hallo allemaal,
dit is een nieuwe site voor mij, maar ik hoop dat jullie me misschien een eindje op weg kunnen helpen…
heb nl het volgende probleem:
onze zoon Rens van net 2 heeft al een aantal weken dunne ontlasting. Het stinkt enorm,maar het is niet zo waterdun als echte diarree. Er zitten ook stukjes onverteerd eten in.
Ik dacht eerst dat er misschien kiezen doorkwamen, omdat hij ook veel met de vingers in zn mond zit.
Toen dacht ik aan wormen,maar daar zie ik ook geen symptomen van (geen jeuk aan de billen)
Maar nu denk ik eigenlijk dat hij peuterdiarree heeft, al komen niet alle symptomen overeen. Hij poept nl meestal maar 1x per dag.
Hij blijft wel vrolijk.
Sinds een paar weken krijgt hij vrij veel capri-sun, dus ik heb nu het idee dat dat het heeft veroorzaakt.
Wilde rv-stop geven, maar dat wil meneer niet…
Hij krijgt dus nu alleen water, ranja en melk. Geef pasta met extra vezels en ga ook extra vet bij geven.
Het lastige is dat hij ook kma heeft, en dus niet alles mag hebben en daarom ook best kieskeurig is met eten.
Hij is al vrij mager van zichzelf, en nu wil hij sinds gister ook bijna geen brood meer eten, wat normaal altijd goed ging. Avondeten is sowieso drama.
Wat denken jullie, zit ik zo op de goed weg of heeft iemand nog een ander idee ?
Ik hoor het graag,want maak me best zorgen omdat hij nu nog magerder wordt dan dat hij al is…
Alvast bedankt !