Droge hoest

hebben jullie miosschien tips tegen een droge hoest nell heeft er vooral last van als ze gaat slapen en soms lijkt het alsof ze er niet meer uitraakt. ik ben al enkele dagen bezig met aerosol met atrovent pulmicort en ventolin en regelmatig spoel ik haar neusje met fysiologisch water. ze heeft geen koorts maar rwel rode wangetjes

Mogelijk is de lucht in haar kamertje te droog. Zet een schaaltje water naast of onder haar bed om de luchtvochtigheid te verhogen.

Voor hoesten staat 6-8 weken voordat het over is.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 04 Oct 2009 20:07:13

Noa zit er ook mee. Ben ook aan het aerosollen. Maar ik denk dat de rode wangen bij haar van de lucht van de aerosol komen. Misschien bij Nell ook? Ik denk dat je voor de rest weinig kunt doen. Noa is ook wel hoestsiroop aan het nemen.

Hier ook eentje al 3 weken aan het snotteren / hoesten (heel veel mensen trouwens die er last van hebben). Voor die kindjes zielig hé… heel het lijfje schud van het hoesten.

Jurian krijgt hoestsiroop (volgens mij helpt die geen bal) - het bedje staat met hoofdeind (onder de poten van het bed verhoging aangebracht) iets hoger dan de rest ivm benauwdheid - en is ook aan het puffen.

Woensdag moet ik naar de huisarts voor zijn amandelen (ander topic hierover) dan vraag ik ook gelijk hierna wat er nog meer te doen is. Kamertje wordt al geventileerd met water maar helpt niet… (is ventilator van Rainbow speciaal voor astma kindjes etc heb daar eucalypthus druppels in zitten … lekker!)