Droog gezichtje en slijm in oogjes

Max heeft een heel droog gezichtje. Het is zo droog, dat er vaak velletjes op zijn huidje zitten en ook in zijn haartjes. Ik depte zijn gezichtje vaak met bildoekjes, maar las net in een ander topic dat dat uitdroogt vanwege het zink. Stom dat ik dat niet door had! Dat doe ik dus niet meer! Maar kan ik er wel gewoon wat olie bv op doen? Of hebben jullie een andere goede creme die niet té vet is? Ik wil ook niet dat hij zo’n blinkend kopje krijgt?

En Max heeft ook veel slijm in zijn ooghoekjes. Weghalen met een watje helpt maar even, dan zit het slijm er weer. Tips?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

• oogjes niks aan doen… dan heb je nl meer kans op ontstekingen. Als dit heel erg blijft dan dit aangeven op het cb, kan nl dat dit met de traanbuisjes te maken heeft. Maar… hier doen ze het eerste jaar nog niks aan!

• Je heb hele goede zalf bij drogist … oh hoe heet dat nu? Dat is wel iets voor jullie kleine boef. Het is wel iets of wat vettig maar trekt er heel lekker in en de kleine heeft ook gelijk geen glim gezicht… zal even kijken als Levi zo wakker is. Wat je ook kan doen is gewoon de creme van zwitsal (ook wat vettig)

Neutral crème voor baby’s.

Groetjes,
M

Jaaaa Mriek die is het!! Heerlijk spul… ik dacht nl dat Levi niet tegen de voeding kon zulke ‘puistjes’ zaten er op zijn gezicht. Maar dit was gewoon omdat alles nog moet ontwikkelen…

Dus lekker paar dagen smeren en je ziet het opknappen…

Goed spul inderdaad!

Groetjes,
M

He, ik zag het net te laat. Ben net bij de ETOS geweest, had de creme anders meteen gekocht! Bedankt voor de tip!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

De oogjes kun je idd niets anders aan doen dan schoonmaken met een wat afgekoeld afgekookt water. Merel had dit ook in het begin. Mijn kraamhulp zei dat dit heel vaak voorkomt bij kindjes die in het ziekenhuis zijn geboren. Max is dan niet in het ziekenhuis geboren, maar hij heeft er wel gelegen.

Groetjes Natasja