leek hij ideaal, lichtgewicht (want er zaten geen kinderen in) en makkelijk en klein in te klappen…
In de praktijk valt het vies tegen, al zou ik ook niet weten wat ik zonder moest!Hij is erg zwaar met twee kinderen er in, en daardoor moeilijk te besturen. Joey is het zwaarst en zit voorin, daardoor moet ik met mijn bovenlichaam behoorlijk op de duwstang leunen om de stooep op of de bus in te komen!
Jessey ligt sinds de zomer niet meer in het nestej, en nu ze eenmaal kan kijken vind ze het heel leuk. Het babynestej is nu haar voetenzak, want alle plankjes konden er uit. Joey zit ook erg krap voorin, er zit zo’n tafeltje met bekerhouder voor hem, er past ook haast geen voetenzak meer bij!
Ik vind het te laat om nog een andere te kopen… Joey kan redelijk goed lopen, dus straks in de zomer gaan we gewoon met een buggy voor Jessey en Joey lopend… Tegen die tijd zal het voor Jessey ook wel krap zijn achterin de duowagen, want daar kunnen de voeten niet recht naar beneden hangen zeg maar.

Groetjes Anouk

ik had ook een x adventura duo wagen maar das jaren geleden dus kan goed een ander model zijn geweest, ik vond hem super maar helaas wou de oudste al gauw niet meer in de wagen dus heb hem zeer weinig gebruikt

before you judge me, try hard to love me

Wij hebben de Phil en Teds sport.
In het begin ook met een nestje voor de baby, maar ik heb toen Sarah niet meer in het nestje een matrasje gemaakt ( nu ook te koop volgens mij)
De kinderen kunnen gewoon in een voetenzak, er zit een grote regenhoes bij zodat beide kids droog zitten.
Ik ben er zeer tevreden over.
Daarnaast loopt ie ook niet zwaar omdat ze schuin onder elkaar zitten ipv voor elkaar.

Och meissie, wat beroerd. Had even hier om ervaringen gevraagd, dan had ik je ook kunnen vertellen dat die X-adventure geen prijswinnaar is. Niet dat we hem gehad hebben, een vriendin van mij had hem.

Wij hadden een Marco Tandemwagen en daar waren we erg tevreden over. Vooral omdat bij die wagen ook de voorste zitting een eigen regen-/zonnekap had! Dat is zo irritant aan die Adventure, dat alleen het achterste zitje een kap heeft.

Verder zwenkwielen die ook vast te zetten waren, groot bagagenet, gratis bijgeleverde regenhoes, 5-puntsgordels, makkelijk en compact in- en uitklapbaar.

Wij hebben hem makkelijk kunnen gebruiken tot de oudste 4 en de jongste 16 maanden jonger was!

Tip voor wie ooit nog een tandemwagen aan moet schaffen: neem je eerste kindje mee en leen in de winkel een peuter van iemand om even proef te rijden met zo’n ding. Dan merk je vanzelf of-ie lekker rijdt met 2 kinderen erin.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 18 Nov 2010 19:45:40

Gewijzigd door - Sje op 18 Nov 2010 19:46:45

I know…ik had het even moeten vragen…maar die andere wagen bevalt erg goed en dus ging ik er van uit dat deze ook fijn was. Niet dus en nu zitten we er mee. Gelukkig was hij voor ons niet duur, maar toch! Ik ga man-lief even aankijken wat we ermee gaan doen…misschien een andere via MP???

Deze op MP en een andere via MP terug.

Probeer een Marco te krijgen! Echt helemaal super! Op mij vertrouw je blind toch?!

Groetekes, Sje

Hier een Kees duo wagen via mp. Ook met 2 zonnekappen en alle tips van Sje meegenomen (toen der tijd)… en hij is wel zwaar maar goed te besturen. En deze madam gaat er dus lekker met beide boys meerijden. Zo’n plankje is echt niks! Ook kreeg ik de tip dat als Levi kan zitten ik Jurian achterin moet/mag doen zodat het zwaarste gedeelte (is Jurian) niet meer voorop zit. Dit maakt het voor de meeste wagens nl minder aantrekkelijk…

Kortom ik ben blij met de Kees… mijn zus heeft ze naast elkaar … ben benieuwd hoeveel winkels ze niet in kan…

Oooo, naast elkaar…is gezellig, maar erg onpraktisch lijkt mij! Een collega van mij kwam eens binnenzeulen met zo’n ding en hij stootte zowat de hele deur eruit!

