Dromen

Dromen jullie kindjes ook zoveel?
Jasper kan soms best onrustig zijn, en vaak tussen 10 en 12 uur s’avonds hoor ik hem allerlei dingen brabbelen of roepen door de babyfoon… het zijn maar korte momentjes en hij slaapt er meestal gewoon om door.
Soms komt er een auto voorbij…toetoet…
Of komen papa en mama in z’n dromen voorbij,
soms een Hajo! Of Doeiii
soms een brabbel verhaal waar ik niets van kan verstaan, maar bijna elke avond brabbelt ie wel iets. Ik vroeg me af of alle kindjes dit hebben?
Na het avondeten houden we het bewust rustig, niet teveel prikkels, geen tv aan maar blijkbaar beleeft ie toch vanalles in z’n slaap

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

ik wilde eigenlijk ook net een topic openen over dromen haha open jij er ook 1.
hier zijn het namelijk geen korte momentjes maar rico heeft onwijze nachtmerries de laatste week. hij slaapt kei slecht en ik moet er gemiddeld 4 tot 6 keer uit op een nacht. hij roept dan mama terug en papa terug, alsof we weg gaan en hij bang is dat we nie meer terug komen. ook roept hij andere dingen dat het meisje weg moet van zn kamer. geen idee hoe hij overal bij komt maar het zal wel weer een fase zijn.
sindsdien komt ie ook constant van zijn kamertje af maar we hebben nu een soort schroef in de muur zitten met een touwtje eraan die dan ook over zijn klink gaat. de deur kan dus wel open, maar hij kan er dan niet uitkomen dus hij kan ons wel roepen. anders BLIJF ik lopen als ie nie wil slapen. maar s’nachts ga ik uiteraard gewoon naar m toe. ik hoop gewoon dat ie snel weer minder droomt maar volgens het cb hoort het er gewoon bij allemaal. dus ja dat nemen we dan maar aan

Nee, Erik heeft dat niet zo. Blijkbaar heeft Jasper het nodig om de dag te verwerken op die manier.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

@Mama van Rico; Wat vervelend zeg dat Rico zo’n last van nachtmerries heeft! Kllinkt alsof ie dan ook echt heel angstig is… wel vervelend voor jou dat je nachten zo onrustig verlopen maar als Jasper heel bang zou zijn zou ik ook wel naar hem toe gaan. Hou hem maar even goed in de gaten! Gaat Rico ook naar het KDV? Ik merk namelijk wel dat Jasper na zo’n dag nog wat onrustiger slaapt. Hij vind het daar echt fantastisch hoor, maar tegelijkertijd neemt ie zoveel prikkels op.

Bij Jasper zijn het over het algemeen gewoon rustige dromen, hij roept wel eens NEE NEE dus dan gebeurd er in zn droom blijkbaar iets wat ie niet leuk vind, of eenmalig een gil maar hij slaapt vervolgens wel verder. Het is dan meer dat ie die 2 uurtjes steeds aan het woelen is, aan het brabbelen, dan weer stil dan weer brabbelen, dan eens een huilkreetje etc. echt een paar onrustige uurtjes. Ik moet zeggen dat papa als kind vaak slaapwandelde…en die praat nu nog steeds geregeld in zn slaap misschien heeft ie daar iets van meegekregen

Zal idd wel puur het verwerken van de prikkels van die dag zijn, daarom hou ik het s’avonds ook zo rustig en stil mogelijk. Ik zal eens proberen om na het eten een wandeling buiten met hem te maken, kan ie het allemaal even van zich af ‘rennen’.

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Hier ook een dromer, soms nachtmerries (zoals vannacht) soms leuke dromen, en dan hoor ik haar ook echt schaterlachen!!!