Duimen jullie peuters?

Hallo Lieve alle!

Ik had een vraagje of jullie peuters ook duimen?
Mijn dochter heeft nooit een speen gehad.
Maar heeft altijd haar duim gepakt, ze word in juli 4 jaar.
Moet ik dit gaan afleren? Mijn maakt het verder niet heel veel uit,
maar misschien slecht voor de tandjes,
Ze duimt alleen als ze moe is en gaat slapen, met een knuffeltje erbij.
Dat knuffeltje heeft ze al vanaf de geboorte, en dat knuffeltje is haar ook alles haha. zonder dat knuffeltje gaat ze ook echt niet slapen!

Hoor graag jullie mening.

Liefs Xandra

Gewijzigd door - Nemo op 17 May 2012 12:35:51

Jahoor onze beide dametjes duimen! Ik vind het prima, ze zijn gauw getroost met hun eigen duimpje en vinden het heerlijk.
Ik ga het op een gegeven moment zeker weten afleren, ik denk als ze naar de basisschool gaan, omdat ik niet wil dat ze er mee gepest gaan worden.
Je hebt zo’n speciaal middel ervoor die je op het duimpje kan smeren.
Succes met je besluit!

Groetjes

Hier hebben ze beide eigenlijk nooit echt een speen gehad.
Duimen? Alleen als ze net in bed liggen. Verder nooit.

M.

Met de oudste heb ik het makkelijk gehad. Die duimde toen met 10 maanden z’n eerste tand door kwam. Ik vermoed dat hij zichzelf een keer gebeten heeft want sindsdien duimt hij niet meer.
De jongste is nu 1 en die duimt nog steeds ondanks meerdere tandjes helaas. Wel alleen als ze moe is/gaat slapen.
Maar tegen de tijd dat ze 4 word wil ik wel dat ze het afleert.
Je hebt trouwens wel kans dat als ze haar knuffeltje niet meer heeft dat ze ook niet meer gaat duimen. Die dingen gaan vaak samen. Ik heb weleens gehoord dat als je het een wegneemt dat je dikke kans hebt het andere ook stopt.
Dus misschien de knuffel aan de knuffelfee meegeven ofzo?

Groetjes Ramona

@moon1983
Onze dochter pakt alleen haar duim als ze gaat slapen of moe is.
het maakt mij verder niet veel uit, want zonder haar knuffeltje pakt ze haar duim ook niet. (ik was gewoon benieuwd of jullie peuter ook de duim pakte)
Het ging mij meer om haar tandjes.
en haar knuffeltje af nemen? nee dat doe ik niet, ze houd van haar knuffeltje, zoals wij van onze kinderen houden. dus de knuffel fee heeft niet veel nut. en vind het ook best wel ziellig om dat knuffeltje af te pakken,

Liefs Xandra

Gewijzigd door - Nemo op 18 May 2012 09:23:44

Mijn dochter gaat naar school en duimt ook in combinatie met haar knuffel.
Ik heb er zelf geen moeite mee. Haar knuffel is haar heel dierbaar.
Knuffel weg doen om wat voor reden lijkt mij persoonlijk niet goed voor Jony die heel gehecht is aan haar knuffel…
We zien wel wat het met haar voortanden doet…
Ik moet dat ze er op school goed mee omgaan met het duimen… In groep 2 hadden ze laatst een paar weken sticker actie gedan onder de duimers…

Greetz Cora

Mijn mannetje heeft altijd een tut gehad (fopspeen) maar met zn anderhalf ong was ie ervanaf. ietsje later misschien…
sindsdien nooit geduimt maar toch een paar keer als ie moe was dat 2 vingers pakte. nu doet ie dat nog ZELDEN maar niet op school of op straat, meestal als hij iets kijkt wat hij spannend vind ofzo,

Dion heeft nooit (gelukkig) een speen willen hebben en duimt alleen als hij op bed gaat. Maar ik moet zeggen dat hij steeds minder gaat duimen gelukkig. Ik vind het wel lief staan. Zijn gebit staat zowieso al naar voren (overbeet) dus met of zonder duim wordt het later toch een beugel denk ik.
Marijn heeft beide niet gehad/gedaan,

Onze zoon heeft totdat hij een half jaar was, een speen gehad. Toen gingen we naar een grotere speen en wilde hij die niet meer. Hij heeft meer dan een half jaar niets gehad en duimt nu ongeveer een jaar. Hij doet het nu nog alleen met slapen (en om ons uit te dagen, haha). Maar als ik ga kijken bij hem, terwijl hij slaapt, heeft hij zijn duim niet meer in de mond.

Micha duimt vanaf dat hij 3 maanden is en is nu 2, maarrr alleen met zijn knuffeldoekje in bed voordat hij gaat slapen. Overdag duimt hij nooit. Dat knuffeldoekje is dus net zo oud en zit vol gaten, maar is zo dierbaar voor hem. Dat doekje ligt altijd op zijn bed en gaat ook nergens mee naar toe, dat is zijn slaapritueel en dat vind ik prima.

Fabienne heeft nooit geduimd, … Heeft ongeveer 1 jaar een peentje gehad en toen was het ineens over. Wel af en toe een tut schaapje 's-nachts maar ik merk dat naarmate ze ouder wordt, het schaapje ook niet meer zonodig hoeft.

Tim heeft altijd geduimt bij het slapen gaan. Zodra hij zijn favo knuffel had ging automtisch zijn duim in zijn mond. Die knuffel heeft hij alleen in bed, dus alleen dan duimde hij. En als hij sliep ging de duim uit zijn mond. Knuffel weg was echt geen optie. Maar nu is deze knuffel iets van 4 maanden geleden kapot gegaan. Dus dacht ik mooi, dan kan die knuffel weg. Knuffel is idd weg en hij heeft een nieuwe knuffel, maar met deze duimt hij niet. Dus daar ben ik heel blij mee, speen heeft hij nooit gehad.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers