Dunne ontlasting

Hallo allemaal,

Sinds een week geef ik onze dochter peuter groeimelk in plaats van opvolgmelk.
Zij drinkt helaas “nog” geen gewone melk, vandaar de peutermelk van nutrilon geprobeerd. Dit drinkt ze dus wel goed. Maar sinds een week heeft ze nu wel erg dunne ontlasting. Hoe kan ik dit nu netjes zeggen, maar zo dun en veel dat het naast de luier gaat. Het is geen buikgriep, want ze heeft haar zelfde ritme (2 poepluiers op een dag).

Kan dit nu van die peutermelk komen?

En wat is normaal voor kindjes van een jaar, ik weet nog niet goed in hoeverre de darmpjes ontwikkeld zijn, maar nu ze met de pot mee eet, zou het toch vergelijkbaar met ons moeten zijn niet?

Oei wat een onsmakelijke vraag!

Groetjes Jeuly

Gewijzigd door - jeuly op 10 Jan 2011 21:26:30

Eva drinkt ook altijd peutermelk en die heeft soms ook van die hele dunne poepbroeken. Bij haar zit het 'm niet in de melk, maar in het diksap. Als ze dat te veel drinkt, krijgt ze dunnen luiers. Drinkt jouw kindje dat ook? Ik denk niet dat het per sé door de melk komt hoor?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ze drinkt niet zo heel veel diksap. Nog geen 2 glaasjes op een dag. Ik dacht al dat misschien ook van de roosvicee kon komen. Vandaag had ze helemaal geen poepluier. Dus dat wordt feest morgen…
Ik zal dan maar gewoon eens experimenteren met het drinken.

Nu bedenk ik me net dat ze ook weer een tandje krijgt. Kan het hier nu ook van komen. Bij de andere tandjes heeft ze dit dan wel niet gehad?

Groetjes Jeuly