Duidelijkheid over wel of niet laten huilen

Ik lees nu zoveel verschillende reacties. de een zegt dat je een baby voor zijn half jaar niet kunt verwennen, andere zeggen weer van wel. HOE zit het nou precies???
en dan graag reacties van mensen die het met wat meer zekerheid kunnen zeggen. want ik weet niet meer wat ik moet doen met Mijn zoontje.
Ik heb hem net gewoon een kus gegegeven en zijn hoofdje gestreelt toen hij huilde en m gewoon laten liggen, ook zijn tutje gegeven en goed ingestopt. hij huilde niet verder. Soms doet hij dat wel en eerst liet ik hem ook wel is huilen, want aan de hele kant hij moet toch die prikkels waar iedereen het over heeft toch verwerken? andere kant… vinden weer veel mensen dat het slecht is hem te laten huilen omdat een baby nooit zomaar huilt en dat niet goed zou zijn m te laten huilen…
verwarrend hoor allemaal

(K)(K)(K)

(K)Kuzjes!

Volg je hart, want elk kindje is anders.

Als jouw kindje lekker weer verder slaapt na een aai over z’n bol en lekker toestoppen, dan werkt dat. Dan was hij gewoon even verdrietig omdat jij er niet was, of hij had wat indrukken te verwerken… Ja nou dan kan dat prima toch.
Heb ik ook gedaan met mijn zoontje hoor. Maar als hij pijntjes zou hebben, ja dan wordt 't lastiger. Dan kan ik 't niet laten om 'm op te pakken om te troosten.

Dus ik denk dat je moet kijken naar de reden waarom je kleintje huilt, en aan de hand daarvan je hartje moet volgen: oppakken of niet.

Jens raakte ook heel snel gewend aan 't vaak oppakken en troosten. Ze leren heel snel dat als je piept, dan komt mama. En nee, daar verwen je ze opzich helemaal niet mee, maar 't is wel lastig (vind ik) om 't ze na verloop van tijd weer af te leren. 't Is wel lekker je knuffelbaby bij je te hebben, maar om nou een moederskindje te kweken… Sja, ik heb daar misschien meer moeite mee dan een ander hoor .

Dus ik kies er ook voor om mijn kindje(s) te laten huilen als er niks ernstigs (pijntjes) aan de hand is. Even een aai over de bol misschien inderdaad, en dan klaar.

Het verschilt voor iedereen enorm, de een zegt ‘laten huilen’ de ander is daar faliekant op tegen en heeft daar ook goede redenen voor. Ieder z’n ding. Zo heb je dat met meer onderwerpen .

Gr. Marla

Hallo,

Ik denk niet dat je nu je kind al kunt verwennen maar wel ergens aan laten wennen omdat het altijd zo is is hij er aan gewend.
Mijn zoontje nu 7 maand huilt zich vaak in slaap en dit kan soms wel 15 min duren. Als ik dan even om het hoekje kijk (zodat hij me niet ziet) ligt hij al met z’n hoofd naar een kant toe en slaapt dan half en jengelt/huilt dan totdat hij slaapt. Hij vindt het soms ook prettig om dan lawaai te horen en valt soms dan sneller in slaap. Dan ga ik vaak stofzuigen.

Groetjes Monique

Monique

Gewijzigd door - Asje op 14 Nov 2008 09:50:47

dat een kindje huilt is echt niet ongezond net wat je zegt het is hun enige manier om de prikkels (die ze ongemerkt veel krijgen) te verwerken. Je voelt zelf aan wat je moet doen…

hier veel ervaring met huilen (huilbaby) maar ze laten huilen is echt het beste middel… wel heel erg zwaar … maar hierdoor kunnen ze toch hun ritme vinden en krijgen ze niet elke keer nieuwe prikkels omdat ik met hem op de arm ga lopen oid.

