Mijn dochtertje heeft sinds een paar weken ineens een hele droge schilferige huid. Het lijkt een beetje alsof ze gaat vervellen zeg maar. Maar het gekke is dat het alleen aan de voorkant is zeg maar. Dus van haar borst tot aan haar onderbroekrand en de zijkanten een beetje, onder de oksels zeg maar. Ze heeft er ook erg veel jeuk aan. Is continu aan het krabben en wrijven over haar kleren. De rest van haar lijfje , benen armen, rug etc is gewoon helemaal normaal. Het is dus echt alleen de voorkant. Ik heb dit aan de huisarts laten zien omdat het dus met gewoon bodylotion of extra vette creme niet weg ging. Hij dacht dat het toch gewoon een droge huid was en hij dacht door te veel gebruik van zeep of wasproducten. Dit droogt de huid erg uit zei hij. Nu vond ik dit al wel vreemd, want ik heb altijd olie in het badje, gewoon van neutral en dat geeft haar juist een lekker vet huidje en wasgel gebruik ik nogsteeds voor baby’s dus heel mild. Maargoed, deze dus ook laten staan de afgelopen week en een zalfje voorgeschreven gekregen die ik 2x daags moest smeren. Iets met menthol tegen de jeuk gemixt met een spulletje erdoorheen wat de vochtbalans van de huid weer op pijl zou moeten brengen. Ik gebruik dit nu dus al een week en ik zie nog geen enkel verschil… Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Ik ga natuurlijk zowieso even terug volgende week, maar misschien heeft iemand van jullie dit ook wel eens gezien of een idee wat het zou kunnen zijn?
mama1980