En ik ga even zoeken naar Marco en Kees op MP! Klinkt grappig!

Leg het wel even aan meneer Rainbow uit he, wat je bedoelt met “ik ga op zoek naar Marco en Kees”?! Niet dat-ie zich allerlei spookverhalen in zijn hoofd haalt!

Groetekes, Sje

Hoi Rainbow,

Wat heb je aangeschaft? en ben je er tevreden mee?
Ivm het leeftijdsverschil tussen Faye en de 3e (1jr en 5mnd) “moeten” wij ook een duowagen, dus was ook eens via mp aan het zoeken, maar wat is het moeilijk!!!

Groetjes mama Jade

Uiteindelijk hebben we de wagen maar gewoon gehouden. Inmiddels is 'ie helemaal kapot en ik zocht dus op MP naar zo’n Phil en Teds…die schijnen fijn te zijn. Zijn wel aan de prijs, maar op MP kun je ze redelijk goedkoop kopen. Blijft een gedoe soms hoor, die wagens! We gebruiken de duowagen niet lang meer, dus we hebben die Phil en Teds ook niet gekocht. We moeten het er maar even mee doen en Max zit nu gewoon in de buggy en Eva wil gelukkig nu wel op het plankje!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Hier ook nog steeds de Kees! En we zweren er nog steeds bij
Kleine manderijnenjongetje voorin, groot manderijnenmeisje achterin! beide genoeg ruimte om te zitten. loopt goed, en er zit een regenkap bij! Ook een voetenzak, waar beide prima in passen!

Manderijn

Dank je wel voor de reacties, dan gaan wij toch maar eens zoeken naar een Kees!

Groetjes mama Jade

Wij hebben nu de Easywalker gekocht.

Ik wilde ook geen “sporttas/nestje”.
Vond het er helemaal niet comfortabel uitzien, plus dat ik graag naar de baby kijk als die in de reiswieg ligt.

Ook vond ik het niet fijn, als ze wat groter zijn dat ze achter elkaar zitten en ik hoorde van veel dat ze vaak vrij zwaar duwen.

We hebben met deze proef gereden en die loopt als een zonnetje. Nog veel lichter zelfs dan onze eenling wandelwagen! Wij hebben `m in Best gekocht bij Duowagens.nl
Super service en een stuk goedkoper! Wij waren incl. reiswieg 500.- kwijt!!

Wij hebben een marco tandem duo, geweldige wagen! Heel mooie wagen, comfortabel en zit wel boven beide zittingen een kap.
Hij kost nieuw 250 euro en wij hebben 1 via mp kunnen aanschaffen voor 60 euro!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Oké, ga ik MP eens in de gaten houden!!
Voor Kees of Marco! Dank je wel!

Groetjes mama Jade

Eh…ik heb de X adventure Twinco. Dat is een duowagen en die bevalt tot nu toch echt heel goed. Moppie zit goed en Binkie ligt heerlijk in de sporttas Het is een heel knus nestje en hij ligt er zelfs nu beneden in te slapen ivm krampjes. Ik beweeg de wagen dan even en hij slaapt verder en omdat moppie slaapt kan mama even ikkebennen Oh sorry, vreselijk off topic
Er zit een goede zonnekap op en een regenhoes over beiden stoeltjes. luchtbanden en een redelijk groot boodschappenet. Hij is smaller dan het onderstel van mijn maxicosi mura! Serieus! Ik kan dus gewoon de deur door hier. Ik ga straks voor het eerst boodschappen doen, mocht dat tegenvallen dan horen jullie mij hoor maar tot nu toe erg tevreden omdat hij ook lekker soepel rijdt. Wij hebben hem voor 90 euro op MP gekocht.
groetjes,
Wendy