Droge huid

Hoi,

Onze oudste dochter heeft op het moment een erg droge huid. Alleen de armen en benen.
Het is net schuurpapier.
Wie weet een goed middeltje om hem weer zacht te krijgen.
Ik smeer er nu bodylotion op. Gewoon 1 van mij zelf.
Weet zo gauw de naam er niet van, (oranje fles) maar dit helpt niks.
Misschien insmeren met Vasiline?

Groetjes Lisan.

rens heeft ook vaak last van een droge huid. Voor hem gebruik ik lanette creme.
Hij heeft die via de huisarts gekregen en het word volledig vergoed. Bij hem werkt het prima, ik smeer de droge plekken er 2 keer per dag mee in.

groetjes Ramona

heb je al gewoon met baby olie geprobeerd?
ik heb voor rico: zwitsal droog huidje
dat werkt bij hem heel goed, hij eheft ook altijd een ontzettend droge huid.
rico heeft nog overal echt baby huidje maar hoe oud is je dochtertje?
want als ze al “hardere” knieeen en ellebogen heeft" dan kan je daar wel vaseline opsmeren.
ohja en soms de huid met een zachte scrub doen onder de douche of in bad.
en daarna met olie aan de gang.
maar dat ligt eraan hoe oud ze is (van dat scrubben dan) want het is niet de bedoeling als ze nog echt een heel teer huidje heeft dat het dan juist kapot zou gaan.
Ik had als kind altijd jeuk als ik uit bad kwam
toen ging mijn moeder mijn huid heel lichtjes wassen met scrub was gel, en sinds dien was het over.
ook de droge huid trouwens

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik gebruik voor Seth ook olie.
We hebben een tijdje olie gebruikt van Weleda, en nu van zwitsal, dezelfde als Inge.
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik en Thoby hebben er ook veel last van.

Smeerde ook altijd lanette creme en/of vaseline maar dat was niet voldoende (voor ons)
Dus toen naar de HA daar heb ik vaseline cetomacrogol creme gekregen.
Dit werkt fantastisch!

Groetjes
Margot

Mijn zonntjes hebben last van een melk- en sojaintolerantie en daardoor ook vaak eczeem of een droge huid.
Ik gebruik ook de vaseline cetomacrogol creme. Ik vind het fijner dan de lanette, maar dat is voor een ieder verschillend.

Sommige mensen zweren ook bij de nertsolie van de Mylène, maar dat vond ik persoonlijk niks.

Tegenwoordig hebben ze ook een lijn bij de DA drogist van Louise Widmer. Veel van deze producten kun je van baby af aan gebruiken. Je hebt ze met én zonder parfum en de lijn is bedoeld voor mensen met een gevoelige huid. Ik heb de shampoo met patanol voor mijn zoontjes gebruikt en die was heel zacht voor hun hoofdhuid. Misschien dat ze ook iets hebben voor de huid, dat weet ik zo snel niet, al verwacht ik het wel.

Succes!

Wij gebruiken hier op advies van ha en ka vaseline lanette creme.

Marleen (trotse mama van Fréderique en Gerben