Duimzuigen

hallo,ons zoontje is nu 7 weken en enorm aan het duimzuigen.
hij is nog niet wakker en begint al…
ik ben hier eigelijk niet zo voor,een tutje kun je gemakkelijker afleren
maar kan ik dit vermijden en hoe?

hoi,

Mijn dochter duimt ook en wilde absoluut geen speen.
Ze duimt in bed of als ze moe wordt.
Ik heb ze lekker laten duimen en hoe we het afleren zien we straks wel weer.

Ik ben er ook vanaf gekomen heb wel tot mijn 12de geduimt, maar nooit een beugeltje nodig gehad. haha

Verder, duimen is ook wel makkelijk hoor!! Speentjes raken ze kwijt en duimpjes hebben ze altijd bij, en pakken ze zelf.

Lekker laten duimen joh.

groetjes gytha

Gewijzigd door - gytha en Lieke op 16 Nov 2007 13:24:05

mijn zuster haar dochter heeft ook tot haar 12de vingers in de mond gehad,en ik wil dit echt niet.
hoe schattig dat het ook mag zijn…als hij een tutje heeft kan ik dit nog afleren als ze 1 jaar worden(alleen nog maar snachts dan)
men nichtje wilt er van af geraken en weet niet hoe.
elke keer men zuster ziet dat haar vingers in het mondje gaan wordt er geld van haar zondag afgetroken…zielig toch niet.
dus ben er geen voorstander van

Anna zuigt ook op haar duimpje en ik vind het best. Ze is nu eerder stil omdat haar duimpje er altijd is. Ik heb aan de tandarts gevraagd of het nog verschil maakt, maar volgens haar maakt het niet uit of ze duimen of e speen hebben. Het klopt wel dat ze eerder van de speen afzijn dan de duim, maar dat zien we later wel! Daar zijn vast maniertjes voor!

Groeten,

Judith

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Ik was ook al aan het paniekeren want Quentin zat ver op iedere echo met zijn duim in zijn mond maar gelukkig hij doet het niet ik heb zelf tot 10jaar geduimd was lekker maar idd een tutje is gemakkelijker af te leren
Succes

Mijn oudste was ook een duimelot. Nu is ze 8 jaar en duimt ze eigenlijk nooit meer. Nanik daarintegen wil niet duimen maar een speen met het gevolg dat we die er iedere keer in moeten stoppen tijdens het slapen omdat ze anders zichzelf wakker huilt

Dus wat mij betreft lang leven het duimen.

Doei
Bianca

Ons meisje wordt as donderdag een jaar en begint nu net met duimen sinds een weekje, wij zijn hier helemaal blij mee, want ze is heel lang afhankelijk geweest van onze pink. Stonden in het begin tijden aan haar bedje om haar in slaap te laten vallen. Een speen wilde ze niet.

We vinden het heerlijk dat ze nu in haar eigen behoefte kan voorzien !!
We zijn vanaf 8 maanden het sabbelen op de pink wel af gaan bouwen en het was ook niet meer nodig, maar je merkte aan haar dat ze nog wel de zuifbehoefte had.

We zien wel of ze aan het duimzuigen blijft en op den duur stopt ze vast vanzelf.
Nou succes ermee!

Groet Vanessa.

Gewijzigd door - mamievansenna op 17 Nov 2007 22:33:38