Druk doen bij moeheid

Mijn zoontje van 5,5 maand wordt al vanaf zijn geboorte heel druk als hij moe is.
Zelf wist ik niet dat dat kon, maar bij Jesse is het echt moeheid. In het begin dacht ik dat het misschien pijn ofzo was of geen geduld. Maar ik heb toen ook van alles geprobeert om er maar achter te komen wat het is. Op dat moment gaat hij zijn rug bol maken en op zijn voetjes en schoudertjes “staan” en moppert veel.
Dit doet hij voornamelijk tijdens het drinken van zijn flesje.
Ik ben er achter gekomen dat ik dan het beste zelf rustig kan blijven en hem maar een beetje moet laten mopperen en bewegen en daarnaast toch proberen zijn fles te laten leeg drinken. Misschien uit hij zo zijn gevoel.
Het is dan ook zo dat als zijn flesje leeg is en we hem op het aankleedkussen leggen het helemaal over is en hij weer helemaal vrolijk is.

Ik heb vroeger vaak opgepast maar heb dit gedrag nog nooit bij andere kinderen gezien.
Ik weet nu wel dat dit echt een Jesse karaktereigenschap is en dat vind ik helemaal niet erg. Maar herkennen jullie dit gedrag misschien? Ben wel benieuwd?

Liefs Vanessa, moeder van Jesse Joël

Ik heb een vriend en een dochter die beide heel druk en vervelend worden als ze heel moe zijn. Dus dit is heel normaal gedrag. Ik wordt zelf heel kribbig.

Groetjes,

Michèle

Ja, Nora heeft hier ook een handje van. Ook dat kromtrekken van de rug deed ze veel bij frustratie, gelukkig is dat nu over. Toen ze ging kruipen werd dat minder geloof ik.

Tijdens het drinken had Nora het nooit, was en is ze altijd totaal ontspannen.
Maar misschien dat je dan lekker over zn buikje kunt wrijven, of een andere houding kunt proberen, want dat lijkt me niet echt lekker drinken…

Het komt in ieder geval meer voor!

Succes!

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Danique heeft het niet echt tijdens het drinken van het flesje, maar we merken het wel aan haar als ze moe is. Dan wil ze òp schoot, en er weer vanaf, òp schoot en er weer vanaf… Dan wordt het dus tijd voor de fles en daarna lekker op bedje.

Dylano is al wat oudr natuurlijk, maar hier uit de vermoeidheid zich in dingen doen die dus absoluut niet mogen. Als hij dat gaat doen weet ik genoeg.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Dani is ook altijd een druk mannetje geweest, maar als hij moe is dan wordt hij nog drukker. We proberen zelf dan ook geen drukke dingen meer met hem te doen en hem verder maar een beetje te laten.
Als hij echt te moe is dan wordt Dani heel huilerig en kan dan echt om alles heel hard huilen…dan ik het ook hup naar bed toe en in bed stopt het huilen dan.
Ik denk dat die kleintjes dan gewoon even niet meer weten wat ze met zichzelf aan moeten en dat is voor zo’n kleinte ook frustrerend!

hier ook hoor !
mirte wordt ook druk/jengelig en lieke is 2,5 jr en die wordt kei vervelend als ze moe is en stuitert dan door het huis. helemaal door het dolle heen! Ik zeg altijd dat is de laatste energie die ze er ff uitgooit dan!

Groetjes Gytha

Ook Seth wordt druk als hij moe is, en wil inderdaad op schoot en van schoot en er weer op. Bij een fles ontspant hij wel volledig
Liefs, Anne

[img]http://lb1f.lilypie.com/eMdZp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Hoi,

Hier een dochter hoe moeier ze wordt hoe drukker ze zich gaat gedragen en hoe meer ze de grenzen op zoekt. Ook huilt ze dan sneller en is sneller boos om kleine dingen. Daarom houden wij vrij strikt slaaptijden aan. Elke dag echt strak om 19.00 uur naar bed en bij erge vemoeidheid gaat ze ook s’middags naar bed. ( ze is 4 jaar) Wat ik ook merkt is dat kinderen die dan drukker worden naarmate ze moeier zijn worden ook kinderen zijn die slim zijn veel van hun omgeving zien en merken en alles willen weten en aan mee willen doen.

groetjes

lon106

Hier ook een mannetje die drukker wordt als hij moe is. Soms denkt ik weleens geef je nu eens over aan het moe zijn, maar ze gaan maar door. Als we Marijn dan naar bed brengen geeft hij zich nog niet altijd over en ligt soms nog een uur tot twee uur te spelen. Als het tegen avond eten loopt weet ik dat het tijd wordt om te eten en daarna kunnen we er weer een tijdje tegen aan.
Marijn is nu 19 maand maar is vanaf zijn geboorte altijd al bewegelijk geweest. Het is ook een mannetje die constant uitdaging nodig heeft en moeilijke dingen leuk vindt, vaak wordt hij ook druk (vervelend) als hij geen speelgoed heeft (bv bij iemand anders) of geen speelgoed waar uitdaging inzit. Hij gaat zich dan vervelen en uit verveling gaat hij dan dingen zoeken.

Marijn 08-04-2008
Dion 15-10-2009

Bedankt allemaal.

Nu ik dit allemaal lees weet ik tenmisten dat het vaker voor komt dat een kidnje heel druk wordt juist als het moe is.

liefs

Wat is het effect als je de kleine op dit moment gewoon lekker in zijn bedje legt en even met rust laat?
Misschien is het wel zijn manier om aan te geven dat hij er genoeg van heeft en even alleen wil zijn…

Groetjes, natascha en michelle