Dunne ontlasting ziek of?

Hallo allemaal,

Ik heb even advies nodig omdat ik twijfel of ik naar de huisarts moet gaan of niet.
Mijn dochterjes van 6,5 mnd oud heeft sinds vorige week dinsdag hele dunnen zure poep in haar luier en haar billen zijn er nu stuk van gegaan,. Verder heeft ze regelmatig een hele rode wang en kwijlt veel en wil overal op knabbelen. Ik dacht dus aan tandjes. Ze heeft al een maand twee ondertandjes, dus ik dacht dat de boventanden door zouden komen.
Nu heeft ze ginds gisterenochtend een een paar keer overgegven, heeft lichte koorts 38 a 38,5 graden en ze wilde gisteren niet drinken of eten. Gisterenavond heeft ze wel een flesje van 120 op, maar dat spuugde ze weer uit na een half uur. Vannacht om 1.30 uur nog een flesje van 120 gegeven en deze bleef wel zitten. Vanochtend weer een flesje van 140 en deze bleef ook zitten. Wat moet ik doen? Ze is verder vrolijk, huilt noet, heeft geen buikpijn…virus? Mijn man moest gisteren ook overgeven…
Op internet lees ik dat wanneer een baby 24 uur diaree/overgeven heeft je naar de huisarts moet, maar ik denk dat wanneer hij haar zo vrolijk ziet hij me weer naar huis zal sturen.

Herkennen jullie dit?? Heerst er een virus??

Alvast bedankt voor je reactie!

ik denk het tandjesvirus
’geen zorgen, meid, en die koorts gewoon een pcm geven, ik ken een meisje dat alleen van tandjes al 39.7 koorts had, ZOveel last had ze ervan. bij kiezen werd het nog erger bij haar, maar dentinox voor de pijn van de tandjes, helpt hier super! werkt ook meteen want dat doet het tandvlees wat verdoven. en pcm voor de koorts, geen twijfel, gewoon doen
en als het na die pcm na een paar dagen nog zo is 1 a 2 dagen gewoon naar de huisarts gaan, zoiezo doen als je je zorgen maakt dan moet je gewoon meteen bellen, maar persoonlijk zou ik eerst die pcm en dentinox proberen

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Helemaal met Inge eens. Klinkt als tandjes. En wanneer kinderen tandjes krijgen is de weerstand vaak ook lager (als ze die al hebben, haha) waardoor ze ook vatbaarder zijn voor virusjes. En die gaan nu ook rond, dus dat kan ook best meespelen.

Paracetamolletje gebruiken voor het slapen gaan en dentinox op de zere plek in de kaak smeren. Helpt ook hier heel goed.

Ik zou het nog een paar dagen aanzien. Gaat het dan nog niet beter en je weet het niet, dan gewoon naar de huisarts gaan. Hou de plasluiers goed in de gaten, zijn die normaal dan is het prima. Bij uitdroging heb je minder plasluiers, blijft het velletje omhoog staan als je eraan trekt en is de urine bijvoorbeeld ook donkerder. Als dat aan de hand is, meteen aan de bel trekken.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ik krijg niet eens een groente/fruit hap naar binnen want hij blijft op die lepel knauwe haha

en trouwens rico heeft er geen dunne poep van, eerst wel altijd maar sinds hij groente/fruit en pap krijgt niet meer blijft dikke grote mensen poep

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090220/aQNa.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/zrpfp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 23 Feb 2009 12:28:15

Hallo…

Ik herken dit ook bij mijn zoontje… Wat de diarree betreft… Thijmen had ook diarree, toen heb ik met de dokter gebeld maar een baby mag zo’n 2 weken diarree hebben… Klinkt heel lang en dat vind ik ook… Ik ben na ander halve week wel voor controle geweest omdat Thijmen daarnaast ook veel spuugde en slecht dronk… De dokter zei dat er ook een tandje aan kwam, het heeft er vast allemaal mee te maken… Nou heeft Thijmen sinds 2 dagen ook echte vieze zure poep en is erg dun…

En vooral aan die zure lucht kan je merken dat het tandjes zijn…die poep is scherper dan normaal zeg maar. Ademen door de mond dus!

Groetjes!

Nou echt wel…De maag keert helemaal om van die lucht…

Haha. En je hele huis stinkt ernaar…de volgende dag nóg…

Groetjes!

ha ha en die geur gaat ook lekker in het slaapzakje zitten…

Ja!! En in de pyjamabroek!!! Blegh.

Groetjes!

Heel herkenbaar…

Groetjes!

Hallo allemaal,

Bedabkt vootr de reacties! Gisteren kon ik niet meer reageren omdat mijn man nu ook een flinke buikgriep heeft…zielig voor hem, maar ik heb er nu wel de balen van zeg. Ik ben blij als het virus weer voorbij is.

Milou doet het nu weer wat beter. Het spugen is voorbij en ze heeft gisterenavond weer een flesje van 180 cc gedronken en vanochtend een bordje pap van 165 cc. Gelukkig maar, want zondag was ik bang dat ze te weinig vocht kreeg.

Nu heeft ze nog wel steeds hele dunne luiers echt water, maar steeds maar een klein beetje, niet alles zit vol zeg maar. Verder is ze vrolijk en heeft ze geen koorts meer. Ik weet niet of het tandjes kunnen zijn. Hoe lang duurt het voordat zo’n tandje doorkomt?
Bij haar twee ondertanden heb ik niets gemerkt…

Zou ik we weer groente en fruit kunnen geven? Dit heb ik vanaf zondag niet meer gedaan?

hoi hoi,

Allereerst erg vervelend voor je meisje en voor jou dat ze niet helemaal lekker was. Als ik het zo lees kunnen het tandjes zijn maar misschien was het een (lichte)buikvirus. Je weet het nooit met die kleintjes, ze kunnen helaas nog niet praten en ik vind het ook altijd super moeilijk te bepalen of het tandjes zijn of “gewoon” een virusje.
Als de pap en melkfles er goed inblijven zou je langzaam kunnen beginnen met wat fruit. Hier vindt mijn meisje peer erg lekker als ze wat ziekjes is. Misschien een idee? Of anders een banaantje prakken (of potje). Is ook goed tegen dunne ontlasting heb ik ergens gelezen. Weet niet 100% zeker of dat waar is hoor.
Ik zou niet in een keer fruit en groente gaan geven, eerst 1 of 2 dagen fruit en doet ze dat goed, dan langzaam weer wat groente erbij geven.
Heel veel succes en beterschap voor je meisje en voor je man!
Groetjes

Peer en kiwi zou ik niet geven met een dunne ontlasting. Beide werken zeer laxerend. Banaan en appel zijn in dit geval beter. Dat werkt beide stoppend.

Groetjes,

Michèle

aan de zure luiers kunje het echt wel merken hor dat ze tandjes of kiesjes doorkrijgen