Droge huid/eczeem

Hi mama’s,

ja sorry hoor, is ie weer, zo’n topic over eczeem. Ik heb al bij oude topics gekeken maar vond niet wat ik zocht.
Milo is 11mnd en heeft ineens een enorm droge huid (ondanks goed smeren na douchen) en heeft nu zelfs eczeemplekjes. Van de dokter heeft ie hormoonzalf. Maar dit is echt voor die plekjes (en zoals de eczeemkenner weet: je huid wordt er dun van) dus ik moest heel zuinig smeren.
Ik zoek een créme of iets dergelijks waarmee ik zijn hele lijfje lekker in kan smeren (dat kan met die hormoonzalf absoluut niet). Het Cb raadde altijd vaseline aan, maar dit smeert niet lekker, en ik heb zelfs begrepen dat het de huid afsluit, dus om hem lekker in te smeren…
Ik heb al de zwitsalspullen voor de droge huid, maar wil dit niet meer gebruiken ivm de parfum etc. Ik zoek dus iets heel simpels, met zo min mogelijk stofjes erin (eigenlijk net zoiets als vaseline, maar dan iets makkelijks smeerbaars zoals een creme, melk, lotion of olie). Iets van Balneum?
Mijn zoon is gek op douchen, wat natuurlijk funest is voor zn huid. De Cb arts raadde het in 1e instanties af, maar in 2e instantie niet omdat hij er zo ontspannen van wordt. Is het een idee om hem van te voren in te smeren met vaseline ofzo? Vinden we wel een beetje eng want hij is zo al erg glibberig, laat staan met vaseline.

wat een verhaal weer hé. maar ik maak me wat zorgen, de droge/eczeem plekken breiden zich met de dag uit en ik ben bang dat hij straks echt helemaal onder de eczeem zit. En dat zou ik zo zielig vinden, hij is ook al zo vaak ziek…ons arme kwakkeleendje…

x Floss

Gewijzigd door - Floss op 07 Jan 2008 00:00:37

Gewijzigd door - Floss op 07 Jan 2008 00:01:20

Balneum heb ik altijd super tof gevonden. Wij hebben nl 2 badder en douche fanaatjes en ons manneke heeft ook gauw last van een drogere huid. Balneum heeft badolie en die is super, ik doe soms ook gewoon een scheutje babyolie in het bad. Als Jessin weer een droog huidje heeft en ik hem niet in het grote bad wil doen, dan zet ik hem met het kleine badje gewoon bij mij onder de douche en dan lekker een scheutje babyolie in zijn badderwater.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

bij ons hebben we precies hetzelfde probleem… Ik smeer op haar hele lijfje Balneum en op de schrale en erg droge plekjes bepanthen…werkt als een tierelier!
Misshien ook iets voor jou???

Hoi,

onze dochter heeft ook last van exceem en een zeer droge huid. Ik kreeg van de ka te horen dat je dan juist geen zwitszal moet gebruiken. Die gebruikt ingredienten die juist bij gevoeligheid het erger maken. Wij zijn overgestapt op Sebamed baby. het is netzo duur als balenium maar is over het algemeen iets vetter. Sinds kort heeft ook neutral een baby lijn. Deze heeft als verschil dat het ook parfumvrij is dus het heeft geen specifieke geur. Bij sebamed gebruiken ze overigens alleen natuurlijke parfums .
We douchen onze dochter een keer in de twee dagen tenminste als ze niet erg vies is van het buiten spelen. ze is nu 2,5. Daarnaast smeren we haar elke dag in meestal sávonds voor het slapen gaan. Haar gezicht en handen s’morgens. eerlijk gezegd kan je ook niet meer doen. Vaseline heeft onze ka altijd afgeraden tenzij ze op wintersportvakantie zou gaan of met vries weer buiten speelt dan was het wel aan te raden.( gezicht en handen) Ook wij hebben een hormoonzalf en smeren alleen als de plekken erg rood zijn en als zij er last van heeft (krabben en pijn). voor de rest laten we de natuur zijn gang gaan met de hulp van elke dag goed smeren. Wij zitten nu bij de ka omdat onze dochter ook problemen heeft met de ontlasting en bekijkt en behandeld zij ook de exceem.
Daarnaast doen wij de was alleen met neutral waspoeder wel duurder maar geeft minder problemen.

Groetjes

lon106

Hi ladies!

nou ben aan het smeren gegaan met balneumcreme, wat een fantastische creme!!! Lekker dik maar wel smeerbaar, het gaat nu al beter met zn huidje!!! de plekjes behandel ik heel sumier met de hormoonzalf. Ze zijn al wat minder fel rood. Het belangrijkst vind ik dat het niet verder uitbreid. Dus bedankt voor de tips!!!
x

x Floss

misschien ook een tip, aangezien mijn dochtertje, ik én mijn vriend ook eczeem hebben: koelzalf.

deze zalf verzacht de huid, is goed smeerbaar, en haalt jeuk weg waardoor je kind minder gaat krabben en de eczeem kans krijgt langzaam weg te trekken.

verkrijgbaar via arts of bij dorgist.

kus

So damn proud of my little princess…

Mijn dochter heeft ook ecceem. Ik heb al veel middeltjes geprobeerd en ik ben een reformzaak ingelopen. Ik heb het volgende gekregen: orthiflor doe ik 1 schepje bij de laatste fles voor het naar bed gaan. Eceem hangt samen met de darmen. En ik smeer met plante system. Ik gebruik het nu 2 weken en het is helemaal weG!!! super spul het is wel duur een potje Orthiflor Start kost 17.45 ik ga het proberen om het de declareren bij cz. Met de plante system smeer ik haar iedere dag in om de huid soepel te houden. Ik ben blij dat het bij mijn dochter werkt. Het spul wat de dermotoloog en huisats voorschreven werkte bij mijn dochter minimaal. Ik doe haar ook in bad met balneem jeukverlichtend en daarna smeer ik haar in.

groetjes chantal

chantal

he hallo,

Ik zie dat de vraag al enige tijd geleden is gesteld, maar misschien nog een nieuwe tip voor evt. nieuwe kindjes met huidproblemen.
Mijn dochtertje had toen zij een paar maanden oud was ook in 1 keer last van droge plekjes / eczeem en dit breide zich steeds verder uit. Alle middeltjes van de dokter hielpen ook niet bij haar.
Ik verhuisde naar Belgie en de creme van de huisarts was op en ik had dringend een goede creme nodig voor haar. Ik ging naar de weekendopening van een apotheek en werd daar geholpen door een vriendelijke mevrouw. Zij adviseerde mij om stelatopia van mustela te gebruiken. Dit smeert als een lotion. Dus ik kon haar hele lijfje hiermee lekker insmeren. Na 2 a 3 maanden was ze helemaal van haar eczeemplekjes en droge huid af.