Drinkt mijn knulletje te weinig?

Hallo Meiden (en eventueel mannen)

Ik zit al een tijdje met vraagtekenen over het drinken van mijn zoontje van bijna 11 maanden.
Voor mijn gevoel drink hij te weinig, maar als ik hem meer geef dan krijgt hij last van zijn buikje en gaat hij wat spugen.

Overzich van een dag, met eten erbij want daar zit natuurlijk ook wel wat vocht in.

5:30 Fles 120ml opvolgmelk
9:30 Pap aangemaakt met 150ml opvolgmelk
1130 Brood met 150 ml opvolgmelk
1500 2 stuks fruit (gepureerd met soms een scheutje water)
1800 Warme maaltijd en dan drink hij met papa mee uit de grote beker (ongeveer 100ml) + een toetje
1930 Naar bed (zonder fles of drinken)

Als ik zo kijk dan krijgt hij zo ongeveer een halve liter binnen, maar haast alleen maar opvolgmelk

Weten jullie misschien hoeveel een kindje van 11 maanden nodig heeft?

Liefs de trotse mama van Jesse

Vergeet niet dat fruithap en groentenhap ook vrijwel geheel uit vocht bestaan. Heb je dat meegerekend?

Groetekes, Sje

Heb het niet zozeer meegerekent. Maar daarom heb ik zijn drink en eetgewoontens van een dag opgeschreven. Misschien dat iemand daaruit kan ophalen als het voldoende of juist te weinig is.

Ik ga ook bijna naar het bureautje, dus daar ga ik het natuurlijk ook navragen.

Mijn zoontje heeft ook een korte periode gehad dat hij geen opvolgmelk wilde, maar ook nog niet goed diksap dronk, omdat dit nieuw was. Vond idt heel vervelend, want voor mijn gevoel kreeg hij ook te weinig vocht binnen. Ik ben toen gaan uitrekenen hoeveel vocht er in een potje fruit of groente zit (omdat hij dat wel altijd helemaal op at). Bleek dat per potje er zeker 100 cc vocht in zit. Dus eet je kleine vent dat allemaal op, dan zit daar ook al zo 200 cc vocht in mee, wat mee gerekend wordt. Dus dan zit je al op 720 cc. En het toetje is ook vocht, dus ik gok dat je per dag dan op ruim 800 cc zit, en dat is echt voldoende.

liefs woezel

Lilypie Second Birthday tickers

Dat bedoelde ik dus. Vocht zat!

Groetekes, Sje

Ik geef dan geen potjes, maar vers fruit. Maar daar zit ook heel veel vocht in. Misschien krijgt hij wel genoeg binnen, ik hoop het. Hij is in ieder geval gezond en levendig genoeg

Bedankt voor jullie reacties