Droge huid en ruwe plekken


#1

Onze kinderen hebben beide een droge huis. Rode, ruwe plekjes, maar onze dochter ook deels geschilferd. Ze gaan 2 keer per week in bad. Ik smeer er vaseline lanette creme op of zwitsal creme, maar het lijkt nog niet echt te helpen. Iemand nog andere tips?

Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers


#2

Is het echt droge huid of kan het ook een vorm van eczeem zijn? In geval van eczeem dan is een bezoek aan de huisarts een beter plan om te informeren wat voor behandeling het beste is.

Groetekes, Sje


#3

Mijn zoontje heeft ook droge, rode plekken en dan vooral op zijn bovenbenen en rug. Het voelt alsof de plekken erop liggen. Ik heb vd assistente vd huisarts cetocromazol (oid) vaseline creme gekregen zonder dat de huisarts de plekken heeft gezien. Dit werkt heel goed…

Wanneer je twijfelt altijd even naar de huisarts bellen. Q

Liefs Sandra


#4

Kan idd eczeem zijn. Jasper zit onder de rode ruwe plekken en op het moment is het weer heel erg. Vaseline Lanette of Cetomacronolol maakt niet zoveel verschil, Lanette smeert net iets makkelijker dan de ander. Je kan die dikke vette zalven het beste s’avonds voor de nacht smeren, dunne pyama erover en vooral niet te warm in bed. S’ochtend lekker helemaal insmeren met b.v. bepanthene intensief lotion (niet overal verkrijgbaar maar de apotheek verkoopt dat ook). Dat trekt gemakkelijk in de huid.
Zwitsal zit veel parfum in, dus dat zou ik even vermijden en kijk ook even goed naar de badproducten, badmelk van zwitsal sensitive of van etos eigen merk verdraagt jasper goed op zn gevoelige huid.

Van de week kreeg ik een tip die ik zeker nog ga proberen, pure bloemenhoning (liefst zo puur mogelijk van de imker). Eerst je kindje in een lekker warm bad/douche zodat de porien goed open staan en dan helemaal of alleen de probleemplekken insmeren met een beetje honing. Klinkt heel plakkerig maar dat blijkt heel erg mee te vallen (saunaopgieting met honing gehad en de honing trekt idd heel snel in je warme huid). Super zachte huid krijg je ervan. Maar of het ook bij kinderen met ruwe huid/eczeem werkt dat weet ik nog niet! Je hebt ook propoliscreme voor schilferige of rode huid, daar zit honing in verwerkt. Waar een bezoekje aan de sauna al niet goed voor is…!
Zodra ik het getest heb bij Jasper zal ik het hier weer even laten weten.

Groetjes Carolien.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers