Druiven UPDATE: zieker dan verwacht

Ja dat is dus ook gelijk mijn vraag,
want het valt me elke keer op dat als rico druiven heeft gegeten (nog niet uitgeprobeerd of hij het ook bij blauwe druiven heeft, we hebben meestal witte druiven) dat hij dunne luiers krijgt (heel naar luchtje ook!) en dat hij uitslag rondom zijn mond krijgt.
ik was benieuwd of dit bij meer kinderen voorkomt hier, ik denk dat ik de druiven dan maar laat staan maar vroeg me af (michele misschien weet jij het ook wel) wat er in druiven zit waar hij eventueel zo op zou kunnen reageren?

Gewijzigd door - MamavanRico op 14 Sep 2011 16:23:10

Gewijzigd door - MamavanRico op 15 Sep 2011 15:53:12

Gevonden!

Geen ervaring mee, maar als hij het steeds heeft na het eten van witte druiven zal er wel iets mee zijn. Misschien met een stofje dat erin zit inderdaad, of dat z’n darmen reageren op het velletje dat er omheen zit ofzo. Hihi, ik verzin ook maar iets.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Hier geen bekend probleem! En er gaan toch aardig wat druiven doorheen!
Wel dat je de velletjes terug vind in de luier nadien, maar voor de rest geen problemen!

Manderijn

dus het is niet een fruitsoort waar iedereen op zou reageren… dus zou ik toch moeten denken aan een vorm van intolerantie hij vind ze zo ontzettend lekker!

Herkenbaar, Jasper is gek op druiven, maar hij krijgt er idd ook dunne luiers van. Niet echt diaree maar wel een vies dunne brei. Hij krijgt meestal de rode dus dat maakt w.s. niet zoveel verschil. Hier zijn we dus ook voorzichtig met de druiven. Gelukkig vind Jasper heel veel ander fruit ook lekker!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

J, heeft het met aardbeien!

maar behalve dunne luiers ook veel buikpijn en uitslag rond de mond??

Bij de kinderen niet bekend. Zelf kan ik wel heel slecht tegen fruit.
Geen last met ontlasting, maar wel van mn mond.
Ik krijg een enorm opgezwollen tong, en idd een soort uislag in mn mond, heel pijnlijk.
En vervelend ik eet graag fruit… maar kom sinds de zwangerschap van de jongste niet veel verder dan bananen…
Ik doe soms wel een smoothie maken van vers fruit. Als ik het dan met een rietje drink valt het nog mee, hoewel ik het wel voel.

Van witte druiven is wel bekend dat als je er veel van eet het een laxerende werking heeft hoor

Op internet staat dit:
Pruimen, druiven, frambozen, vijgen, kersen, aardbeien, ontbijtkoek bevorderen de stoelgang/hebben een laxerende werking

Diarree gaat natuurlijk vaak gepaard met buikpijn, dus je zou hem iets minder druiven per keer kunnen laten eten.
De uitslag is niet normaal en daar zou ik zeker even de ha over raadplegen…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Druiven zijn steenvruchten, dat je daar van aan de race gaat is normaal.

Groetjes,

Michèle

@Michele: ik heb er geen last van, wel als ik het veel eet,
maar Rico krijgt er per keer tussen de 5 en de 7. daarbij krijgt hij ook ander fruit omdat ik hem niet teveel druiven wil laten eten idd om uit te testen of het daar mee te maken had.
maar of hij er nu 4 of 10 eet dat maakt dan niet uit, hij heeft er echt een hele dag last van en de uitslag is meestal pas na een dag of 4 weg.
Maar een steenvrucht? nooit van gehoord wat houdt dat precies in?

@Goudvisje: ja pruimen oeff hahaha

Tja dat kan Inge de een reageert er sneller op dan de andere ligt ook aan de spijsvertering en of hij gewend is aan laxerende dingen.

Groetjes,

Michèle

hmm ja ik weet niet wat er allemaal laxerend is eigenlijk… van bepaalde fruit soorten weet ik het wel maar verder? hij kan niet tegen chili b.v.

chili is bonen is laxerend. Anders even googlen want dan weet je wat laxerend is en kan je kijken waar hij allemaal op reageerd en misschien kun je zijn darmen een beetje trainen dan.

Groetjes,

Michèle

Jasper heeft geen last van uitslag rond zn mond of buikpijn,
gewoon vieze brei poep met half verteerde druiven en dat ongeveer 5x op de dag dat ie druiven heeft gegeten O en hij gaat ook enorm kwijlen bij het eten van druiven, maar ik denk dat dat is omdat hij ze zo vreselijk lekker vind!

Heb je de uitslag, buikpijn en diaree bij Rico nog bij andere fruitsoorten gemerkt?

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

@Michele: ja en ook omdat er chilipoeder in chili con carne zit he
maar hoe train je zoiets dan?

@Mamavanjasper: nee nooit gemerkt alleen bij druiven oh en bij kiwi ook trouwens! ook uitslag en diarree en buikpijn!

Gewijzigd door - MamavanRico op 28 Jul 2011 22:53:21

Gewoon af en toe geven en beginnen met een klein beetje en als dat goed gaat wat meer, kijk grote hoeveelheden moet je nooit geven zeker met kleine kinderen niet, maar als je het nooit geeft zal het lichaam er ook nooit aan wennen.

En sommige zullen er altijd wat gevoeliger voor blijven.

Groetjes,

Michèle

ja dan laat ik het nu even rusten en probeer ik het over een paar weken weer en dan maar met 3 druifjes ofzo. zou dat een goed begin zijn?

ja gewoon kijken hoe hij met een tot 3 reageerd gaat dot even goed dan 4 en zo verder. Kijk geen hele bakken tuurlijk maar zo langzaam opbouwen is het beste.

Groetjes,

Michèle

meer dan 10 druifjes vind ik toch niet nodig maar ik zal het is proberen, bedankt iig