We zijn al een tijdje aan het proberen Rico een drinkbeker te geven. toen hij 'n mnd of 9 was dronk hij er redelijk goed uit met hulp dan.
maar omdat toen de rietjesbeker kwam hebben we hem die gegeven omdat hij dan gewoon wel zelf kon drinken.
nu we hem aan de gewone beker willen hebben…nouja het gaat niet zoals het moet gaan en ik krijg het hem niet uitgelegd natuurlijk.
Het gaat een beetje zo:
we hebben de oefenbeker van difrax. de hoge kant moet dan aan zn lippen toch? maar boeien het gaat op beide manieren toch hetzeflde en het gaat dan ook de mist in…
Hij doet zijn mond wagenwijd open en steekt zijn tong uit in de beker en “likt” zo het water op. maar hij likt het niet alleen op hij giet zich dan ook helemaal onder.
het lukt echt gewoon niet en ik blijf het voordoen en ik probeerde m vandaag dus maar is te helpen, maar dan NOG steekt hij zn tong uit. als ik dan probeer de beker boven de tong te plaatsen gaat hij zo met zijn tong lopen wringen dat de tong toch in de beker komt… oke iemand tips?
Drinkt "raar" uit drinkbeker
Ik hbe morgan van de zomer en in de douche zelf aan laten modderen en nu heeft ze het door. Ik weet niet of het aan morgan of aan de leeftijd ligt maar hoe meer ik er mee bezig ben hoe minder het lukt.
Groetjes,
Michèle
ik doe doe het zo al een paar weken michele, in bad dan en buiten als het lekker weer is, maar hij krijgt het gewoon niet door. hij snapt er gewoon geen bal van. en ik weet niet hoe ik het hem moet leren
Gewoon blijven oefenen komt vanzelf. Doet Dylano ook nog wel eens. Net een hondje
Zo flikte hij het van de week om zijn worstje terug op zijn bord te tuffen en het dan als een hondje weer op te pakken. Na 2 keer waarschuwen was meneertje uitgegeten want toen was hij zijn bord kwijt
Naderhand gelukkig niet meer gedaan
Liefs Michelle
Denk dat het inderdaad gewoon een kwestie is van blijven oefenen, op een dag zal het kwartje vallen. Als ik Luna wel eens netjes zie eten nu met bestek dan denk ik wel eens pffff tis toch goed gekomen, en dat was een bateraar zeg vreselijk.
Komt goed inge haha.
Gr Patries
@Michelle haha ja inderdaad net een hondje HAHHAA ooh my god ik denk ineens aan zoveel dingen die rico doet alsof hij een hondje is: hahaha!!!
ik wordt even melig bij alle dingen die nu bij me opkomen… hij doet b.v. ook dit:
dan kruipt hij, pakt hij zijn poohbeer in zijn mond en gaat zo rondkruipen! echt hilarisch om te zien.
ook gaat hij wel is op zijn knieeen “staan”(snapje?) en dan gaat hij de hond nadoen in de vorm van: jawel! HIJGEN! echt ik zeg dan altijd: rico je bent toch geen hondje???
en hij gaat vrolijk door.
idd dan het likken ipv het drinken, zo doet een hond ook en wat jij zei wat dylano deed heeft rico niet op die manier gedaan maar wel dat hij eten aan het kauwen was het uit zijn mond haalde het uitsmeerde over zijn tafelblad en het weer naar binnen werkte. hij vind zijn eigen uitwerpselen uit de mond nogal boeiend. gadverdamme smeerkeees!!! hahaha!
@PatriZia (ik hou al op!)
Ik wacht dan nog wel rustig af, maar hoe kan ik hem in de huiskamer dan uit een beker laten drinken als hij heel zijn kleding vol blijft gieten??
Hoi inguuuuuuhhhhh, ik begin ook nu hoor…
Toch leuk zo’n hondje met plastik slab haha, zou gewoon samen met hem oefenen. Je hebt snel genoeg in de gaten of hij het in de gaten heeft.
Als tie nou als eerste z’n tong eens binnen boord houd, zou al een stuk schelen haha. Die rico toch, zou het wel eens willen zien met dat tongetje.
Gr Patries
hahaha ja rico is en blijft een clown.
die kan nooit iets normaal doen, imiteert echt alles, nu dus de hond
WRAF! Hahaha, maf kereltje! Vooral dat hijgen lijkt me erg grappig! Maar als Eva uit een beker kan drinken, kan Rico het ZEKER LEREN. Je weet hoe slecht het bij Eva lukte he? Nou had ik het ‘geluk’ dat zij opeens zag dat andere kindjes op het kdv ook uit een beker dronken en toen lukte het opeens omdat ze mee wilde doen met de anderen. Eva snapte eerst niet dat ze haar lipje onder de rand moest zetten en ze ‘hapte’ dus steeds in de beker. Ik heb er vooral GEEN druk op gezet, want dat werkte averechts. Gewoon voor blijven doen en hem een beetje laten proberen. Als ze er aan toe zijn (dat geloof ik echt nu meer kindjes dat hier nu gaan doen) doet hij het waarschijnlijk opeens! Jij wijze lady zei ooit in een topic van mij, toevallig ook over drinken uit een beker: wij mama’s maken ons drukker dan de kindjes als iets niet lukt. Terwijl het Rico niet boeit. En dat is ook zo! Laat het even gaan en dan…gaat Rico echt wel drinken!
Groetjes Rainbow, trotse mama
haha ja rainbow… dat is het erge ik weet het voor andere vaak zo goed en voor mezelf? pfff!
maar wat jij zegt is ook natuurlijk waar. ik bedoel als rico dadelijk naar de psz gaat dan zal het ook wel op den duur goed gaan
als hij idd ziet dat elk kind het doet en hij niet wil achterblijven.
Wat je schreef dat eva hapte in de beker he… nou dat deed Rico eerst, dat zag er nog normaler uit dan wat ie nu doet