Hi mama’s,
ja sorry hoor, is ie weer, zo’n topic over eczeem. Ik heb al bij oude topics gekeken maar vond niet wat ik zocht.
Milo is 11mnd en heeft ineens een enorm droge huid (ondanks goed smeren na douchen) en heeft nu zelfs eczeemplekjes. Van de dokter heeft ie hormoonzalf. Maar dit is echt voor die plekjes (en zoals de eczeemkenner weet: je huid wordt er dun van) dus ik moest heel zuinig smeren.
Ik zoek een créme of iets dergelijks waarmee ik zijn hele lijfje lekker in kan smeren (dat kan met die hormoonzalf absoluut niet). Het Cb raadde altijd vaseline aan, maar dit smeert niet lekker, en ik heb zelfs begrepen dat het de huid afsluit, dus om hem lekker in te smeren…
Ik heb al de zwitsalspullen voor de droge huid, maar wil dit niet meer gebruiken ivm de parfum etc. Ik zoek dus iets heel simpels, met zo min mogelijk stofjes erin (eigenlijk net zoiets als vaseline, maar dan iets makkelijks smeerbaars zoals een creme, melk, lotion of olie). Iets van Balneum?
Mijn zoon is gek op douchen, wat natuurlijk funest is voor zn huid. De Cb arts raadde het in 1e instanties af, maar in 2e instantie niet omdat hij er zo ontspannen van wordt. Is het een idee om hem van te voren in te smeren met vaseline ofzo? Vinden we wel een beetje eng want hij is zo al erg glibberig, laat staan met vaseline.
wat een verhaal weer hé. maar ik maak me wat zorgen, de droge/eczeem plekken breiden zich met de dag uit en ik ben bang dat hij straks echt helemaal onder de eczeem zit. En dat zou ik zo zielig vinden, hij is ook al zo vaak ziek…ons arme kwakkeleendje…
x Floss
Gewijzigd door - Floss op 07 Jan 2008 00:00:37
Gewijzigd door - Floss op 07 Jan 2008 00:01:20