Ik weet dat er mensen zijn die zeggen dat je ze niet mag laten huilen… maar als je een huilbaby heb dan praat je wel anders… je kan gewoon niet anders! tuurlijk als je ziet dat ze pijn hebben (krampjes oid) dan pak ik hem wel vaak op mijn arm en wordt hij rustiger… en als hij in bed ligt te huilen… na half uur wordt dat ook niet meer minder dus mag hij ook de box in of lekker op het speelkleed…

Je kunt je kind het eerste half jaar niet verwennen maar wel dingen aanwennen!!

Hoihoi,

Of je een kindje laat huilen of niet is helemaal je eigen keus, dus volg je gevoel.
Ik laat Job nu 20 minuten huilen en dan haal ik hem eruit want dan heeft het echt geen zin meer om hem te laten liggen.
Hij komt er niet eerder uit want hij is nu wel aan het uitproberen.
Maar goed Job is ok bijna 10 maand.

Liefs Maaike

Morgan slaapt op het moment niet altijd in haar eigen bedje. Dat hebben we wel gedaan maar meestal was het drama. Ik hoor bij haar heel duidelijk het verschil tussen boos zijn omdat ze in haar bed ligt, moeheidhuilen en pijnhuilen en bij haar werd dat laatste steeds meer. Nu blijkt dat ze Kiss heeft en maandag gaan we voor de eerste behandeling en omdat ze meer troost nodig heeft mag ze van mij beneden slapen of in de box of op haar doomoo.

Maar straks gaat ze gewoon haar bedje weer in en dan is het even goed luisteren welke huil het is en dan gewoon laten huilen en soms even om het hoekje kijken en dan tul teruggeven of zo.

Het is alleen even doorzetten want verwennen kun je ze inderdaad nog niet, maar gewoontes aanleren wel.

Groetjes,

Michèle

quote:
Morgan slaapt op het moment niet altijd in haar eigen bedje. Dat hebben we wel gedaan maar meestal was het drama. Ik hoor bij haar heel duidelijk het verschil tussen boos zijn omdat ze in haar bed ligt, moeheidhuilen en pijnhuilen en bij haar werd dat laatste steeds meer. Nu blijkt dat ze Kiss heeft en maandag gaan we voor de eerste behandeling en omdat ze meer troost nodig heeft mag ze van mij beneden slapen of in de box of op haar doomoo.

Maar straks gaat ze gewoon haar bedje weer in en dan is het even goed luisteren welke huil het is en dan gewoon laten huilen en soms even om het hoekje kijken en dan tul teruggeven of zo.

Het is alleen even doorzetten want verwennen kun je ze inderdaad nog niet, maar gewoontes aanleren wel.

Groetjes,

Michèle

kiss?? wat is dat precies?
succes met de behandeling (K)(K)

(K)Kuzjes!

Om het makkelijk uit te leggen. Kiss is een kwetsure in de nek die tijdens de bevalling ontstaat. In sommige gevallen is er een werveltje verschoven en in andere is er een kneuzing of vertuiking in een spier of spieraanhechting ontstaan. Hierdoor kunnen probelemen onstaan als huilen bij aan en uitkleden, niet graag plat op de rug liggen, huilen in de slaap, huilen met wakker worden. Niet goed inslapen, ijskoude handen en voeten, kwijlen. Dit zijn een aantal dingen. Het is prima te behandelen bij een manueel therapeut of osteopaat. En dan samen met fysiotherapie om die spieren sterker te maken en de kans op terugkomen te verkleinen. Morgan is gister naar de maueel geweest en ze lijkt al een stuk rustiger. Sterker nog ik heb haar net in haar eigen bed gelegd en voor het eerst slaapt ze meteen. Als je meer wilt weten kun je Kiss-syndroom gewoon googlen

En we zijn er bij haar ook achter gekomen dat ze makkelijker slaapt met een spuugdoekje op haar hoofd, zodat ze als het ware helemaal afgesloten is van de buitenwereld. Ze is heel prikkel gevoelig.

Groetjes,

Michèle