Droog huidje

Hoi,

Ik zal me eerst even voorstellen ik ben annemarie en mama van Indy (bijna 3 jaar) en Jamie (9 weken).
Mijn vraagje gaat over Jamie. Hij heeft vorige week in het ziekenhuis gekegen voor het rotavirus en nu lijkt hij als reactie daarop een enorm droog gezichtje te hebben gekregen. Hebben jullie tips om dit te verhelpen?
Hij lijkt er ook jeuk aan te hebben en houd zichzelf vaak wakker. Doe nu sokjes om zijn handjes zodat hij zichzelf niet krabt. Smeer hem af en toe in (na badje) zijn gezichtje in met lanette creme. Deze gebruikt mijn dochter voor dr huidje omdat die ook een hele tijd droog is geweest. Maar zijn er nog andere wondermiddeltjes?

groetjes en bedankt
Annemarie

Ik smeer Morgan elke dag in met neutral creme, zij heeft hele droge vlekken op haar romp gehad. Dus niet alleen na haar badje maar elke dag en soms 's morgens en 's middags. Anders kun je ook bij de apotheek even vragen of ze iets hebben. Morgan had eerst ook iets van de ha erbij en dat was ook heel vet.

Groetjes,

Michèle

Mijn dochtertje heeft ook een hele droge huid (soms eczeem). Ik gebruik hiervoor Lanette creme en heel soms een hormoonzalf (krijg je alleen op verwijzing van de ha). Ik weet eigenlijk niet of je dit ook in het gezichtje mag gebruiken. Maar misschien het proberen waard ??

Marleen (trotse mama van Fréderique)

hier ook lanette creme. erg vettige creme. en heb 1x een hormoonzalf gekregen maar zoallng we het vet houden gaat het goed en wordt het geen exceem zijn we nu achter.

groetjes GYtha

Hormoonzalf heeft Morgan ook, maar er staat inderdaad in de bijsluiter dat ie niet voor het gezicht gebruikt mag worden. Zou ik ook niet zomaar doen want hormoonzalf verdunt de huid.

Groetjes,

Michèle

Van Zwitsal is er een speciale creme voor droge huid.
Die werkt ook.

M.

hoi
Emma heeft ook al vanaf het begin een erg doge huid, vooral in haar gezicht. Ik heb van de dokter toen ureum creme gekregen, die hielp niet super goed. Wat wel erg goed help is bepanthen creme. het was bij haar meteen een stuk beter.
en waterreservoir dingenaan de verwarming hangen.

succes
Gidget

Wat ook lekker is, voor het hele lijfje is olie in bad. En dan zoals ik hier geleerd heb, eerst de baby in bad en dan pas de olie, Morgan haar huidje is nog steeds tip top en dat is wel anders geweest.

Groetjes,

Michèle

Bij jamie gata het puur om zijn gezichtje de rest van zijn lijfje is niet droog. Ik smeer hem nu in met Bepanten en lanette. Bij zijn oogjes met bepantem omdat het daar ook beetje rood uitziet en de rest met lanette. Hopelijk gaat het snel over.

annemarie bepanten nooit bij de oogjes smeren gebruik dan iets anders

Weleda huidolie vind ik erg fijn en helpt bij Minke goed tegen schrale wangetjes.
Het is ook fijn voor het hele lijfje en je doet erg lang met een fles. ( wat fijn is want het kost geloof ik 13 euro ).

Gewijzigd door - Linette1 op 13 Mar 2009 16:59:59

Weleda heeft inderdaad geweldige producten. Hier hebben we ook de bodymilk. Die werkt ook heel fijn en inderdaad ook zuinig Weleda babycreme is ook een wondermiddel.

Groetjes,

Michèle