Droog huidje

ruben heeft best een droge huid… armpjes en beentjes zijn het ergst…allemaal velletjes!
hij gaat maar 3x per week in bad met badolie…
ik smeer hem vaak daarna in met zwitsal met een vernix-laagje maar dat helpt niks…
kan dat komen dat ik overtijd liep? was 29 december uitgeteld en hij is 7 januari geboren…

groetjes!!

karin

Hoi,

Een droge huid komt inderdaad vooral bij laatgeboren baby’s voor. Dat hoorde ik laatst van iemand die dat ook had met haar te laat geboren kindje. Maar het kan ook gewoon met erfelijke aanleg te maken hebben hoor en nu in de winter met duie droge en koude lucht, dat werkt ook niet bevorderlijk.

Als je je kleintje met badolie baddert, moet je eraan denken dat je de olie niet eerst in het badje doet en dan je kind. Eerst je kind erin, alleen in het water. De huid kan dan beter vocht opnemen. Als je de olie er al indoet vóór je kleine, dan sluit je de huid van je kind af en dan kan de huid het vocht niet meer opnemen.

Tja, heb het hier ook en loop zelf bij een dermatoloog ivm eczeem dus weet er wel iets van…haha.

Succes ermee!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

He dat wist ik niet Mriek. Dus eerst morgan in bad en dan de olie er pas bij. Oke zal ik onthouden.

@Karin. morgan hoef ik ook niet in te smeren met zwitsal daar wordt ze niet minder droog van. Ik heb zelf melk van weleda. Wel iets duurder maar doet er lang mee.

Groetjes,

Michèle

Zo leren we elkaar nog eens iets hè?

Enne, altijd zeepvrije badderproducten gebruiken. Zeep droogt ook enorm uit.

Oh ja, haha. Lekker Haags Michele: “Wel iets duurder maar doeT er lang mee.”

Hoi hoi,

Quinty heeft ook een erg droge huid en wat bij haar het beste helpt (ook tegen luieruitslag) is Lanette creme. Voor een paar euro verkrijgbaar bij de apotheek. Is op basis van vaseline, niet geparfumeerd en trekt goed in de huid.(dus na de tijd heb je geen glibberige, vette baby) Al die producten van Zwitsal etc, ruiken heerlijk, maar werken bij Quinty voor geen meter. Ze had eerst ook enorme luieruitslag. Van alles geprobeerd, hielp nix. Totdat ik haar een paar keer alleen helemaal met Lanette in had gesmeerd, was het over

[img]http://lilypie.com/pic/081009/l73P.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“60” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/CdX1p2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Ha ha ha ach jah lekkah lang lekkah…

Ik weet het Mriek wees blij da’k over het algemeen beter haags l*l dan typt…

Maar goed morgan bad wel met Neutral en die is nu op dus we gaan nu babybad van Weleda proberen, daar hebben we nog een tube van staan

Groetjes,

Michèle

ik wist ook niet dat je kind eerst in bad moest en dan de olie…deed het altijd andersom!
weer wat geleerd
en die weleda kun je die gewoon bij elke drogist halen??
groetjes!!!

karin

De Tuinen heeft Weleda sowieso, drogisten vast ook wel.

Enne Michele, ik hou er wel van…

Ik heb super goede ervaringen met Balneum cream en badolie voor de zeer gevoelige en zeer droge babyhuid. Mijn dochterje had zo’n droge huid, dat de huisarts dacht dat het eczeem was. Ik ben toen op zijn advies een paar keer per dag Balneum creme gaan gebruiken en de badolie enbinnen een week had ze een super gaaf zacht huidje!!! Echt een aanraden,
Het is te koop bij de apotheek of drogist en niet heel erg duur.

Ik smeer nog steeds en haar huid is super mooi geworden!!

hoi,hoi,

gabriella was ook 1 week telaat,en dus ook heel droog.
ik heb haar om de dag in bad gedaan met balneum extra vettend badoli,
en na ± 3weeken was ze er van af.
dit is ook weel wat prijzig maar ik zweer er bij.
ik gebruik nu gewoon zwitsal en heb nergens meer last van.
voor de zekerheid gaat ze nog 1x per maand in bad er mee.
je kan hrt gewoon bij de drogist koppen.

groetjes marianne

ohhw,

lekker dubbel op.
hahah

groetjes marianne

Ja dat gaan we hier denk ik ook maar eens proberen want Morgan heeft ook een hele droge huid. Nee een week te vroeg, maar ik heb ook een hele droge huid. maar ha dacht eczeem dus hormoonzalf, maar eens kijken of dat het ook weghaalt want das beter dan hormoonzalf.

Groetjes,

Michèle

ik ben vanmiddag ff langs apotheek geweest (woon op steenworp afstand…lekker makkelijk!) en heb eerst maar eens ff die lanette-creme opgehaald…
en ik moet zeggen …het voelt wel fijn aan…
heb zelf van die vreselijke droge handen en kan ze dus ook mooi insmeren met dat spul, dus een klodder op ruben en een klodder op mama en smeren maar…!
mijn handen zijn wel iets zachter momenteel, hopelijk geld dat ook voor ruben’s velletje!!

groetjes!!

karin

quote:
Als je je kleintje met badolie baddert, moet je eraan denken dat je de olie niet eerst in het badje doet en dan je kind. Eerst je kind erin, alleen in het water. De huid kan dan beter vocht opnemen. Als je de olie er al indoet vóór je kleine, dan sluit je de huid van je kind af en dan kan de huid het vocht niet meer opnemen.

aha dat deden wij nooit! Ga het gelijk van het weekend testen… hier nl ook meneer met droge huid… en deze mama liep ook week overtijd!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

…tis gewoon droge-baby-tijd!..
… de natte waren uitverkocht! (flauw grapje)

groetjes!

karin

Ik gebruik zelf voor mijn handen hennepoliezalf. Verkrijgbaar bij oa de tuinen. Ik heb al veel geprobeerd ook door mijn allergie heb ik veel moeten laten staan, maar dit is ideaal spul.

Groetjes,

Michèle

Op zich valt het hier wel mee… waren ze bijna uitverkocht denk…

Jurian heeft droge plekken onder zijn linker knie en zijn billetjes/balletjes zijn erg droog… maar sudocreme droogt naar mijn idee ook uit … bepathen is vochtiger zalf… die werkt wel wat beterder…

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Herkenbaar! Minke heeft hele droge onderarmpjes en handjes ( op de kussentjes zeg maar), ook haar wangen zijn erg droog. Bij Minke helpt Weleda wind en weer gelei erg goed ( is voor gezicht maar doet het ook prima op armpjes ), maar dat is helaas wat prijziger dan vaseline oid, misschien helpt dit jullie babies ook.

groetjes!

Volgens mij hebben babies standaard droge huidjes, want hier ook een vrouwtje met een droge huid! Wij doen haar ook niet te vaak in bad, want dan voelt ze aan als schuurpapier. Haar wangetjes zijn op dit moment ook erg schraal. Ik heb er Zwitsal op gedaan, gewoon creme, maar dat is niks. Wat wel goed werkt bij ons is gewoon Zwitsal op het wangetje of eigen merk Etos. Trekt er snel in. Maar dat is wel geparfumeerd, dus dan is het niet geschikt voor elk beebje. Zelf heb ik ook veel eczeem op mijn pink (raar he, alleen op de rechterpink) en rechterarm en het zit er dan bij Julia denk ik ook wel een beetje in. Goed vet houden dus dat huidje!

Groetjes Rainbow, trotse mama