Droog, maar nog steeds poepbroeken!

Mijn zoon wordt 3 in november en is sinds juni, binnen 2 weken, droog. De hele dag, zelfs 'snachts en dat is natuurlijk geweldig! MAAR hij blijft in zijn broek poepen. Da’s op zich niet zo’n heel drama, maar er zit niet echt schot in, zeg maar. Hij komt je wel vertellen als hij het gebeurd is, maar steeds te laat om hem op de wc te zetten, dus stickers etc. werkt niet, want het is steeds te laat.
Consultatie bureau zegt dat het kwartje wel zal vallen op een gegeven moment, en dat het normaal is. En ik denk niet dat het abnormaal is, maar vind het wel lang genoeg geduurd hebben zo en zou graag weten of iemand nog een tip heeft voor me?!

Alvast bedankt!
Marieke

Ik denk dat je het met het advies van het cb moet doen. Heel veel peuters hebben moeite met zindelijk worden wat ontlasting betreft. Kunnen ze niks aan doen. Is iets psychologisch.

Forceren, boos worden, trucjes uithalen, werkt alleen maar averechts. Zit niks anders op dan te wachten tot het kwartje valt.

Groetekes, Sje

hier ook een mannetje van bijna 3 die niet op de wc poept…hij vind het erg eng en nu komt hij om een luier vragen en poept dan vrijwel direct en dan kan hij weer uit…volgens cb is dit eigenlijk ook al zindelijke en komt de wc dadelijk van zelf…
Verder de gehele dag zonder luier,alleen dus om even te poepen…stickers etc ook hier geprobeerd en na 1x succesvol resultaat durfde hij niet meer