Drinken


#1

Hoi hoi.

Wij zijn nu al een tijdje bezig om ons mannetje uit een beker te laten drinken. Nu vindt hij hier volgens mij niets aan. Hij drinkt 2 slokjes en slaat vervolgens de beker uit je handen. Wanneer je het opnieuw aanbied weigert hij te drinken.

Nu doe ik het drinken dan maar in een fles omdat hij toch moet drinken.

Hebben jullie hier ervaring mee? Mijn mannetje is bijna 1. Mijn dochter dronk met 11 mnd uit een beker.

Groetjes, Sandra


#2

Ik denk dat het een gevalletje “uitproberen en kijken hoever hij kan gaan” is. Hij heeft er de leeftijd voor om mama en papa zover te krijgen dat het precies gebeurt zoals hij het wil. Dat klinkt heel kort door de bocht, maar op die leeftijd proberen kindjes gewoon graag uit hoever ze kunnen gaan. Zeker als het ze dan lukt om alles lekkerder, makkelijker en leuker voor mekaar te krijgen.

Uit een fles of rietjesbeker drinken is makkelijker dan leren drinken uit een gewone beker dus grote kans dat-ie net zo lang die gewone beker blijft weigeren totdat-ie een fles of rietjesbeker krijgt. En als hem dat uiteindelijk elke keer lukt, dan lukt het niet makkelijk om hem uit een gewone beker te laten drinken.

Dus ik zou zeggen: fles weg, rietjesbeker weg en alleen nog maar gewone beker. Als-ie dorst heeft, drinkt-ie echt wel. Uitdrogen zal zo snel niet gebeuren.

Groetekes, Sje


#3

Dank je voor je reactie sje…
Dat had ik zelf ook bedacht, maar bevestiging is nooit verkeerd.

groetjes Sandra