Druk baasje

Hallo,

Mijn zoontje (2,9 jaar) is al van baby af (ook in mijn buik) een druk mannetje. Druk in de zin van lawaaierig en bewegelijk. Soms word je er dol van. Het is echter geen vervelend kind en meestal wel vrolijk.
Tot voor kort sliep hij 's middags nog 2 uur, dan konden hij en ik even op adem komen.
Nu merk ik dat hij zijn middagslaapje begint af te bouwen, het lukt met veel moeite om hem nog een uurtje te laten rusten. Maar ik merk wel dat hij 's avonds niet meer te genieten is, ook omdat hij geen seconde stil zit.
Weet iemand een onschuldig middeltje om wat meer rust in zijn lijfje te krijgen? Ik heb al visolie geprobeert, maar merkte daar niets van (ook niet na een maand slikken).

Groetjes

jantje

quote:
Weet iemand een onschuldig middeltje om wat meer rust in zijn lijfje te krijgen?
Een bolletje bruin doet wonderen, of probeer anders een jonge klare door de fruithap!

Ik ben zelf wel klaar met al die ‘slaapritmewisselingen’ van onze zoon Lau. Vanaf dag1 slaapt hij als een beauty van 7 tot 7 maar overdag is het altijd knudde geweest, dan 1 dan weer 2 slaapjes, altijd moeite om zijn ritme te vinden en te krijgen.

Maar ik ben er wel klaar mee en ben eens aan het proberen of ik hem ueberhaupt niet minder moet laten slapen om zo erachter te komen welke momenten hij nou in ‘vermoeide toestand’ zelf uitkiest om bij (of ‘uit’ of ‘eerder in’) te slapen. Is dat een goede methode? (in ieder geval wel beter dan dat bolletje haha)

Cheers,

Thijs
DePapaVanLau

Hoi,

Ik heb die kleine aap van mij ook wel eens slapend op de bank aangetroffen, om 17.00 uur (lekker rustig als je eten kookt!) omdat hij 's middags niet geslapen had. Alleen was het een ellende om hem om 19.30 uur z’n bed in te werken.
Vroeger hadden ze nog van die slaapspenen (een in jenever gedrenkt doekje), scheen prima te werken, maar dat doen we maar niet… dan heb je weer dat ‘kater’ probleem.

Groetjes

jantje

gewon lekker druk laten wezen hoor en dat slapen deden ze hier vanaf 2.5 jaar al niet meer.

kevin is bijna 5 nu en valt soms ook gewoon op de bank in slaap ron half 5 ik laat hem dan lekker liggen ze hebben het gewoon nodig.

middeltjes zou ik maar niet aan beginnen die zijn er gewoon weg niet en om nou een jonge door het fruithapje te geven lijkt mij ook niet verstandig je gaat een kind geen drank geven levens gevaarlijk

Hoi Lieke,

Dat van die drank is maar een geintje over en weer, denk je echt dat we daar serieus aan denken???
Ik heb hem vanmiddag opgelaten, ben benieuwd hoe moe hij vanavond is. Hij is nu bij een vriendje spelen.

Groetjes,

jantje

hoi,

ja hahaha weet ik ook wel maar voegdehet er nog effe aan toe

Sophie is ook zo’n druk ding. Niet in slaap te krijgen in de middag, tot ik kindival gaf. Is van VSM, homeopatisch. Werkt niet bij elk kind, geef ik gelijk toe, maar wel de moeite waard. Sophie blijft gewoon allert, maar kan wel lekker rustig de dag doorkomen en lekker slapen in de middag.

Ach jongens, een grapje over drank door fruit geven moet kunnen. Die grappen maken we hier thuis ook wel eens.

lfs Sonja

Hoi Janniek
Een vriendin geeft haar kinderen wel eens valdispare(hoop dat ik het goed schrijf)Schijnt ook een homeopatisch middel te zijn en het schijnt te werken. Heb zelf geen ervaring met dit middel maar volgens mijn vriendin werkt het en is het een aanrader. Ik heb gelukkig voor mijn dochter(nog) niet zoeen middelen nodig. Maar ik wilde dit toch effe kwijt misschien heb je er wat aan. groetjes chantal

Chantal

Hoi,

Wij hadden het donderdag op de bbq van mijn schoonouders toevallig over dat soor oude redemies. dus speen in de jenever en suiker en dan hup slapen maar. Maar sinds er recente onderzoeken zijn doen je dat meer.

Maar daar kwam ook kamile en lavendel in de kamer ophangen voorbij of lekker in bad met wat lavendel en een bakje/ kopje kamile thee.

Schijnt ook goed te werken.

Hier heb ik ingevoerd althans ze slaap nog bijna elke middag maar dat ze een uurtje op bed /in bed op d’r kamer moet blijven. Dan rusten ze toch even. Wel met gordijnen dicht en licht uit. Slaapt ze dan niet meer of nog niet mag ze er uit. Dit wil ik volhouden totdat ze elke middag niet meer slaapt en ze het kan volhouden op een normale manier.

groetjes

lon106

valdispere moetje niet aan kids geven is mij verteld door onze kennis die huisarts is ik zou het niet doen

waarom eigenlijk

Is Kindival van VSM wel goed dan??? want dat geef ik Sophie als we een drukke tijd tegemoet gaan, zoals haar verjaardag. En straks onze vakantie. Dat wil ik dan wel ff weten.

lfs Sonja

ze zulen er toch door heen moeten ik heb het mijn kinderen nooit gegeven
het hoort er gewon bij

hebeffe gekeken
er is speciaal voor kinderen iets van valdispert

1. Is Valdispert ook geschikt voor kinderen?
    Valdispert heeft speciaal voor kinderen van 1- 12 jaar Valdispert Kids Rust ontwikkeld. Deze kindervariant heeft een gunstige invloed op druk gedrag, is rustgevend in spannende tijden en bevordert een natuurlijke, gezonde nachtrust. Naast Valdispert Kids Rust is er ook Valdispert Kids Omega; het bevat Omega 3 & Omega 6 vetzuren en daaraan toegevoegd Vitamine E. Valdispert Kids Omega verbetert de concentratie, het geheugen en leerprestaties. Daarnaast is Valdispert Kids Omega rustgevend bij druk gedrag, prikkelbare gevoelens en innerlijke onrust.

Hoi,

Ik heb het wel eens geprobeerd met valdispert voor kinderen. Hij sliep hier wel heel vast van, ik vond dat haast een beetje onnatuurlijk, dus ben er mee gestopt. Dat van die lavendel en kamille vind ik wel een goed idee. Kamille is ook verzachtend voor zijn buikje, want hij heeft nogal eens last van zijn buikje als hij ontlasting moet krijgen.
En 's middags alleen laten rusten, slapen hoeft niet lijkt mij ook wel slim, slaapt hij 's avonds sneller.
Ik ga het eens proberen!

Groetjes,

jantje