Duimen....controle ziekenhuis!

Vanmiddag moeten we met Anouk naar het ziekenhuis voor controle van haar heupjes. Toen ze een week of 6 was zag de kinderarts dat haar rechterheupje niet helemaal goed was. Eerst wachten tot ze 3 maand was en toen een rontgenfoto.

Bleek haar heup uit de kom te zijn door de lange stuitligging. Ze heeft 12 weken een pavlik-bandage (soort harnas) omgehad en nu al een aantal weken zonder. Vanmiddag wordt er weer een foto gemaakt of de heup nu weer goed in de kom zit (bij tussentijdse foto’s zat het wel goed).
Best spannend… dus allemaal even duimen voor ons kleine moppie.

Grt, Sabine

zal duimen meis,altijd spannend zulke controles

als het nu goed blijft,mag ze dan helemaal zonder of komt ze ook nog in een spreidbroek???

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Ik zal voor je duimen meid!
Laat je vanavond nog ff weten hoe het gegaan is?
Hopen dat ze er dan nu voorgoed vanaf is en dat de stand van de heupjes
niet meer veranderd.

Groet Vanessa mama van Senna.

Bianca, als het nu goed is dan hoeft ze pas weer voor controle als ze 1 jaar oud is. Als het niet goed is. gaan ze voor zover ik weet het operatief goedzetten en dan gipsen. Maar we gaan maar van het beste uit.
Ik laat jullie vanavond weten hoe het gegaan is…

oke nou laten we hopen dat de operatie dan niet hoeft he

maar was even nieuwsgierig,omdat kaitlyn 9 maanden een spreidbroek heeft gehad

suc6 vanmiddag

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Oh laten we hopen dat het goed is, ik duim!

Groetjes Nathalie & Co

Ik ben ook al aan het duimen.
Veel succes en laat vanavond ff horen!

Groetjes,
Inge

Dat duimen van jullie heeft goed gedaan meiden…Goed nieuws…voorlopig ziet het heupje er goed uit.
De heupkom was inmiddels goed gevormd. Maar omdat ons wiebelkontje niet stil kon liggen (4 foto’s!), moest alles worden nagemeten op de computer. Zoals het er nu uit ziet lijkt het goed.
Wel doen ze met 9 mnd nog een extra controle, om het goed in de gaten te houden. Alleen maar een geruststellende gedachte. Het moet zichzelf nu verder gaan ontwikkelen.
Bedankt dames…

Grt, Sabine

wat een heerlijk nieuws zeg!!!
ben heel blij voor je!

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 8 mnd

Hallo Sabine,
Ik weet wat het is. Mijn dochter is ook in een stuit geboren en ikzelf ook. Ikzelf ben met de geboorte direct in gewichten gehangen en daarna een spreidbroek. Aangezien het bij Demi ook niet echt goed zat is zij ook maandelijks terug moeten komen voor controle, maar is nu ook goed gelukkig. Ik weet hoe blij je nu bent.
Fijn gevoel is dat he ?
Liefs Natasja

Ja het kan dus wel erfelijk zijn, en bij mij was het heel extreem, want ik had helemaal geen heupkop. Alleen een stipje die dus door gewichten moest volgroeien. En daarna dus een spreidbroek. Bij Demi was het niet zo gelukkig, maar haar heupje was niet helemaal volgroeid en we moesten haar ook breed luieren net als ze bij jou gedaan hebben.
Gelukkig komt dat allemaal goed.
Natasja

Ik ben een beetje laat, maar fijn voor jullie dat het is goed gegaan.
groetjes,

Mappa en Yara

Gewijzigd door - mappa op 30 Jun 2007 12:41:14