Duimen

Vraagje aan de moeders wiens kindje duimt.

Wanneer begon je kindje met echt duimen?

Cas (nu 9 weken) pakt zijn duim steeds vaker maar omdat hij zijn reflexen nog helemaal onder controle heeft schiet zijn duim weer uit zijn mond. En daar wordt meneer zo driftig om. Ook wel lachwekkend om te zien, maar voor hem heel zielig want hij wil zo graag duimen (en van mij mg hij hoor).
Maar wanneer gaan ze echt duimen?

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Stephan heeft ook geduimd toen hij zo piepjomg was als Cas nu is
Ook Steef raakte zijn duim steeds kwijt en werd daar boos om
Alleen het gekke is dat hij er na een poosje (paar weekjes) mee ophield. Vanzelf.
Misschien Cas ook?

O ja, Stephan kreeg wel vrij snel een speen. Dat deed ik ook eigenlijk omdat hij zijn duim dus niet elke keer kon vinden.

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 05 Feb 2005 13:43:04

Cas heeft ook een speen maar die spuugt hij telkens uit en pakt dan zijn duim weer (in ieder geval dat probeert hij).

Volhouden

gioia had hier ook snel een speen, omdat ze nog echt wilde zuigen, en haar duim idd ook niet kon vinden. wel pogingen gedaan om haar hele vuist in haar mond te stoppen, maar dat vond ze ook niks.
dus toen heeft ze een speen gekregen.

en ja: als ie dat niet wil, dan zal ie moeten oefenen

succes Cas!
mo

Dat het ons opviel dat Mats een duimer was, was toen hij ongeveer al anderhalf was. In het begin alleen in bed, maar nu ook als ie met een knuffel rondloopt. Zijn hele nageltje ziet al broos door dat gesabbel, maar ik vind hem nog te jong om het af te leren.

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001, Mats 08.02.2003 en Brusje (verwacht rond 11.07.2005)

Denn en ik hebben allebei geduimd. Lisa is een echt spenen-kind.

Vannacht kon ik mijn bed even niet uitkomen toen cas ‘riep’ om te eten. En toen ik op zijn kamer kwam lag hj driftig op zijn duim te sabbelen. Zijn hele kin en hand waren nat van het sabbelen.
Hij probeert al vanaf de kraamweek af te duimen.
Het is wel een heel lief gezicht hoor.
Hier is hij een week ‘oud’.

Ik zal proberen om vandaag nog een foto te maken van een duimende Cas.

Lief!!! (smelt, smelt)

Het valt me ineens op dat hij op de foto met rechts duimt. Terwijl hij nu echt altijd zijn linker hand te pakken heeft.
Ik ben ook links dus heeft hij het niet van een vreemde.

Ik krijg 'm alleen niet duimend op de foto, want als eraan kom lopen dan haalt hij snel zijn duim uit zijn mond. Maar ik blijf het proberen.

Zoals belooft. We waren gisteren op kraambezoek en toen zat hij daar in het wipstoeltje van de baby te duimen. Pappa heeft gelijk een foto gemaakt.

dylan duimde met 6 weken en daar heb ik het moeten afleren toen de tandarts zei zijn tanden groeien zo naar voren pfffffffff wat een ellende zeg omdat dan af te leren,maar kaitlyn die duimde met 8 weken ofzo maar die was ook steeds kwaad dat ze niet lukte,en had ook speen in bed die deed ik rond 5 uur altijd in en zoog ze wweer verder en slaapte ze meestal weer ff 1 1/2 zo kreeg ik haar van de nacht voeding af trouwens haha

maar het ziet er lief uit zo op die foto’s hoor

Kaitlyn.beebiesite.nl

Ik kan nu écht niet meer wachten tot zaterdag hoor, hahaha!!!
Wat een schatje zeg!

Wat een schatje zeg, ik vind het inderdaad ook zo ontzettend lief, zo’n duimend kereltje.
Jeroen is ook een écht duimer en al een hele poos hoor (ik durf alleen niet meer precies te zeggen vanaf wanneer…? al vrij snel in elk geval).
Hij heeft ook eerst een speen gehad, maar die tufte hij inderdaad steeds uit.
Hij duimt trouwens ook ALTIJD met links…
Ik zal eens een foto van een duimende Jeroen uploaden…(ik ben zelf helemaal verliefd op die foto)…

Groetjes,
Sonja

Okee, hier komt ie dan…

Groetjes,
Sonja

Wat een lieve foto’s, nou ja het mannetje op de foto ziet er zo lief uit.

Cassie bassie gaat echt steeds meer duimen en het lijkt ook met de dag beter te gaan.

nou die van mij duimden al toen ze net een paar uur oud waaren maar ze duimden eigenlijk aleen als ze in bed laagen
madelinde zij is 4 jaar
en wij hebben toen een afspraak gemaakt met haar toen was ze nog 3 jaar hoor als je straks 4 jaar word dat mag je niet meer duimen wand dan ben je al zo groot en ja hoor toen ze 4 werd moesten toen haar tutjes gelijk weg ff uitleggen wat dat is die tutjes dat waren speugdoekjes men in het midden door mij een oud stukje washand vast gemaakt en ze heeft haar tuttjes ook zelf weggedaan goed he maar ik moet afwachten hoe dat gaat straks met doninique maar dat zien we dan wel weer
groetjes van joze mama van madelinde van 4 en doninique van 2jaar en 8 mnd

Gewijzigd door - joze op 08 Feb 2005 14:36:02

fabiano en alessandro duimde allebei rond 9 a 10 weken… en die doen het nog! alleen als ze gaan slapen trouwens.

en kleine gennaro is nu bijna 8 weken en ik heb de indruk dat hij ook gaat duimen…

alledrie willden ze geen fopspeen!

wel lieve foto’s trouwens van jullie kindjes.

mama van fabiano: bijna 3, alessandro: 17 maanden, en genarro: 2 jan 2005

Wat een schattige fotos zeg. Heel lief.

Mijn 1ste heeft nooit geduimd of een speen gehad. De speen spuugde ze er gelijk al uit.

Joshua, mijn 2de, begon op een gegeven moment ook te duimen, beest snel, maar weet niet meer precies wanneer. Ook meestal in bed of met zijn knuffel. En sinds ergens vorig jaar is hij er mee gestopt, zomaar ineens viel het me op. Heb er niets voor hoeven doen.

Met Jonathan moet ik maar afwachten. Een speen spuugt hij meestal uit. Behalve als hij erg moe is en ik het een beetje dwing, omdat hij soms zo huilt. Maar als hij 'm, echt niet wil, merk ik het en laat ik hem 'm uitspugen. Hij probeert wel eens zijn knuistje te vinden, maar nog niet specifiek zijn duim, dus afwachten maar.

CARINA