Druk druk met alles wat ze doet

evne paar vraagjes met een heel verhaal (sorry)

kailani is heel druk heeft ook heel veel aandacht nodig!!
zelf bezig houden is er moeilijk moet altyd wel even iets zeggen komen kijken spelen en het liefs niet uit beeld verdwijnen!!
ook met eten kan het niet snel genoeg… wat kan ik doen om haar rustig te laten eten ?? (tussen de hapjes echt schreeuwen)
slapen doet ze ook maar halfuurtje max 3kwartie smiddags, smorgens en de namiddag halfuurtje …
sins 2 weeken gaat ze anderhalve dag na de onthaalmoeder ze vind het supper leuk met andere kindjes en ze slaap er smiddag s wel 2uur… hoe kan dit??

[img]http://m1.lilypie.com/UxS2p2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Haha, dit lijkt wel erg op hoe Seth was op die leeftijd!
Hij kreeg toen alleen nog geen hapjes, maar was met zijn fles ook heel ongeduldig!
Tja, dat slapen kan je denk ik niet zoveel aan doen, Seth slaapt nogsteeds maar 3x 3 kwartier (al is het wel vrij veel om nog 3x te slapen, maar ok).
Heel af en toe slaapt hij een keer wat langer.

Verder is ze nu volgens mij bezig met ontdekken dat mama echt weg gaat, en als ze je niet meer ziet, ben je echt weg. Dus regelmatig je hoofd laten zien.

Ook Seth was een echte driftkikker, en wilde allemaal dingen doen die hij nog helemaal niet kon. Tjaah, als ze het eenmaal leren, dan worden ze wel rustiger. Dat merk ik nu Seth goed kruipt en zich overal aan optrekt en langs kan lopen. Hij is nu een stuk rustiger en kan zich langer zelf vermaken. Dus ik ben bang dat het gewoon haar karakter is.

En nog over het eten Heeft ze niet gewoon heel erg honger als ze eten krijgt??
Liefs, Anne

Eigenlijk zeg je het zelf al…

Ze is druk en heeft aandacht nodig… die krijgt ze volop bij die onthaalmoeder. Dus daarom is ze waarschijnlijk zo moe dat ze lekker 2 uurtjes lang slaapt.

Slaapt ze bij die onthaalmoeder ook smorgens? Of alleen de middag? Misschien donkerder of juist lichter op haar kamer daar? (zit ff hardop mee te denken hoor). LIjkt mij dat het daar ook meer herrie is dan bij jouw (2 kindjes thuis is altijd meer geluid …) Jurian sliep nl bij herrie ook beter dan wanneer het rustig is in huis…

Enne kiekeboe spelletjes vinden ze wel leuk… blijf dan steeds langer weg… zo leren ze toch om even alleen te zijn… Hoe vind ze het als je weggaat bij onthaalmoeder?

Succes

Morgan had ook die woede leek het soms wel. Nu ze meer kan is het minder al kan ze nog gefrustreerd reageren. Overigens is ze nog steeds moeier na een dag creche dan een dag thuis.

Groetjes,

Michèle

als ik weg ga bij de onthaal moeder is er nix aan de hand… ze ziet me al niet meer staan als we binnen komen…
vanacht heb ik helemaal niet geslapen zelf toen ze bij me lag schreeuwde ze het uit (lijkt pijn) ze is duidelijk wel moe (ogen dicht)…
in haar bed begon ze al na een kwartiertje te zeuren toen na een half uur was ze echt helemaal overstuur! wil geen water niet in bed niet op de arm samen op e bank gaan liggen (niet praten geen licht) alemaal nix.ze bleef huilen nu overdag nix aan de hand af en toe beetje zeurderig … maja niet gek als je snachts niet slaapt.

[img]http://m1.lilypie.com/UxS2p2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Lijkt pijn zeg je.
Misschien is er dan ook wel wat aan de hand in dat lijfje.
Doorkomende tanden misschien? (erg moeilijk te constateren)

Hoeveel eten krijgt ze, en wanneer, en wat voor eten?

M.

ze heeft net 2 tantjes gekregen
8.00 fles 210 +7voeding
12.00 150 +5voeding+6 pap
15.00/ 16.00 fruit
18.00 groente 150/200gr
20.00 fles 210+7voeding
eerst kreeg ze laatste fles rijsebloem maar dit werkt stoppent nu vandaag heb ik het niet meer gedaan dus ben benieuwt…
kan het dat ze last heeft van haar darmpjes?maar kan dit door het eten komen want ze eet al lang groete en fruit… lijkt me raar dat ze er nu pas last van krijgt
ben vorige week cb geweest ze is 70 cm en weegt 8820gr nu zondag 30 weeken

nu ligt ze van half 9 in bed en nu begint ze weer te huilen…
wat moet ik nu doen???

quote:
ze heeft net 2 tantjes gekregen 8.00 fles 210 +7voeding 12.00 150 +5voeding+6 pap 15.00/ 16.00 fruit 18.00 groente 150/200gr 20.00 fles 210+7voeding eerst kreeg ze laatste fles rijsebloem maar dit werkt stoppent nu vandaag heb ik het niet meer gedaan dus ben benieuwt.. kan het dat ze last heeft van haar darmpjes?maar kan dit door het eten komen want ze eet al lang groete en fruit.. lijkt me raar dat ze er nu pas last van krijgt ben vorige week cb geweest ze is 70 cm en weegt 8820gr nu zondag 30 weeken

Wat je nu moet doen weet ik niet.
Maar misschien moet je het schema wat omgooien?
Als je de pap nou niet 's middags, maar juist 's morgens geeft.
En tussen de middag een boterham introduceert.
Dan 's avonds inderdaad lekker warm eten,
maar dan met een toetje na (yoghurt bijvoorbeeld.)
En laat die fles van 20:00 dan weg.

