Droog huidje

Mijn dochtertje heeft een erg droge huid… eerst had ze alleen droge plekken op haar gezichtje en nu sinds een paar dagen ook op haar knietjes, armen en buik…

Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? En wat smeren jullie erop? Ik heb op advies van het CB er vaseline opgesmeerd een paar keer per dag… maar dat is zo stug en vettig. Ik zat te denken aan neutral babyolie ofzo…!

Groetjes Elly, mama van Lenna

hoi hoi, Ben had het ook , heel erg… cb zei dat ik…ff w8ten even kijken hoe het nou heet…o ja vaseline cetomacrogol op moest smeren, is verkrijgbaar bij apotheek. T is witte vaseline en werkt super! Echt zelfs Ben zijn eczeem vlekkies zijn al minder!

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Hoi,

Jim had eerst ook een heel droog gezichtje en op aanraden van CB heb ik er olijfolie (ja, echt uit de keuken) opgesmeerd.
Het heeft heel goed geholpen.
Gewoon heel lichtjes insmeren…

Liefs

Mama van Jim

Lilypie First Birthday tickers

Bedankt voor jullie tips!

Hoiii

Ik heb voor Milan
Vaseline Lanette gehaald bij de apotheek
Gewone vaseline verstikt het huidje en bij deze vaseline ademt de huid gewoon…
Ik vind het wel helpen bij Milan.
Hij had een schraal plekje in zijn gezicht ben nu een kleine week aan het smeren ik wil niet zeggen dat het weg is maar het is niet meer zo vurig heftig rood

Als je je kleine in badje doe met olie … erg lekker, maar dan eerst het badje vol laten lopen en dan pas de olie toevoegen anders sluit het lichaam zich van de olie af en trekt het niet in de huid… tip van Mriek volgens mij maar werkt wel heel goed.

mijn dochtertje heeft ook al vanaf haar geboorte een droog huidje. Van de huisarts heb ik Vaseline Lanete gekregen en tegen erge exceemplekjes een hormoonzalf. Tevens het advies gekregen om haar niet vaker dan 2 keer per week in bad te doen. Omdat hier de huis ook erg van uit droogt.

Marleen (trotse mama van Fréderique en Gerben

@mini-boy

De olie was bij het water doen als het kindje er al een paar minuten inzit want anders werkt het niet.

Hier hebben we voor de droge huid cetomacrogrol met glycerol maar dat is op recept van de dermatoloog en weet niet of je dat ook zo bij de apotheek kunt krijgen,
Zorg dat je in ieder geval niets geparfumeerd gebruikt. Wij moesten in het begin Dylano bij iedere voeding insmeren en nu nog 2 keer op een dag (wat hij intussen niet leuk meer vind dus momenteel maar 1 keer) Maar als het echt erg is moet je er rekening mee houden dat 1 keer smeren op een dag niet genoeg is.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi hier ook cetomacrogol van de kinderarts, maar je kunt het wel los kopen bij de apotheek. Het middel tegen exceem, droge huidjes is dermalex care creme junior, schijnt super te helpen bij heel veel kindjes. Ik heb het vanmorgen gehaald, dus ben benieuwd hier. Kijk anders even op www. babyallergie.nl, ga dan naar reactie ouders en klik op exceem. Daar staan heel veel reactie, en dingetjes die je kunt proberen.

Gr patries

Mijn zoontje Silvijn heeft ook een droog huidje en ik heb bij de kruidvat schrale wangetjes creme gekocht… werkt perfect. Maar je moet wel een paar keer per dag smeren. Is een makkelijke creme en goedkoop gewoon het huismerk nemen.
Ik gebruik het ook voor zijn armpjes en dat gaat goed.

Succes

Diego had en heeft nog steeds een hele droge huid.
De dermatholoog heeft dan Xérial olie voorgeschreven van SVR,
maar hij weende hevig nadat ik hem had ingesmeerd, de dermatholoog zei dat er een stof inzit die idd eventueel zou kunnen prikken.
Nu gebruikt ik Topialise ook van SVR en die werkt heel goed vind ik.
Deze zijn bijde vrij te verkrijgen bij de apotheek.

Groeten
Tanja

Mama van Diego 19 maanden

Hoi ik had al gereageert, maar wilde je toch even laten weten dat de dermalex creme junior ontzettend goed helpt. Mees zijn huidje is weer helemaal zacht en alle rode velken en exceem plekjes zijn weg. Echt super spul.

Gr patries

hoi, ik heb cetomacrogrol bij de apotheek gehaald en smeer dat nu 2 keer per dag op haar huid… en het helpt tot nu toe goed! Vooral haar gezichtje is al veel zachter en minder rood geworden!

Dank jullie wel voor de tips!