Drinkt te weinig

hallo,

ben de moeder van shania en heb een vraag…hoop dat iemand mij kan helpen.
shania is sinds 4 weken aan de flesvoeding (is nu 4 maanden) en slaapt sindsdien niet meer door snachts. Ze komt ongeveer 3 keer per nacht maar krijgt dan haar speen. ik geef haar laatste voeding om 22;30 uur en sochtens om 7 uur.
maar shania drinkt te weinig overdag (krijgt 5 voedingen) en valt na de 1 na laatste fles in diepe slaap waardoor ik haar wakker moet maken en zij dan om 22;30 uur maar 50 cc drinkt.shania blijkt nu ook te weinig te wegen en op het cb konden zij mij niet helpen,erg hoor!!!
wie oh wie heeft er tips voor mij!!!

Vraagje: hoeveel drinkt ze dan, wat is te weinig?
En hoeveel weegt ze? Waren jullie zelf ook licht als baby of nu niet zo groot.
Het is lastig om zonder deze vragen een duidelijk antwoord te geven.

Groetjes Wiets

hoi hoi,

fijn dat je mij wilt helpen! shania weegt 5700 en is 4 maanden.
ze drinkt per dag 5 x bijv.
7 uur 100 cc
11 uur 180cc
15 uur 150cc
19 uur 160cc
22:30 uur maximaal 60 cc
alles bij elkaar drinkt zij te weinig. de 1na laatste voeding valt zij in diepe slaap.ik moet haar dan wakker maken voor de laatste voeding.
snachts komt zij dan weer maar valt met een speen wel weer in slaap.(tot 3 x aan toe vaak).
ik dronk als kind goed maar moest tot mijn 4de maand snachts nog gevoed worden.
maar wat ik niet snap is dat zij bij bv de nachten door sliep al een paar weken. en de laatste voeding toen dronk zij ook heel erg weinig.
zelf overweeg ik om maar 6 voedingen weer te gaan geven maar is dat dan niet terug bij af??

groetjes

Als jij bang bent dat je kindje te weinig krijgt, moet je gewoon meer geven ! Natuurlijk ga je dan wel een beetje terug, maar als ze daardoor 's nachts doorslaapt en je voert de voedingen overdag steeds om de voeding meer geeft dan kan je op een gegeven moment weer na de voedingen. Zo zou ik dat doen, maar dat is je eigen keuze natuurlijk. Wat vindt jezelf ?
Demi is bijna 3 maanden en weegt 4938 gr. Zij drinkt 5 voedingen van 150 cc. Dat is ook niet superveel, maar voer dat langzaam op.
Liefs Natasja

Als shania al lange tijd aangeeft niet meer te willen drinken, dan krijgt ze echt wel genoeg hoor.
Je moet niet teveel naar de cijfertjes kijken, dat maakt dat het heel gerfrustreerd gaat, zelf heb ik dat namelijk ook een tijdje gedaan, maar veel van geleerd:

Stijn kreeg rond die tijd 4 keer een fles, de fles van 11 uur kreeg hij niet meer omdat hij zo heel erg vast sliep.
En als je hem dan wakker zou maken dronk hij net weinig als jouw dochter nu ook doet.

Stijn kreeg rond 7 uur 180 aangeboden.
Rond 11 uur weer 180 aangeboden.
Rond 3 uur weer 180 aangeboden.
En rond 7 uur weer wat aangeboden.

Daarvan liet hij bij elke fles meestal ongeveer 40 cc staan en soms wel 80 cc of meer.

Stijn was altijd vrolijk, speelde heel leuk en wou gewoon echt niet meer melk.
Ik ben dus met 4 maand begonnen met de fruithapjes. Dus smorgens rond 9 uur kreeg hij wat en smiddags rond 1 a 2 uur. Daar zit ook heel veel vocht in.
Daarnaast kreeg hij diksap, ongeveer 40 cc.
En zodra je dus met iets meer vaste voeding begint gaan ze vaak ook groeien.
Liga is ook heerlijk, kun je ook prakken in sap of thee. HEERLIJK. Let op het is wel een extraatje, maar misschien wel goed om even een beetje op gewicht te komen.

Dus zoveel vocht kreeg Stijn ook niet en nu nog niet. Hij is gewoon een slechte drinker, nu nog. Als je de natte luiers maar in de gaten blijft houden. Ze hoeven echt niet bol te staan van de ontlasting hoor.

Misschien heb ik je geholpen…

Groetjes Wiets

hoi hoi
je niet te druk maken hoor
op het cb vinden ze al gauw iets
mijn dochter was volgens het boekje niet genoeg aan gekomen
toen ben ik thuis gaan rekenen bleek om 20 gram te gaan!!! waar hebben we het over
die van mij is ook 4 mnd en doe 5 flessen van 200 aanbieden maar dat drinkt ze niet altijd op
het is geloof ik 150ml per kilogram gewicht
dus jou dochter is 5700gram zou ze 5 tot 6 x 150ml mogen
ik gaf mijn dochter tot voor kort 6 flessen van 150
ben van de week over gestapt naar 5 flessen

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 4 mnd

hallo

delano is nu drie maanden en weegt 6130 gram(flinke jongen he)hihihih

smorgens om hal;f zeven de eerste van 150
om elf weer 150
om drie soms half vier (als benita uit school is)weer 150
om kwart voor zeven 150 cc
en om half elf 210 met drie eetleples rijstebloem.

ben nu met fruit begonnen op adv van cb en die krijgt hij tussen de voeding van 3 en 7 rond vijf uur ,nu nog he is om te proberen

anouk nelissen

Hartelijk dank voor jullie reacties!!! vond ik heel fijn!!!
Ik heb nu een oplossing gevonden en tot nu toe werkt het!!
ik geef haar overdag om ongeveer de 3,5 uur de fles. Begin om 7 uur en eindig om 21 uur.
Rijstenbloem in haar fles wil zij niet maar dit schema wel !!!daarna slaapt zij heerlijk door snachts en heeft zij overdag al meer naar gedronken sinds zij aan de flesvoeding is gegaan!!!
was erg zoeken maar het heeft geholpen…
geef nu ook een paar schepjes fruit (dat is nog even oefenen voor shania) hahahah
groetjes