Na het avondeten nog even laten spelen, en dan tussen 19:00 en 19:30
op bed.

Juist meer slaaptijd kan goed werken bij kinderen die zelf druk zijn,
en natuurlijk ook veel te verwerken hebben.

M.

Ik denk dat dit een goeie is. De pap 's ochtends geven en dan een broodje tussen de middag met flesje melk. 's middags zou je nog wat tussendoor geven. Ik zou avondeten vervroegen naar bijvoorbeeld 17.30 en dan of een toetje of nog een fles.
Dan krijgt ook om 17.30 zijn avondeten en dan rond 19.00/19.30 flesje en naar bed. Ik merkte aan hem dat of ik hem om 21.00 naar bed doe of om 19.30 dat het toch meestal rond 07.00/07.30 wakker wordt. Dus dan beter wat eerder naar bed, want dan heeft hij een langere nacht.

En wat betreft die aandacht thuis. Heel herkenbaar. Op het KDV heeft hij dat veel minder nodig omdat er zoveel kindjes/speelgoed en juffies zijn dat er altijd wel aandacht is. Thuis vraagt hij veel meer aandacht en zeker als ik thuis ben. Hij wil me dan gewoon in de buurt hebben. Als ik bijvoorbeeld bij hem ga zitten kan hij zo een hele tijd alleen spelen. Maar als ik de kamer uitloop of even naar de keuken komt hij me vaak achterna of houdt me in de gaten. Bij mijn vriend heeft hij dat minder. Ik geef hem die aandacht ook wel, maar heb ook niet altijd de tijd en dan ga ik kort even met hem spelen en ga dan mijn ding doen of probeer hem erbij te betrekken. Dani vindt stofzuigen bijvoorbeeld fantastisch. Dan gaat hij achter de stofzuiger staan en loopt met mij mee, haha

vroeger gaat niet met mijn werk als ik wel thuis en dan krijgt ze meestal ook wat eerder warm eten…
toetje krijgt ze ook wel af entoe als ik dan de fles weg laat krijgt ze dan nog genoeg melk voeding?
kan ik haar al brood geven met beleg? (dacht pas vanaf 8maanden)
ze krijgt zo tussen door wel eens korsjes brood…

zou het kunnen dat ze last heeft van haar darmpjes (waarom dan aleen snachts)

Volgens mij krijgt ze dan wel genoeg melk.
Je kunt bij de boterham natuurlijk nog een beetje melk aanbieden.

Brood met beleg mag wel hoor.
Geen zoetigheid natuurlijk, maar (smeer)kaas,
(smeer)worst, appelstroop (even opletten welke je koopt),
jam (ook hier opletten welke je koopt)
kan allemaal.

M.

Hier al brood vanaf 6 maanden

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

vanacht was weer nix slapen… tot nu (klop klop klop klop klop) slaapt ze nog af en toe een geluitje maar meteen weer stil…

@ Michelle: Hoe ben je met brood begonnen? Hier adviseren ze vanaf 8 maand, maar zou ook al willen beginnen. Ze heeft al korstjes gehad, maar als ze er een stukje afkrijgt, moet ze altijd braken.

Gewoon een boterham zonder korstjes en dan eerst een paar stukjes met alleen boter, toen dat god ging ben ik met beleg begonnen.
In het begin was het wle kokhalzen hoor. Maar dat was maar een paar dagen. De boterham deed ik in kleine stukjes en in de wang duwen.

Liefs Michelle

quote:
Waarom moet je opletten welke appelstroop koopt? Appelstroop is toch appelstroop? of heb ik dat nou verkeerd?

Liefs wil

Er zijn appelstropen die stijf staan van de toegevoegde suiker,
en er zijn appelstropen die uit puur fruit bestaan.

Voor jam geldt hetzelfde.

Oh, en brood geven begonnen wij juist met een stuk korst om op te sabbelen en knabbelen,
En toen de hele boterham aan de beurt was meteen met korst.
Juist die korst geeft een beetje houvast waardoor het stukje minder
snel achter in de keel verdwijnt.

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 20 Sep 2009 10:33:00

Daarstraks geprobeerd om brood te geven. Ze wil het echt wel eten hoor, want steekt de stukjes zelf allemaal in haar mond. En dan komen ze er lekker besabbeld terug uit… Maar ik denk dat ze toch één stukje binnen heeft! Morgen nog een keer proberen…

wilde even laten weeten hoe het gaat en hoop dat iemand nog tips heeft… en dat ze nu ook niet meer wil eten…
fles drink ze maar heel klein beetje 80cc ongeveer water diksap 2slokjes en dan ookniet meer warm eten al helemaal niet… pap een paar hapjes… fruit hoef ik nog niet te laten zien begint ze al te schreeuwen…
heb even in heb boek gekeken ma kan nog iets zijn van een sprongetje ?!?