mijn zoontje van 13md heeft een hele droge huid…
schrale rode plekjes…
wat kan ik hier het beste mee doen?
mijn zoontje van 13md heeft een hele droge huid…
schrale rode plekjes…
wat kan ik hier het beste mee doen?
Niet meer dan 3-4 keer per week douchen en badderen.
2x per dag insmeren met olie (liefst weleda oid, omdat het zonder parfum en chemische stoffen is)
Kijken of het verbeterd, anders zou het ook eczeem kunnen zijn.
Liefs, Anne
Liever 2 a 3 keer badderen.
En Zwitsal heeft een speciale creme voor droge huid.
Andere smeerseltjes kunnen ook goed helpen natuurlijk.
M.
Rens heeft ook een hele droge huid. Van de huisarts heb ik hiervoor Lanette crme gekregen. Werkt bij rens prima, is veel vetter dan de crme’s die je normaal koopt.
hier hoefde ik ook niets voor bij te betalen.
Groetjes Ramona
Eva heeft ook best een droge huid. Niet met rode vlekjes, maar wel een beetje ruw. Wij doen haar daarom ook niet veel in bad, vaak 2-3x. Verder wassen we haar met een Zwitsalwashandje en smeer ik haar in met bodylotion of olie. Badolie is ook heel fijn voor droge huidjes, maar dan kun je Owen het best een beetje aan de lucht laten drogen…dan trekt het goed in. Of de oliespray van ETOS, die is ook fijn. Maar echt rode plekjes moet je denk ik behandelen met een goed vette creme, misschien die Lanette inderdaad?
Groetjes Rainbow, trotse mama
hoi
mijn dochtertje had ook last van droge huid en rode plekjes op de benen
heb toen bij de apotheek soja olie voor in bad gehad. bij ons werkt het prima.
en daarna insmeren met een vaseline achtige zalf.
gr deep
d.paulissen
Kan gewone babyolie ook in het badje?
Ik vind namelijk dat die badolie maar weinig verschil maakt met een badje zonder iets…qua vettigheid bedoel ik.
Groetjes
M
Nayaro heeft opzich niet een heel droog huidje, maar wel in zijn gezichtje!
Heeft je zoontje het altijd of zijn het periodes?
Want bij Nayaro lijkt het een soort eczeem te zijn, dus heb een zalfje van de dokter!
Want wat hier al gezegd word: het zou dus ook een beginnend eczeem kunnen zijn! En daarbij moeten de kindjes na het water weer wel heel goed afgedroogd worden!
Flink oliën, doe ik meestal wel als Nayaro’s gezichtje weer droog word om de rest van droogheid op zn huidje verder te voorkomen! En dat helpt hier goed …
En goed vethouden, vasaline op de plekjes is ook een idee!
Niet heel de dag door, maar als het bijv in zn gezichtje is en je gaat na buiten, beschermd dit wel goed door de vette laag!
Nayaro - Danil / 14 September 2008
Persoonlijk vind ik die badolie helemaal niet zo fijn. Rens spettert altijd behoorlijk in het water en het resultaat is dan vet piekhaar. Dan smeer ik liever. Idd goed vet houden en als je er over twijfelt gewoon even naar de h.a gaan.
Bij Rens gaat het trouwens wel om een lichte vorm van a-topisch eczeem(eczeem veroorzaakt door allergie) wat bij hem naar boven kwam na het gebruiken van opvolgmelk en gewone melk(Hij heeft tot 10 maanden bv gehad dus vrij laat ontdekt) Koemelkallergie is het ook weer nietwant joghurt en kaas gaan wel goed. Hij heeft nou hypoallergene melk en dat gaat veel beter, dat moet hij nu krijgen totdat hij 1,5 is en daarna gewone melk weer proberen. Oh ja wij moesten ook stoppen met het gebruiken van snoetenpoetsers ed maar gewoon washandje met water en ook mogen we hem niet dagelijks met zeep wassen. Pas had ik trouwens een keer een ander wasmiddel en dat zorgde ook weer voor een uitbraak. Allemaal dingen om op te letten dus.
Groetjes Ramona
quote:
Kan gewone babyolie ook in het badje? Ik vind namelijk dat die badolie maar weinig verschil maakt met een badje zonder iets....qua vettigheid bedoel ik.Groetjes
M
Als je badolie in het badje doet, dan eerst je kindje in het water en dan de olie erbij. Anders heeft het geen effect en neemt de huid het niet goed op.
Groetjes,
M
Hoi hoi,
gewone babyolie mag niet in het badje is mij verteld… het blijft op het water drijven en heeft geen nut, maar als die wordt ingeslikt is het schadelijker dan die badolie… hier werkt de badolie overigens wel… ik was ze haartjes eerst en vervolgens doe ik de badolie in het water, zodat het in het huidje kan trekken en dus het haar niet vettig maakt…
Grtz Von
Hoi hoi,
Quinty heeft ook een droge huid en rode (eczeem) plekjes. Voor de plekjes heeft ze een hormoon zalf en voor de rest smeren we haar in met Lanette creme. In bad doen we neutral en ze gaat maar 2 keer per week in bad. We gebruiken ook Neutral voor de was en zo min mogelijk synthetische kleren. En ook binnen niet te warm aankleden. Peutertjes bewegen over het algemeen veel en hebben het niet zo snel koud Succes!
Groetjes Daan