Pfffff, vandaag word ik een beetje gek van Eva. Ik ben nog steeds niet helemaal lekker, na al bijna een week ziek te zijn. Vandaag ‘moet’ ik alleen weg, want wij gaan ons huis verkopen en er komt een kandidaat kijken. Dat betekent dat ik de boel toch aan kant wil hebben en dus sleep ik me doodvermoeid door het huis heen. Het kost me veel moeite allemaal. En dan kruipt Eva steeds rond en die gooit alles wat ik net heb opgeruimd weer uit de mand. Ze opent keukenkastjes en haalt er alles uit, ze maakt er gewoon één rotzooi van. Ik kan dan weer opnieuw beginnen. Normaal vind ik dat niet zo erg, het hoort erbij, maar nu kan ik er niet goed tegen. Bovendien wilde ze ook totaal niet slapen, terwijl ze doodmoe was en moest ik haar in 4 pogingen in bed proberen te krijgen. Na wat gegil viel ze dan toch in slaap. Luisteren…ze weet niet wat dat is. Als ik zeg dat ze de kastjes dicht moet laten, maakt ze ze toch gewoon 3x open. Als ik ‘nee’ zeg, doet ze het tóch. Als ik zie dat ze bekaf is, zoals vanochtend, gaat ze tóch niet slapen. Misschien merkt ze aan mij dat ik gewoon niet lekker ben en dat ik me daardoor aan haar ergerde? Ik moet gewoon nog veel doen. Niet dat ons huis nou zo’n bende is hoor, hahaha, maar ja, net even de douche schoonmaken enzo. We willen natuurlijk wel een goed plaatje van ons huis geven.
Hoe maken jullie duidelijk dat ‘nee’ ook ‘nee’ is en blijft? Wat doen jullie bv als jullie kindjes kastjes openen? Trek je ze dan weg? En wat doen jullie als ze heel lastig zijn, zoals Eva vanochtend? Ik kon haar aanwezigheid even niet gebruiken en ze was even echt te veel op dat moment, hoe lief ze ook is!
Groetjes Rainbow, trotse mama