Duimen/ fruithapje

Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen, is Milan nu veel aan het duimzuigen.
Zelf heb ik liever dat hij dat niet doet. Als hij toch een grote zuigbehoefte heeft, heb ik liever dat hij op een speentje zuigt.
Dit omdat ik deze makkelijker kan afleren dan het duimzuigen. Veel mensen hoor ik ook zeggen dan zuigen op een speentje beter is dan op zijn duimpje!!
Wie heeft hier ervaring mee, of kan mij er iets over vertellen?

Ook wil ik graag beginnen met een fruithapje, alleen hoe moet ik dat gaan doen??? Milan krijgt nu 5 flessen van 180 water en 6 schepjes Friso!!

Hoop dat jullie me advies kunnen geven.

Groetjes Vanny, mama van Milan

over duien kan ik je niet veel vertellen,maar een speen leer je ook niet zo maar af bij iedereen,hier heeft het heel wat bloed zweet en tranen gekost,dus is niet altijd makkelijk

met fruit zou ik gewoon eens een keer proberen en kijken hoe het gaat en dan opbouwen en als ze het goed eet kan je een fles laten vervallen

Bij mij hebben ze een speentje. Maar die hebben ze alleen met slapen en soms geef ik hem na hun flesje, Als ze dan nog zuigbehoefte hebben. Ben het met je eens dat ze beter een speen kunnen hebben dan een duim. Want als ze groter worden kan je die speen weg doen. En een duim niet. Een speen weg doen zal ook nog wel wat moeite kosten maar er zijn zat trucjes te bedenken hoe je het het beste kan doen. Ik zou Milan als hij veel zuigbehoefte heeft een speentje geven.

Over het fruithapje, ik zou beginnen met een paar hapjes. Meestal hebben ze daar al genoeg aan. En dan kan je hem steeds meer geven. Als hij het lekker vind en bijvoorbeeld een hallf potje op eet dan kan je een fles laten vervallen. Ik heb bij Jesse en Jamai de 2e fles laten vervallen. Maar nu kan je het gewoon als extra`tje geven

liefs van Diana

Hoi

Milan krijgt als hij in bed ligt zijn speentje en anders eigenlijk niet.
Zal eens gaan proberen om zijn speen te geven als hij op zijn duim begint te zuigen.
Vanmorgen om 10.00 heeft Milan zijn eerste hapjes peer gehad. Hij moest wel erg wennen en trok een heel vies gezicht.

Als ik het goed begrijp kan ik zodra Milan goed van zijn fruithapje eet, een fles laten vervallen.
Welke fles kan ik dan weglaten en hoe laat geef ik hem zijn fruithapje??
Wanneer kan ik dna beginnen met een groentehapje???

Hebben jullie misschien een schema waar ik een voorbeeld aan kan nemen…Het is allemaal zo nieuw!! en wil het allemaal goed doen!!!

Milan is nu 4 maand en 1 week.

alvast heel erg bedankt.

Hoi Thamar,

Ja zeker erg moeilijk…
Maar we komen er wel… Dan is deze site ook wel erg makkelijk. Heb er best veel aan.

Geef je 200cc water met 6 schepjes of is het 180 cc water met 6 schepjes. En welke voeding gebruik je? Wij gebruiken friso, en bevalt erg goed.

Vervelend voor Kyra, en natuurlijk ook voor jouw.
Hoop dat ze nu weer lekker slaapt en dat ze geen diaree meer heeft.

doei doei

Hoi Thamar,

Nou dat is het, we willen echt het allerbeste voor onze kleine, maar het beste is soms moeilijk te “vinden”.

Zou het zelf ook fijn vinden of even naar de huisarts te gaan, heb je in ieder geval wel zekerheid. en dat kan zeker geen kwaad toch!!
Hoop voor jullie dat het allemaal meevalt.

Ben je nog niet begonnen met het fruithapje? en waar ik aan zat te denken…is 4 flessen nog niet te weinig of eet Kyra al ardig wat van het groetehapje???

Liefs Vanny

Hallo Daan Milan,
Mijn dochter is nu 6 maanden en ik ben ook met 3,5 a 4 maanden begonnen met fruithap. Vond groentehap gelijk te heftig, omdat dat wat moeilijker is dan fruit, wilde ik eerst met fruit beginnen en daarvoor een fles laten vervallen. Wat jezelf wilt natuurlijk. Sommige zeggen dat je beter met groente kunt beginnen en de ander zegt dat je met fruit moet beginnen. Ik vond fruit makkelijker, omdat ik dan kon oefenen met de lepel en bijna zeker wist dat ze dat wel op zou eten, maar je moet doen wat jij denkt dat het beste is.
Mijn schema was met 4 maanden als volgt:
tussen 7/8 fles
rond 10 uur half 11 een fruithapje
rond 12.30 13 uur een fles
Rond 17 uur een fles en dan de laatste rond 20/20.30

Nu bij 6 maanden is het schema zo:
Tussen 7/8 220 CC fles
Tussen 10/10.30 een fruithapje
Tussen 12.30/13.oo uur 220 CC, maar drinkt ze vaak niet helemaal op
Rond 16.00 half potje groente
Dan in bad en na het bad tussen 16.30 en 16.45 een fles van 220 CC
Om 20.00/20.30 De laatste en die moet ik gaan vervroegen, maar lukt nog niet echt.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes,
Natasja

bij mij heeft alleen de middelste geduimd ,en dat is eigenlijk vanzelf over gegaan opeens deed hij het niet meer!!!
denk tot aan zijn tweede jaar heeft hij het gedaan , alleen in bed , dus nooit zo op de dag
dus ik heb er weinig aan hoeven doen , nu de jongste dacht ik ook dat ze ging duimen maar nee die doet niks , ook geen speen (wel gehad hoor)
en na 6 maanden merk je inderdaad dat de zuigbehoefte minder word
daarvoor hoefte ze die speen al niet meer , ging echt kokken , nou ja dan maar niks , ze sabbelt nu op haar mouw , erg lastig met heet weer hihihihi dan doe ik toch maar lange mouw aan , anders valt ze heel moeilijk in slaap
grappig sommige eigenaardig heden van kinderen ,de een plukt de ander trekt
leuk idee voor een topic/

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 8 mnd

Bedankt voor jullie reacties.
Ben vanmiddag bij het inloop spreek uur van het CB geweest en zij zeggen dat het duimen vanzelf wel weer over gaat. Dus daar laten we het bij.

Ook gevraagd voor het fruithapje. Zij adviseren om pas met 5,5 maand te beginnen met het fruithapje… met 6 maand krijgen ze dan ook een groentehapje erbij…Best laat naar mijn idee.
Ik vertelde dat ik al begonnen was met een fruithapje.
Ik kan wel doorgaan maar mag mog geen fles minder gaan geven.
Over 3 weken heb ik weer een afspraak, en tot die tijd blijf ik een fruithapje geven en nog geen groente hapje!!!

Thamar; ik hoop voor je dat het allemaal wer wat beter gaat met je kleine meisje, en dat het telefonische consult(handig) geholpen heeft.

Liefs Vanny

Hoi Vanny,

Cas is precies 'n maand ouder dan Milan, maar krijgt ook al een dikke maand zijn fruithapje en inmiddels ook het groentehapje. Het maakt volgens mijn CB niet uit waar je mee begint als je het maar niet samen start. Dit zodat je in de gaten kunt houden hoe hij erop reageert. Ik heb Cas het fruithapje altijd 's morgens rond 10:00 uur gegeven (afhankelijk van zijn slaapje). Het groentehapje krijgt hij nu ook al 2 weken, 's avonds rond 18:00 uur. Cas heeft ook nog 5 flessen van 180 cc water en 6 scheppen. We zijn nu de laatste voeding aan het weglaten.
Dit was ond schema tot nu toe:
7:30 flesje melk
10:00 fruithapje +/- 65 cc (half potje olvarit)
11:30 flesje melk
15:30 flesje melk
18:00 groentehapje +/- 65 cc
19:30 flesje melk
23:30 flesje melk
Misschien heb je er wat aan.
Cas kreeg in het begin een speentje. Deze verruilde hij zelf voor zijn duimpje. Hoe spuugde het speentje gewoon weer uit als we het hem gaven.

succes ermee
Ellen

Hoi ellen,

Bedankt voor je reactie,

heb er zeker wat aan.
Milan wil zijn speentje ook niet, hij spuugt deze dan uit en stopt zijn duimpje in zijn mond… Vind het wel een super schattig gezicht hoor!!!

En de fruithapjes gaan nu prima, durf nog niet heel veel te geven, maar merk zeker dat hij ervan smult!! Heerlijk.
Hoeveel banaan mag je eigenlijk geven?
Had het laatst een paar dagen achter elkaar geven maar savonds had hij toen hele dikke ontasting. Hij had er ook moeite mee (om te poepen)
Vandaar, Het lijkt mij niet goed om dus meerdere dagen achterelkaar banaan te geven.

groetjes